گزارش خبرنگاران فارس از تجمع در میدان آزادی تهران/ شعارهای تند با مضامین سیاسی

در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در برخی میدان‌ و خیابان‌های شهر تهران برگزار شد.

گزارش خبرنگاران فارس از تجمع در میدان آزادی تهران/ شعارهای تند با مضامین سیاسی

متن زیر زارش خبرنگار فارس است از تجمعات امروز تهران :

در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای که به بهانه بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حد فاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند.

پلیس اجازه تجمع نمی دهد و افراد در دسته های حدودا 50 نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا تعداد تجمع کنندگان به حدود 1000 نفر می رسد.

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تند تر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنکیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید.

به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوده میدان آزادی ایجاد شده است.

تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

اگرچه بر خلاف روز گذشته شعارهای اهانت آمیز علیه شهید قاسم سلیمانی شنیده نشد اما برخی رفتارها و شعارها از جمله پاره کردن بنرها و تصاویر شهید سلیمانی و تلاش برای تهییج و دعوت مردم عادی و رهگذران به همراهی با آنها نشان می‌دهد احتمالا نوعی واکنش و هم‌آوردی در برابر مراسم تشییع شهید سلیمانی مد نظر شرکت‌کنندگان است و عزاداری برای جانباختگان سانحه هوایی چندان در شعارها و رفتارها مورد توجه نیست.
از دقایقی پیش و حوالی ساعت ۲۲ خبرنگاران گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • کاربر ناشناس
    0

    ای عزیزان توجه نکنیید اینها دلسوز نیسننداینها زد انقلابنند سربازان ترامپوانگلیسندبزودی پشیمان میشوند چراروزحادثه دلسوزنبودند

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      مردمند چی داری می گی سرباز ترامپ کیه حرف دهنتو بفهم دلقک. ببینم می زنم توگوشت

  • محمدرضاملامحمدی
    0

    شهیدسلیمانی مردامنیت ملت بودخودش رافدای ملت کرد.ولی انگشت شماری مزدورچیزدیگری می گویند

  • ناشناس ۱
    0

    بعضی ها تو ایران بیکارن تا یه خبری میشه میپرن تو خیابون شعار میدن اصلا نگاهم نمیکنن که طرف داره چه شعاری میده بعضیا هم در هر حادثه ای میپرن بیرون و شعار های ضد حکومتی میدن این افراد باعث میشن اون افرادی هم که میخواد واقعا مربوط به موضوع اعتراض کنه یا آسیب میبینه یا مجبوره بره بشینه خونه خودش به نظرم همه مشکلات مملکت از همین وطن فروش هاست که نمیزارن مردم خواستشونو به گوشه مسئولین برسونن

  • میثم
    0

    به نظر من مسئولین در این شرایط باید یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داشته باشند تا به ابهامات پاسخ داده شود. کاری که مدتها ست فراموش شده.

  • گلداداش
    0

    من،حاضرم،به،جای،سپاها،مجازات،بشم،چون،سپاه،خار،چشم،دشمنان،است،چهل،سال،خدمت،حان،فشانی،چواب،ااینن،خدا،راضی،،که،جورتی،حمله،به،امریکاه،داشت،یک،اشتبا،اینسانی،جواب،اینی،جانم،فدای،سپاه،جاده،سازه،به،همه،جا،خدمت،کردی،نمیشی،بیان،کرد،زبان،قاصدی،تا،آخر،خون،پشت،پانی،سپاه،هستمبهاننی،بهدست،دشمن،ندمسپا،یعنی،شیر،تاریخ

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      واقعا برات متاسفم؟ بلاهت تاچه حد؟ مردم مثل گوشت چرخ کرده ریختن روشهریار

  • ایران
    0

    آخر تا کی فریب دشمن راخوردن مگر چهره ی دشمن ازاین واضح تر دیگر

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      دشمنان سبزپوش؟

  • احمد جمشیدی
    0

    واقعاً که متاسفم بسیار درد آور است ملتی که برای پاره جگر گوشه خودش چون سردار دلها تجمع چند ده میلیونی انجام داد حالا برای یک اشتباه که از یک عنصر نا لایق باید اینطور زیر بار لجن پراکنی مخالفین اجنوی قرار گیرد مگر نه اینکه از این حوادث تلخ برای هر کشوری شاید چندین بار پیش آمده باشد که حتی سفیر خائن انگلیسی بخود جرات بدهد بعنوان اپوزسیون وارد تظاهرات کنندگان اقدام به سامان دادن تجمع کنندگان نماید زهی بیشرمی این را باید جوانان دانشجویان بدانند دشمنان در کمین هستند اگر غفلت کنیم شاید خودمان را هرگز نبخشیم

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      مردم از پنهان کاری ناراحت ومکدرند همه این افرادتوی خیابون هموطن هستند وباید به حرفهایشان گوش داد نه اینکه باتک تیرانداز بزنیمشون.

  • مری
    0

    اگر امثال حاج قاسم و سپاه قدس نبودن، همین دخترهای صورت پوشیده در بازارهای داعش خرید و فروش میشدن #التماس_تفکر

    نظرات شما -
    • وجدان راحت
      0

      خجالت بکش تاریخ روخوب مطالعه کن داعش یک حکومت اسلامی تندروبودکه تازه به صیغه ومتعه اعتقاد نداشت. بروهتل های مشهدروببین که نوشته زن صیغه ای موجوداست تابفهمی که داعش واقعی همون حشدالشعبی است که قاسم سلیمانی به خاطرش کشته شد. انگارزن صیغه ای کارت شارژایرانسله که نوشته موجوداست.

    • اسلام
      0

      آشوب گران مملکت و کسانی که در اغتشاشات شرکت میکنند عواقب فرزندانشان و زن و بچه هایشان را بهتر از من و شماها میدانند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرکشوردروضعیت جنگی است چرا اجازه می دهند بیشتراز پنج نفر تجمع کنند درزمان جنگ باصدام اینچنین نبود

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      دوست عزیز میلیونی بودند می گی ۵نفر؟

  • مرتضی رهبر
    0

    سلام ما هم قلبا متاسف شدیم از اینکه تعدادی از هم وطنان که بعضا جزئی نوابغ علمی بودند رو طی سانحه هوایی از دست دادیم اما باید شرایط جنگی در حال اجرا را هم درک کرد حال اگر بجای هواپیما یک موشک کروز بود و مقابله نمی شد و خسارت زیادی بوجود می آمد باز هم مغلطه کاران این چنین ابراز وجود میکردند مسلما خیر اینها بد خواهانند و اما نظام هم مسئولیت دارد که همه جوره باعث تسلی دل بازماندگان باشد

    نظرات شما -
    • زینب‌جمالی‌مورچگانی
      0

      البته‌سردارسلیمانی‌کسی‌که‌پای‌داعش‌روازعراق‌بریدتابه‌ایران‌نزدیک‌نشن‌تاشماوناموستون‌درامان‌باشیدحالابیاین‌بگین‌بت‌که‌نیست‌آدم‌بایدهمیشه‌قدردان‌ناجیش‌باشه‌حتی‌یه‌حیوان‌هم‌وقتیکهیکی‌جونش‌رانجات‌میده‌ازش‌قدردانی‌میکنه

  • ما
    0

    نفرین و لعنت خدا به کسانی که بنرهای سردار شهید حاج قاسم را که سالها بر علیه داعش جنگید که وطن ما آرام و امن باشد را پاره میکنه یا بی احترامی میکنه. خدا کنه اونهایی که دست به بنر شهدا و مخصوصا شهید سلیمانی میزنند به همراه خانواده و بچه هاشون گیر داعشی ها بیافتن و نابود بشن. حالا ببینیم بعد از این سردار عزیز بازهم در امنیت میمانید ببینیم دیگه.... با این اوضاعی که این اراذل و اوباش معترض دارند هر شب به پا میکنن؟

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      حق بامردمه. عصبانی بودن آدم که نکشتند یه عکس پاره کردند بت نسیت که؟

  • هادی حاعری
    0

    سلام دوباره فتنه گران هدایت شده کشورهای معاند انقلاب واسلام به بهانه سقوط هواپیما چراغ سبز به آمریکا ووو میدهند تا در جواب حماسه مردم برای تشیع سردار سلیمانی حضور داشتند خود را دلسوز مردم جا زنند اما کور خواندن مردم ما همیشه بیدار است وخون شهدا را پایمال نمی کنند وراه آنها ادامه دارد تا ظهور آقا امام زمان عج انشا الله

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      من دیروز تومیدون آزادی فتنه گری ندیدم البته بسیجی هایی درلباس نیروی انتظامی دیدم که واقعا خلاف قانون هست.الکی این تظاهرات میلیونی برحق روگردن آمریکا نیندازید مثل شلیک به هواپیما توسط سپاه سبزپوش.

  • ..........
    0

    انها دشمنان مردم وسردار دلها بودندونوکر حلقه به گوش امریکا

  • یک دانشجو
    0

    مردم باید اگاه باشند که دقیقااز این قبل تجمعات غیر قانونی صرفا ناامنی وتحقق اهداف دشمن را درپی دارد که به نفع هیچ کس نیست امریکا فریبکار است اگر نبود به برجام پایبند بود مردم اگاه باشید که گاو شیرده نباشیم

  • علیرضا خراطی
    0

    سلام آمریکا دنبال سرنگونی رژیم یا انقلاب نیست اینها دنبال تجزیه ایرانند بعضیها متوجه نیستند امریکا و توله سگهایش هیچ غلطی نمیکنند کور خواندند

  • ا. ع
    0

    مطلبی که باعث تعجب است سایرکشورها مثل آمریکا اگر نخواهند حتی وزیرامورخارجه ماراهم؟ به کشورشان راه نمی‌دهندو لی درکشورما، درمخیله شورای محترم عالی امنیت ملی، یاو زارت امورخارجه ما نمی گنجد که شبکه های معاندیاسفیرانگلیس که برای امنیت ملی کشورما مضرهستند وبایدازکشور اخراج شوند نمیشوند، جدٱ آقایان چقدرسینه چاک حقوق بشرند یا اینکه بفکر امنیت خانواده یافرزندانشان درخارج ازکشورهستند؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها