واکنش روسیه نسبت به تحریم های آمریکا:کاهش تعداد دیپلماتهای آمریکایی در مسکو

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به طرح کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور آن را «کاملا غیرقابل قبول» دانست.

واکنش روسیه نسبت به تحریم های آمریکا:کاهش تعداد دیپلماتهای آمریکایی در مسکو

خبر فوری / پوتین گفت از آنجا که این تحریم‌ها قوانین داخلی ایالات متحده را به محیط بین‌المللی تعمیم می‌دهند، از منظر حقوق بین‌الملل، کاملا غیرقانونی هستند و این اقدام واشنگتن، «کاملا غیرقابل قبول» است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، یکی از مقامات عالیرتبه روسیه اعلام کرده، مسکو می‌تواند به گسترش احتمالی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ بدهد.

این مقام روس که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به اینکه آیا روسیه می‌تواند به این اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد و آیا قرار است مسکو اقداماتی علیه واشنگتن تصویب کند، گفت که بله چنین اقداماتی امکانپذیر است.

همچنین بر پایه گزارش العربیه، وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا دستور داده تعداد دیپلماتهایش را به 455 نفر کاهش دهد. روسیه همچنین دسترسی سفارت آمریکا به بعضی از ساختمانهایش را نیز محدود کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی و محدود شدن دسترسی سفارتخانه واشنگتن در مسکو به برخی ساختمان‌های آن، در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های ضد روسی در مجلس سنای ایالات متحده است.

گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا این هفته طرحی را تصویب کرد که در صورت تائید در سنا و کاخ سفید، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها