خبر فوری بررسی می‌کند

واکنش‌ها به مطرح شدن سه باره موضوع " استعفای رئیس جمهور " از آبان تا دی ماه / نمایندگان اصلاح طلب مجلس چه می‌گویند؟

شایعه استعفای حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری در حالی برای سومین بار متوالی در ماههای اخیر در فضای رسانه‌ای مطرح می شود که اغلب ناظران و فعالان سیاسی این استعفا را به نفع کشور و حلال مشکلات نمی دانند.

واکنش‌ها به مطرح شدن سه باره موضوع " استعفای رئیس جمهور " از آبان تا دی ماه / نمایندگان اصلاح طلب مجلس چه می‌گویند؟

به گزارش خبر فوری ، پس از آنکه در اردیبهشت ماه سال جاری رئیس جمهور ازسوی اصولگرایان و جریان نزدیک به جبهه پایداری متهم به ناکارآمدی شد و اولین پیشنهاد استعفا را دریافت کرد، در جریان اعتراضات ناشی از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه امسال بود که عباس عبدی بار دیگر این موضوع را از موضعی اصلاح‌طلبانه در رسانه ها مطرح کرد.

عبدی این بار علاوه بر پیشنهاد استعفا به حسن روحانی برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری همراه با انتخابات مجلس در اسفندماه را نیز مطرح کرد.

او سپس در گفتگو با هفته‌نامه صدا پیشنهادش را توضیح داد و گفت: "ایده استعفای آقای روحانی "برای اولین بار در سطح برخی از وزرا" مطرح شده و بعضی از آنها به این نتیجه رسیده‌اند که "با ادامه این حد از تنش دیگر کاری نمی‌شود کرد." که این سخنان وی واکنش علی ربیعی، سخنگوی دولت را در پی داشت.

ربیعی در نشست ۲۵ آذر خود با خبرنگاران با اشاره به طرح موضوع استعفا گفت: "برخی معتقدند حالا که نمی‌گذارند دولت کار کند، کنار برود تا عده‌ای که فکر می‌کنند کشور را بهتر اداره می‌کنند بیایند و کشور را اداره کنند.مخالفان سنتی و دیرینه دولت از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی گفته‌اند که این دولت شش ماه بیشتر نمی‌ماند.اما دولت تا آخرین لحظه به تعهد خود به مردم پایبند است.

اما این تنها باری نبود که موضوع استعفای رئیس جمهور مطرح شد. این بار و همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۹۹ به مجلس یکی از نمایندگان به نقل از محمدباقرنوبخت معاون رئیس جمهور اعلام کرد که رئیس جمهور در صورت عدم موافقت نمایندگان با کلیات لایحه بودجه تصمیم به استعفا دارد که این موضوع نیز از سوی نوبخت تکذیب شد.

این همه ماجرا نبود و پس از شایعات آبان و آذر، شنبه ۲۱ دی ماه و پس از روشن شدن ابعاد سقوط هواپیمای اوکراینی اخباری پیرامون احتمال استعفای رئیس جمهور در فضای مجازی منتشر شد که از سوی یک منبع آگاه در دولت رد شد.

حال سوال اینجاست که چرا موضوع استعفای رییس جمهور چند بار در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور مطرح شده است. سوالی که تعدادی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با خبرنکار پارلمانی خبر فوری به آن پاسخ داده اند.

بنیادی: طراحان استعفا دلسوز کشور نیستند

بهروز بنیادی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می‌گوید: من فکر می‌کنم کسانی که این صحبت ها را مطرح می‌کنند دلسوز کشور نیستند چون شرایطی که کشور ما در حال حاضر در آن قرار دارد به گونه ای است که اثرات فشارحداکثری تحریم ها که در حال حاضر به کشور وارد می شود، قابل کتمان نیست.

وی در ادامه می گوید: این تحریم ها بخشی از حوزه ها و مردم را تحت تاثیر قرار داده و هرچند راهکارهایی که تا به امروز مجموعه حاکمیت برای مقاومت در مقابل این مسئله اندیشیده شاید نتوانسته رضایت مردم رو جلب کند اما این وظیفه حاکمیت است که بخشی از این مسئله را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته همه مشکلات را نمی شود بر دوش مردم انداخت می افزاید: موضوع افزایش تورم و گرانی نڪاتی است ڪه قطعا ناشی از آثار تحریم است و هر دولتی غیر از دولت روحانی هم بود مسیری غیر از این مسیر تا الان نمیتوانست طی کند چرا که تصمیم گیری در حال حاضر در سطح ڪلان ڪشور انجام می شود و تنها مربوط به شخص اقای روحانی و یا هیئت دولت نیست.

به گفته او، مجموعه حاڪمیت اعم از مجلس، دولت ،قوه قضاییه، شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادها هستند و مجموعه نظام است که تصمیمات کشور را می گیرند و ما نمی توانیم ڪسی را در این میان، سیبل قرار دهیم و همه مشکلات و وظایف را به گردن او بیندازیم.

این عضوفراکسیون امید در ادامه با اشاره به دیپلماسی دولت برای مدیریت تحریم ها خاطرنشان می کند: طی این سال‌ها دولت هم تلاش خودش را در موضوعات دیپلماتیڪ انجام داده و تا جایی ڪه امڪان دارد باید بتوانیم برای مردم راحتی را به ارمغان بیاریم و این کا را انجام می‌دهیم اما باید این نکته را در نظر داشت که با بن بست تحریم‌ها مواجه هستیم و به نوعی ما هر مسیری ڪه طی می ڪنیم را خزانه داری امریڪا آن را با وضع تحریم های بیشتر مسدود می‌کند.

بنیادی خاطرنشان کرد: به هر حال امیدواریم مسائلی که از طرف برخی افراد مغرض مطرح می‌شود مایه دل سردی مجموعه حاڪمیت نشود و دولت تا پایان دوره ای ڪه مسئولیت به عهده دارد به عنوان حافظ رای مردم بایستید و ڪار خود را ادامه دهد و سختی های این مسیر را باید به جان بخرد؛ قطعا انتقاد به دولت وجود دارد و حتی ما مجلسی ها ممڪن است به عملکرد دولت بسیار انتقاد داشته باشیم اما با این حال در شرایط فعلی کشور بهترین مسیر این است ڪه ڪار دولت ادامه پیدا ڪند.

میرزایی: استعفا هیچ کمکی به برون رفت کشور از مشکلات نمی‌کند

همچنین جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجدد استعفای رئیس جمهور در سه ماه اخیر می گوید: به هر حال طرح این مباحث در عالم سیاست و به خصوص در ڪشور ما غیر طبیعی نیست البته ڪسانی ڪه بحث استفعا را مطرح میڪنند سه دسته هستند.

وی ادامه می دهد که بعضی‌ها از منظراصلاح طلبی این موضوع را مطرح کردند چراکه جریان اصلاحات به دلیل حمایت از آقای روحانی دچار بن بست و مشڪل شده و راه بیرون رفت از این وضعیت را این موضوع را مطرح می کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان می کند که بعضی دیگر از منظردولت و بعضی از نگاه به شرایط ڪشور این موضوع را مطرح می‌کنند و این سه رویڪرد در طرح موضوع ڪاملا مشهود است.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه طرح این موضوع در بُعد نظریه پردازی و اعلام نظر مشڪلی ندارد، تصریح می‌کند: مخالفان این دیدگاه نیز باید بتوانند دلایل مخالفت خود را تشریح کنند.

وی درپاسخ به این سئوال که شما مخالف طرح استعفای رئیس جمهور هستید و از کدام منظر به این موضوع نگاه می کنید، می گوید: در این موقعیت زمانی و در این شرایط تحریم، استعفای رئیس جمهور ڪمڪی به برون رفت ڪشور از وضع موجود نمی‌ڪند چراکه در این شرایط، کشور نیاز به انسجام داخلی دارد و باید به رییس جمهور ڪمڪ ڪنیم تا بتواند موانعی ڪه وجود دارد با کمترین هزینه و با تعامل با حاڪمیت از سرراه بردارد و نباید به سمت مسائلی برویم که کمکی به حل مشکلات کشور نمی کند بلکه منجر به انباشت آنها می‌شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به اینکه در قانون اساسی مکانیزمی برای استعفای رئیس جمهور مشخص شده است، تاکید می کند: سئوال این جاست که در شرایط فعلی کشور، این استعفا چه کمکی به حل مشکلات می کند؟ بالاخره ڪسی ڪه توسط مردم انتخاب می‌شود هم روزهای خوب دارد و هم روزهای بد و این ڪه در نتیجه برخی تصمیم گیری‌ها افزایش نارضایتی ها را مبنا قرار دهیم و بگوییم رئیس جمهور باید استفعا دهد، ڪار درستی نیست.

وی می افزاید: من معتقدم ریئس جمهور روزهای خوشی هم برای ملت داشته است و طبیعت سیاست ورزی همین است ڪه یڪ سیاست مدار به‌ خصوص ڪسی ڪه منتخب مردم است بعضی مواقع دستش پر بوده و عملکرد او رضایت نسبی مردم را به همراه دارد و در مواردی دستش خالی می‌شود و یا موضع گیری اشتباه او موجی از نارضایتی را در جامعه شڪل می دهد.

نماینده مردم ایلام خاطرنشان می کند: من موافق این نوع تحلیل ها نیستم بلکه باید عقلانی رفتار ڪنیم و نمی شود در این زمینه احساساتی تصمیم گرفت بلکه باید شرایط ڪشور را در نظر بگیریم و اگر با این رویڪرد حرکت کنیم، آیندگان در مورد ما مثبت قضاوت مثبتی خواهند داشت.

حسین زاده: برای حفظ جمهوریت باید به دولت کمک کرد

عبدالکریم حسین زاده، نایب رییس فراکسیون امید مجلس در این باره معتقد است که استعفای رئیس جمهور راه چاره نیست و اگر دولت در حوزه ای دچار ناڪارآمدی شده قوای دیگر کشور این ضعف را پوشش بدهند.

وی می گوید: به فرض اینکه امروز رئیس جمهور استعفا دهد و ریئس قوه مجریه دیگری سر کار آمد آیا واقعا خواهد توانست با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که کشور با آن مواجه ده بهتر از آقای روحانی کند؟

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان می کند که با این وضعیت، قطعا استعفا راهڪار خوبی نیست بلکه تقویت دولت یا از بین بردن موانعی ڪه دولت با آن ها دست و پنچه نرم میڪند باید در اولویت باشد چراکه موضوع تحریم ها موضوع ساده ای نیست بلکه بسیار جدی است و محاسبه نکردن این موضوع مهم در معادلات اقتصادی خطاست و کشور را از واقعیت دور می کند از این رو به نظر میرسد استفعای دولت به مفهوم واقعی هیچ دردی از وضعیت ڪشور دوا نمی‌ڪند.

وی درباره دلایل برخی اصلاح طلبان برای استعفای روحانی میگوید: نباید نقطه آخر را در نقطه اول ببینیم بلکه منقدین باید برای حل مشکلات کشور به دولت راهڪار و پیشنهاد کشور ارائه دهند ؛ ما نمی‌توانیم به دولت در مقطعی بگویم ڪه حمایتت می کنیم و حالا که نتوانستی خواسته ما را برآورده کنی، استعفا بده وبرو و من اعتقاد دارم باید نه تنها به خاطر شخص آقای روحانی که برای حفظ پایه های جمهوریت کشور به دولت کمک کنیم و راهکار ارائه دهیم نه اینکه اصل موضوع و صورت مسئله را پاڪ ڪنیم و بگوئیم که آقای روحانی باید برود در حالیکه اگر روزی آقای روحانی رئیس جمهور نباشد و هر شخص دیگری رئیس جمهور باشد حتی از جریان صد در صد مقابل من، ما با نقدهای مان سعی می کنیم به او ڪمڪ ڪنیم.

نجفی: رئیس جمهور به جای استعفا کابینه را ترمیم کند

محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران نیز درباره طرح استعفای رئیس جمهور می گو ید: اگر نخواهیم سیاسی فڪ ڪنیم ڪه ممڪن است کسانی توجیهاتی برای این اقدام داسته باشند اما با نگاه مصلحت اندیشانه، منطقی و عقلانی در شرایط فعلی کشور معتقدم که این مسئله هیچ موضوعیت و وجاهتی نخواهد داشت.

وی می افزاید: از نظر من این حرف بی معناست و بنده آن را ڪاملا خلاف مصلحت دراز مدت کشور می دانم و فڪر میڪنم اقای روحانی باید بماند و بسیار محڪم و قاطع به وظایف ملی، ایمانی و قانونی خود در نهایت اقتدار عمل کند.

نجفی با بیان اینکه آقای روحانی باید نسبت به بازسازی ساختار و ترکیب کابینه خود همت کند، تصریح می کند: رئیس جمهور باید مجموعه ای از افراد با انگیزه ،بادانش ،با برنامه و باهدف را جمع کند و همه داشته ها و تجربه آنها را به ڪار بگیرد و در حقیقت این موضوع بیشتر به نتیجه نزدیڪ تر است تا اینکه کار را رها کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما این ڪابینه را ڪابینه ڪارآمد و متناسب با نیازها و اقتضائات امروز کشور نمی بینیم و معتقدیم که بعضی از وزرا باید تغییر کنند.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه عملکرد وزارت کشور در قضایای آبان ماه را به هیچ وجه نمی پسندیم و به آن نقد جدی دارم تصریح می کند : به تیم اقتصادی دولت هم نقد و اشکال اساسی وارد است و به جز بانک مرکزی که عملکرد قابل قبول در این مدت داشته عملکرد وزارت صنعت، کار و اقتصاد راضی کننده نیست و من اگر به جای اقای روحانی بودم حتما در این وزارتخانه ها تجدید نظر می کردم.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا رییس جمهور استعفا بدهد نالایقها باید استعفا دهند

    نظرات شما -
    • غمگین عسگری
      0

      رییس جمهور نالایق هست دیگه میخوای من استعفا بدم!

    • م
      0

      چرا ریس سایت منتشر نمیکند بعضی جمله هارا کسی که بر سر کار می اید با رای مردم هیچ موقع نمی خاهد ابرویش برود این دشمنان دور و نزدیک او هستن که خراب میکنن ۴۰ سال هست که همش این حرفها بوده کدام ریس جمهور بوده که پست سر او حف نزده ان خواهشا مملکت را به هم نریزید تا حدودی ارامش داریم بنازم قدرت نظام را هم ارتش هم نیروی انتظامی هم سپاه

    • ..........
      0

      محاکمه شود

    • لر
      0

      روحانی‌خودش‌نفوذی‌‌مشکوکه

  • م
    0

    چطوره که برای یک خطا استعفا لازمه اما برای 6سال خطا به همراه خیانت وچپاول به صلاح ومصلحت وازاین جور حرفها نیست؟!

  • امانی
    0

    آقای روحانی استعفا بدهند بنفع کشور است۰

  • حسن
    0

    دولت بی مغز باید استعفاء بدهد و انتخابات مجلس دو ماه عقب بیافتد و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری یکی شودوعملکرد تیم دولت زیر زربین قوه قضائیه قرار گیرد.

  • ایرانی
    0

    چه حكمتي دارد همه رييس جمهورها بعد هشت سال بايد كنار گذاشته شوند؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ش.معلم..
    0

    توان رییس جمهور و وزرا در حد بیست درصد میباشد. قدرت واقعی و پول و سرمایه های کلان و سیاست گذاریهای کلان و و تقریبا تمامی امور مهم در کشور در اختیار دولت و بخش انتخابی نیست.

  • داودی
    0

    بنده از سه چهار سال پیش کرارا در همین صفحه خبر فوری عرض کردم دوستان هموطنان چرا چشم خود را میبندید و نا پخته فرمایش میفرمائید بد بختی این مملکت فقط و فقط بخاطر کثرت قدرت در کشور و در تمام زمینه ها میباشد حتی در یک واحد تولیدی و یا کارخانه و یا شرکت اگر کثرت تصمیم گیری بیش از یک نفر باشد چنان بلبشوئی در انجا حادث میشود که منجر به تعطیلی ان واحد میگردد فقط آش شله قلمکار خروجی ان واحد میشود در سرزمین ما هم متاسفانه این مصیبت سرمان امده : بدبختی ما گناه بیگانه نبود ---- پیوند من و شما صمیمانه نبود . بودیم به ظاهر همه مشتاق وطن ---- در باطن ما نقشی از ان خانه نبود . همه وطنمان را دوست داریم ولی اندیشه نمیکنیم و دنبال چرا ها نمیرویم اگر به درجه ای از بینش و سواد اجتماعی رسیدیم و چرا ها را پیدا کردیم انوقت است که قدمهای مفید را مسئولین و دلسوزان وطن اجرا و شکوفائی بوجود میاید این مملکت غنی و ثروتمند است نباید توده این مردم در امرار معیشت مشکل داشته باشند نباید فرزندان ما برای زندگی بهتر و کسب و کار کوچ به سرزمینهای دیگر کنند اینها همه پریشانی و افسردگی و اضطراب به مردم ما میدهد چرا چند نفر ادم بیسواد با خواندن نوحه و مرثیه سرائی از احساسات پاک این مرد سوء استفاده کنند و میلیارد ها دلار و تومان این بیت المال را به تاراج ببرند مردم افسرده و مایوس شدند مشکل روح و روان در توده مردم بوجود امده همه اینها بخاطر اینست که کثرت قدرت در این مملکت است و هرکس اشتباه و سوء مدیریت را به گردن دیگری میاندازد مسئولین ما کار بلد نیستند و کار بلدان ما مسئول نیستند . اینست ان بلبشوئی که عرض کردم .

    نظرات شما -
    • داودی
      0

      سطر سوم شرکت اگر تصمیم گیری بیش از . در سطر نهم احساسات پاک این مردم صحیح است

    • حاجی
      0

      ممنون که شما پخته فرمودید کسی که به دیگران میگه بیسواد احتمالا مشکلی از نظر عقلی داره

  • احمد
    0

    استعفا بدهد یا ندهد. هیچ تاثیری در وضع مملکت ندارد. چون تصمیمات مهم و حیاتی را مثل ایجاد رابطه با امریکا و تمام کشورهای دنیا و عدم دخالت در کشورهای خارجی جای دیگری گرفته می شوند و بخش انتخابی مردم در این خصوص هیچ کاره است

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      برعکس اگه چشمو گوشتو باز کنی دولت بادست باز رفت جلو ولی بار هزارمی از اروپا وامریکا خیانت دید

  • احمدی
    0

    بالاخره پیش بینی امام جمعه بیر جند باید محقق شود.

  • مهدی
    0

    هرچی زودتر بهتر

  • عدالت
    0

    به خدا بی انصافیست استعفاه دهی باید اول محاکمه بعد...بری.....

  • محسن
    0

    حالا مگه چی میشه با یه استعفا هشتاد میلیون هموطن رو خوشحال کنه .

  • علی
    0

    اقای روحانی تور را به خدا استعفا بده اخه خون 80 میلیون نفر را شما یه نفر توشیشه کردی

  • مرتضی
    0

    جالبه دقیقا همون سناریویی که در لبنان و عراق دنبال کردن می خوان توی ایران هم پیاده کنن! 1- به سطوح آوردن مردم و عصابی کردن اونها. 2- استعفای دولت. 3- به خیابون ریختن طرفداران دولت. به آشوب کشیدن شهرها و... 4- آخرش هم تبدیل شدن این کشورها به جایی مثل لیبی

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      مردم مگه بیکارن بریزن توخیابونها ملت میخان سربه تن روحانی نباشه

  • علی
    0

    دولت وقت ترمیم کابینه را ندارد و تمام مشکلات بخاطر مداخله دیگرنهادها در کار دولت و کاهش اختیارات دولت است . شایسته آن است که دیگر نهادها هم به فرمان دولت باشند و انسجام و یکپارچگی حفظ شود. از تناقض گویی و موازی کاری هم خودداری شود.

    نظرات شما -
    • ..........
      0

      چرت نگو دولت اختیار تام داشت که این همه گند بالا اورده

  • ح
    0

    روحانی برود مملکت سامان پیدا میکند البته شایان ذکر هست که نمایندگان مجلس ۹۰ نفری که رد صلاحیت شدن هم اخراج و استفا بدن تا بعدا حکم قضایی صادر شود ربیعی تو هم برو پیش میر حسین موسوی گم شو

  • ثانی
    0

    مطلب دقیق و موشکافانه کاربر عزیز جناب داودی را خواندم واز این دید و نگرش لذت بردم چرا که به نکته ی بسیار تاثیر گزاری اشاره کرده اند و آن اینست که مراکز تعدد قدرت این سرزمین را بیچاره کرده است،نگاه دوستانی که نظر مخالف داده اندرا به نکته ای جلب میکنم و امیدوارم این بزرگواران بدون تعصب اندیشه کنند و آن این است که روسای جمهور از بعد از مرحوم هاشمی رفسنجانی با زبان بی زبانی و اشارات مختلف اعلام کرده اند که آنها در حد تدارکاتچی-نقل به مضمون صحبت خاتمی-ویا خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد ودر دولت فعلی هم بارها و بارها ازتعدد مراکز قدرت و تصمیم گیری نالان بوده اند.و باور کنید که طبق نص قانون اساسی هر مسئولی به اندازه مسئولیتش باید پاسخگو باشد ولی آیا در کشور ما چنین است به عنوان مثال در موضعی مجلس میخواهد تصمیم بگیرد ولی ناگهان با یک تماس تلفنی از یکی از همین مراکز نمایندگان نظرشان عوض می شود،این چیزی جز تعدد مراکز قدرت است، تا کی میخواهید با سرکوب وهجمه این مهمترین موضوع را نادیده بگیرید.مجددا شما دوستان را به خواندن مطلب جناب داودی دعوت میکنم و خواهش میکنم بدون تعصب مطالعه بفرمایید.یا حق

  • ا. ع
    0

    آقای رئیس جمهور می‌شود لطف کنید استعفا ندهید؟!

  • ملت
    0

    از خودم نمیگم بی خیال ترین ریس جمهور جناب روحانی بوده وباید برود و لطف بزرگ درحق ملت وشهدا میکند چون دم از مذاکره بعد شهادت سردار و این همه خسارت و ترس ازجنگ لطمه بزرگ زده رهبر اگر صبر میکنه دنیا بدونه صبر رهبربا ترس اشتباه گرفته نشه اما روحانی میترسه باید بره

  • حسین
    0

    دولت اگر واقعا نمیتواند اوضاع را بهبود دهد باید استعفا کند

  • رضا
    0

    این کشور برای شکوفا شدن ملت دانا میخواهد ، اگر ملت عاقل نباشند امیر کبیر هم رئیس جمهور شود نمیتواند کاری کند ، اون روزی که مردم برای مذاکره با امریکا و رفع فیلترینگ به روحانی رای میدادن باید فکر این روز هارا میکردند ، اون روزی که همه برنگ بنفش درآمده بودند باید فکر این روز هارا میکردند ، هرچند که این دولت ثابت کرد کذاب و دروغگو است و نشانه ها و پالس هایی از نفوذی بودن رو از خودشون ساطح کردن اما همواره مطمعن هستم تا مردم سطح مطالعه و تفکر خودشون رو تقویت نکنند ما در همین سطح خواهیم ماند

  • محمد رضا
    0

    روحانی باید استعفا بده گند زده تو مملکت به قرآن هرچی که فکرشو میکنی گرون کرده آمار ازدواج چند ساله خیلی اومده پایین جدا از اون آدم بیخیال ترسو، اصن به فکر مردم نیست به فکر ایران هم نیست با اون برجام مسخره اش فقط مارو الاف کردو بتون کرد تو قلب راکتور و این همه مذاکره با آمریکا، فقط مونده مملکتو دو دستی تقدیم آمریکا کنه صد رحمت به احمدی نژاد. امیدوارم انتخابات بعدی مردم بفهمن به کی رای میدن

  • حیدر
    0

    جناب روحانی تو که خوابی متوجه اضافه شدن قیمت بنزین نبودی صبح متوجه شدی خودتو بخواب نزن جون ترامپ بیا استعفا تو بنویس همه رو راحت کن جان مادرت دست از سر این ملت مهربان بکش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها