کلاهبرداران ۱۲ میلیاردی در شیراز دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری ۲ نفر خبر داد که در سایت‌های تبلیغات محور اقدام به کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.

کلاهبرداران ۱۲ میلیاردی در شیراز دستگیر شدند

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی افزود: در تحقیقات اولیه همه شکات بیان داشتند که در یکی از سایت‌های تبلیغ محور با درج آگهی تحت عنوان ثبت‌نام سفرهای زیارتی برخورد و با فرد تبلیغ‌کننده تماس تلفنی برقرار کردندکه وی برای انجام مقدمات ثبت‌نام و نام‌نویسی از آنان درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌کرده است و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی تماس تلفن نبوده است .

سرهنگ سلیمانی گفت: پس از تحقیق و بررسی، مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که کلاهبرداران از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند بلیط هواپیما، تورهای خارجی و ... استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی، موفق شدند در این باره 2 نفر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند .

وی افزود: متهمین در اظهارات خود به کلاهبرداری از 100 نفر به مبلغ 12 میلیارد ریال اعتراف و هدف خود را از درج آگهی، کسب درآمد بیان کردند.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: متهمین در تحقیقات تکمیلی به این نکته اشاره داشتند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین تورها و سفرهای زیارتی و به دلیل طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابه‌جا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغی وجه نقد را واریز نکنند.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی و یا شماره تماس 07121827804 گزارش کنند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها