رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت+ فیلم

مردم و دنیا باید مطمئن شوند حادثه هواپمای اوکراینی قابل تکرار نیست / با رد صلاحیت یک جناح، انتخابات نمی‌شود

رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیات دولت به حوادث اخیر کشور واکنش نشان داد و گفت: ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم. جان هر فرد ایرانی، جان همه ماست.

مردم و دنیا باید مطمئن شوند حادثه هواپمای اوکراینی قابل تکرار نیست / با رد صلاحیت یک جناح، انتخابات نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، حسن روحانی در بخشی از صحبت‌های امروز خود گفت: کسانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تامین امنیت این اشتباه رخ داده است.

رئیس جمهور افزود: شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزانمان در کرمان و از دست رفتن عزیزانمان در جریان هواپیما مظلومانه بود. می‌دانستیم امریکا جنایتکار است اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.

روحانی یادآور شد: در کشوری زندگی می‌کنیم که سبک‌های زندگی مختلف و سلایق مختلف است. ایران دارای یک رنگ و سلیقه نیست و‌ باید به سلیقه‌های مردم احترام بگذاریم؛ ایران برای‌همه است و این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

وی ادامه داد : اگرچه این حوادث برای همه بسیار تلخ بود ولی در علی حال درس زیادی داشت . درست است که شرایط بسیار ناگوار است ، اما در شرایط سخت امکان به وجود آمدن فرصت های بزرگ هم هست. باید تلاش کنیم از غم و اندوه و مشکلات ، فرصتی که به نفع کشور و منافع ملی را به وجود آوریم .

ایران برای همه ایرانیان است

وی با اشاره به شهادت سردار سلمیانی گفت: سردار عزیمان از دست رفت و ما امروز بعد از سوگواری به حق باید از این بعد به فکر میراث سردار سلمیانی باشیم . سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچ وقت نمیخواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد ما همه صاحبان یک سرزمین و نظام هستیم و منافع مشترک داریم . در این کشور سلیقه‌های مختلف حاکم است. ایران دارای یک رنگ و یک نام و یک سلیقه نیست. ما باید به اندیشه ها و راههای مردم احترام بگذاریم همه ایرانی هستند و ایران از آن همه است و این سرزمین به جناح خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

فکر نمی‌کردیم آمریکا در کشور دیگری مهمان آنها را با موشک هدف قرار دهد

رییس جمهور تاکید کرد: در این شرایط ، احساس ما این است جان هم فرد ایرانی جان همه ماست. علت اینکه این حوادث دل مردم را به درد آورد این بود که این عروج ها بسیار مظلومانه بود . هم شهید شدن سردار سلیمانی، هم از دست رفتن مردم کرمان و هم از دست رفتن عزیزان در هواپیما مظلومانه بود . این مظلومیت دل مردم را بی قرار کرده است. این اتفاق ها تقریبا برای ما غیر منتظره بوده. فکر نمی کردیم آمریکا در کشور دیگری مهمان این کشور را با موشک هدف قرار دهد . مظلومانه شهید سلیمانی را به شهادت رسانند. شهید سلیمانی راه شهادت را انتخاب کرده بود. شهادتش از مسیر ایستادگی عبور کرد .

روحانی ادامه داد: .کسی فکر نمیکرد در تشییع جنازه یک یار و عزیر، عزیزانی که در غم این عزیز بودند به این زودی او را در آسمانها ببیند . این هم غیر منتظره بود.

رییس جمهور با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: اینکه در هواپیمایی هدف یک موشک اشتباهی هدف قرار گیرد این هم غیر منتظره بو همینطور قضیه سیل سیستان برای ما درد آور است.

در بخش نظامی جبران شهادت شهید سلیمانی را کردیم

وی ادامه داد: اینها جبران هایی دارد که البته باید حساب شده باشد . در بخش نظامی جبران شهادت سلیمانی صورت گرفت موشک های سپاه به عین السد نشان داد که ما کوتاه نمییام و جبران بزرگتر این است که ملتهای منطقه تلاش کنند که آمریکا از منظقه برود.

روحانی ادامه داد: در موضوع از دست رفتن عزیزانمان در کرمان ، افرادی که مسوول اجتماع مردم بودند باید پاسخگو باشند و این خواست مردم است.

درد مردم در سقوط هواپیما با پذیرش مسوولیت کم می‌شود

رییس جمهور تصریح کرد: در داستان هواپیما که داغ بزرگی برای ما بود و ما همه عزادار شدیم . ما هم ولی دم آنها هستیم باید این مسئله را جبران کنیم. قدم اول این است که صادقانه مسائل به مردم گفته شود درد مردم با پذیرش مسوولیت کم میشود ، این مردم را آرام میکند. اولین جبران در این خصوص ، باید پیگیری درست و دقیق قضایی باشد که قوه قضاییه ونیروهای مسلح و دولت باید مشارکت کنند تا اقدام قضایی انجام شود که برای افکار عمومی و دنیا اقناع کننده باشد . قدم نهایی آن است این حادثه دیگر قابل تکرار نباشد آنقدر باید مقررات بازنگری آموزش ها و همه موارد خطای غیر قابل قبول ایجاد شده جبرانش کاری شود مردم و دنیا مطمئن شود این حادثه در ایران قابل تکرار نیست.

در ماجرای سقوط هواپیما مسایل را جناحی نکنیم/مردم باید باور کنند پنهانکاری نبوده است

وی ادامه داد: قدم های بعدی هم باید منجر شود به نظارت بیشتر. قدم بعدی تضعیف نیروهای مسلح نیست . در داستان هواپیما ما مسائل را جناحی نکنیم اینها داغ بوده برای همه ملت ما ، همه باهم هستیم. البته مردم میخواهند مسوولین با اینها با صداقت سخن بگویند ، اگر نقصی هست باید برطرف شود اگر در بیان مسایل با مردم تاخیر داریم و لحنمان مناسب نیست باید جبران کنیم، ما باید برای مردم اعلام کنیم که چه کارهایی کردیم مردم باید باور کنند که پنهانکاری نبوده است.

باید شفاف عذرخواهی کنیم

رییس جمهور تاکید کرد: ما باید شفاف عذرخواهی کنیم . مردم نوکر و بزرگ ما هستند. نوکر در برابر آقا باید با صداقت حرف بزد. در خارج عده ای که به مردم ما ظلم کردند امروز فضا را بهم ریختند. آن افرادی که مسوول درد و رنج در ایران است، قاتل صدها حضارنفر هستید امروز میخواهند برای ما ما دلسوزی کنند. نا امنی منطقه به نفع کسی نیست به ضرردنیا است. به مسوولین مختلف دنیا هم گفتم نا امنی به ضرر اروپا آسیا و آمریکا است . چرا این منطقه را نا امن کردید؟ چرا در لبنان و سوریه و لیبی دخالت میکنید ؟ در جو ناامنی هر حادثه ای رخ میدهد. راه جبران این حوادث انسجام و ایستادگی کل ملت های منطقه است.

روحانی خطاب به شورای نگهبان: با رد صلاحیت یک جناح، انتخابات نمی‌شود/ شما جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید

روحانی تاکید کرد: مردم عزیر در برابر فشار حداکثری نیاز به انسجام و برادری حداکثری داریم .شماهایی که مسوول انتخابات هستید خواهشم این است آنجایی که مسجل هست افراد را رد صلاحیت کنید نه بر اساس گمان و یا احتمال. در میدان انتخابات اجازه دهید همه گروهها شرکت کنند کشور برای همه است یک نفر مخالف برای ما زیاد است، شما یک جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید .رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود. مثل این است که یک مغازه‌ای تنوع کالا نباشد، مردم تنوع می‌خواهند. پاسداشت شهید سلیمانی اتحاد است، او جناحی نبود . باید سبک و فکر شهید سلیمانی را در این مملکت اجرا کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد:. به آمریکا و اروپا میگویم در مشکلات مردم ندمید. گامی که باید بردارید بازگشت به تعهدات است، آنچه ما انجام دادیم قابل بازگشت است، بنابراین اینکه ایران دنبال سلاح هسته ای است حرفی باطل است، لطفا تکرار نکنید. اگر شما قدم اشتباهی بردارید ضرر خواهید کرد. راه درست این است که به برجام برگردید این نخست وزیر انگلیس در لندن نمیدانم چطوری فکر میکند میگوید طرح ترامپ رااجرا کنیم ترامپ غیر از نقض عهد چه میکند؟

17

حجم ویدیو: 4.37M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • عدالت
    0

    شما دیگه از مردم حرف نزنید که هرچه مردم بدبختی دارن زیر سر شماست

  • عدالت
    0

    نفوذی

  • بی نام
    0

    قراربود جمع صب بیاین بگین هواپیما رو حالا ایران شد برا ایرانیا پس چرا سیمای میلی اعلام میکنه مارو میریزه بیرون

  • حوالی
    0

    مگه جان و مال مردم برای شما اهمیت داره فقط صندلی قدرت اهمیت داره ....جان مردم تو هواپیما گرفتی مال مردم هم با گرانی دلار و ماشین بی کیفت گرفتی البته مردم دوست دارند ........

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی!!! آیا به سنگینی غیر قابل تحمل خیانت بزرگ آگاه هستید؟؟؟!!! --- سوانح جنگی که عمدی بودن آنها در حال جنگ ثابت نیست علی رغم ضایعات سنگین اسف باری که از راه غیر عمد به بار می آورند غیر قابل پیش بینی و عمدتا در حال جنگ در جهان متعارف اند و بیشتر اجتناب ناپذیر و پیگرد جنایی ندارند. آ شیخ حسن روحانی!!! رئیس جمهوری که نیروهای مسلح در کشور او در حال بالا ترین هشدار جنگی بنا به احتمال خود این نیروها سانحه ای به اشتباه و غیر عمد انجام گرفته است هرگز پیوسته با موضع گیری منطق ستیز نا بخردانه زیر پای این نیروها را با درخواست مجازات عامل فرضی درونی اشتباه غیر عمد جنگی بنفع دشمن خالی نمی کند. صدور چنین موضعی از جانب این رئیس یا از جانب هر فرد دیگری در کشوری که چنین اشتباهی در حال جنگ به آن نسبت داده شده در هیچ عرف عقلایی جهانی و در عرف نظامی بین الملل هرگز متصور نیست و اصرار بر مجازات عامل یا طرف فرضی درونی اشتباه کننده بجز زیر پا گذاشتن عرف بین الملل و کمک آشکار به دشمنان و خیانت بزرگ علیه مردم و کشور و نیروهای مسلح کشور خویش چیز دیگری نمی تواند باشد . شما آقای روحانی!!! بعنوان رئیس کشور باید سنگینی تحمل ناپذیر مجازات خیانت بزرگ بنفع دشمنان را نیک دانسته باشید. کسانی که نیروهای مسلح جان بر کف وطن خود را بخاطر سانحه ای اشتباهی در حال جنگ ، که نیز امکان دارد بعلت دخالت سایبری دشمن انجام گرفته باشد ، می خواهند مجازات کنند ، چرا علیه قلدران ددمنش جهانی در ادعای چنین اشتباهاتی که جان هزاران تن از مردم بیگناه جهان را تا کنون گرفته اند لب به انتقاد نگشوده اند؟؟؟!!! البته احیانا سخنان وشعارهای ناشیانه ی چند پهلوی شما در اینگونه موارد نیز نمی توانند عمق جفای شما را به نیروهای مسلح جان بر کف کشور و به ده ها میلیون مردم وفا دار به وطن و مردم و به نظام اسلامی بپوشانند.

  • یک دوست
    0

    جناب روحانی، اسناد رد صلاحیت نماینده گان مجلس فعلی، و افراد دیگر را بررسی کنید بد نیست. ارتشاء. اختلاس. باند و باند بازی. فساد مالی. بدهی بانکی. جعل اسناد و مدرک و حتی مفاسد اخلاقی. مردم نماینده با ایمان. متعهد. با تقوا. کاردان می خواهند و نه دزد

  • م
    0

    جناب آقای رئیسی مبارزه با فساد را از باب انتقام سخت که خواست ملت بوده و در حال پرداخت هزینه هستند با قدرت ادامه دهید..

  • حمید زکی لو
    0

    جناب روحانی در مجلس ۹۰ کرسی سهمیه دارد لطفا تائید کنید.

  • فاطی
    0

    دشمنی آقای روحانی باسربازان جان بر کف سپاهی سالیان است که برای مردم اثبات شده است آقای روحانی دراین بهبوهه بجای آب ریختن در آسیاب دشمن بفکر فلاکت مردم کشورت باش که با گرانی افسار گسیخته دست و پنجه نرم میکنند هرچند شما که از مردم نیستید تا درد مردم را بدانید .شما همچون بنی صدر هستید که روزی طبل رسواییتان زده خواهد شد ودر لباس مبدل فرار را برقرار ترجیح خواهید داد.از نظر اکثریت شما منافقید واز مردم نیستید.

  • م
    0

    شما دیگه از مملکت و مردم حرف نزنید که این خاک همیشه مظلوم از دست آدمهایی مثل شما کم نکشیده تین خاک سردارانی مثل سلیمانی میخواد نه یک ترسو،لطفا از سپاه جان برکف حرف نزنید که شما شایسته انتقاد از این سرداران وطن خواه نیستید

  • مرتضی
    0

    من موافقم ایشان کاملا درست میگن

  • کککککک
    0

    برگرد به کشور خودت ایران جای تو نفوذی نیست ول کن این مردم بیچاره را ..............

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها