مجازات قاتلان بنيتا چيست و كجا رسيدگي مي شود؟

يكي از موضوعاتي كه در دو روز اخير و پس از افشاي قتل بنيتا توسط دو سارق ذهن ها را به خوددرگير كرده ، مجازات متهمان و بحث قتل عمد يا شبه عمداست . بر اساس تحقيقات صورت گرفته تا كنون ، سه اتهام قتل، سرقت وآدم ربايي مطرح است .

مجازات قاتلان بنيتا چيست و كجا رسيدگي مي شود؟

به گزارش خبر فوری ، با توجه به سن بنيتا كه قدرت نجات خود را از خودرو نداشته ، كم تردد بودن محل رها كردن خودرو و گرماي هوا و بالا بودن شيشه خودرو ، عمل متهمان از مصاديق بند پ ماده ٢٩٠ قانون مجازات اسلامي بوده و آنها مرتكب قتل عمد شده اند.
در خصوص اتهام آدم ربايي بر اساس ماده ٦٢١ قانون مجازات اسلامي مجازات اين جرم ٥تا١٥سال حبس است كه با توجه به آدم ربايي با وسيله نقليه و سن منجي عليه مرتكب به حداكثر مجازات تعيين شده يعني ١٥ سال محكوم مي شود.
مجازات متهمان دراتهام سرقت نيز با توجه به بند٥ ماده ٦٥١ قانون مجازات اسلامي مرتكبان به ٥ تا ٢٠ سال حبس و تا ٧٤ ضربه شلاق محكوم مي شوند.
اين در حالي است كه رحيم عليش پور ، دادستان پاكدشت در مصاحبه با خبر فوري گفت: با توجه به نحوه مرگ بنيتا ، ازنظر قضايي اينجانب عمل متهمان از مصاديق قتل عمد است.
وي درباره مرجع قضايي رسيدگي به پرونده نيز اظهار كرد: به دليل اينكه قتل كه جرم مهمتر است در حوزه قضايي پاكدشت رخ داده ، رسيدگي به پرونده در صلاحيت دادسراي پاكدشت است و پس از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده مي شود.

نظرات مردم درباره مجازات عاملان مجازات بنیتا را اینجا بخوانید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسعود
    0

    با سلام من خودم بچه پاکدشتم و رباینده رو میشناسم باید اعدام بشه چون اگه برگرده روز از نو روزی از نو فقط باعث مصرف اکسیژن زمینن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها