بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری: کتمان نکردیم، خبر نداشتیم

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مشخص شدن علت سانحه پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اکراینی بیانیه‌ای صادر کرد .

بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری: کتمان نکردیم، خبر نداشتیم

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مشخص شدن علت سانحه پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اکراینی بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن در پی می‌آید:

بسمه تعالی

دیگران را هم، غم هست به دل غم من لیک غمی غمناک است

هر سانحه هوایی برای سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، رویدادی تلخ است و کارکنان این سازمان، در اوج اندوه باید به انجام وظایفی در بررسی سوانح و نظارت‌های تخصصی بپردازند تا امانتداری شایسته برای ایمنی و آسایش هموطنان در بخش هوایی باشند.

پس از چند روز تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی، اطلاع یافتن از اصابت موشک پدافندی به پرواز ۷۵۲ اکراینی، تاسف و ناراحتی ما را نیز مضاعف کرد.

شجاعت و صداقت مثال زدنی نیرو‌های مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در بیان واقعیت و پذیرفتن مسئولیت فاجعه‌ای که در یک بافت پر تنش، از خطایی انسانی ناشی شده است، دلیل سانحه رخ داده را روشن نمود.

بیان توضیحاتی تخصصی از قبیل: فرایند‌های محدود یا بسته اعلام کردن فضای کشور، مشاهدات و نتایج به دست آمده در بررسی‌های اولیه سازمان، و اقدامات و هماهنگی‌های بین‌المللی انجام شده، به دلیل پرهیز از ایجاد تلقی و سوء تفاهم مبنی بر توجیه این شرایط، در فرصت‌های آتی ارائه خواهند شد.

آنچه که توسط مردم عزیز مشاهده شد این بود که سازمان با قدرت و قطعیت فرضیه اصابت موشک به هواپیما را رد می‌نمود و برای موضع خود دلیل و تحلیل نیز ارائه می‌کرد و اکنون مشخص شده است که واقعیت همان بوده که سازمان آن را نفی می‌نمود.

سازمان خود را امانت‌دار مردم و نظام می‌داند، اعتماد صاحب امانت، بزرگترین سرمایه امانتدار و از دست دادن آن، بزرگترین خسران برای او است.

سازمان هواپیمایی کشوری، بابت تناقض در اطلاعات ارائه شده، ابتدا از بازماندگان محترم شهدای این واقعه پوزش می‌طلبد و سپس از تمامی هموطنانی که با نگرانی اخبار منتشر شده را دنبال می‌نمودند و این تناقض را مشاهده نمودند و همچنین تمامی علاقمندان و تحلیل‌گرانی که بر این مبنا، به دفاع از صنعت هوانوردی کشور پرداختند صمیمانه عذرخواهی می‌کند.

ما تحت هیچ فشار و توصیه‌ای برای کتمان واقعیت نبوده‌ایم و هیچ نیتی برای پنهان کردن واقعیت نداشته‌ایم. ما اطلاعاتی که در اختیار و به آن باور داشتیم را منتشر کردیم و از بابت اشتباه بودن آن متاسفیم.

صنعت هواپیمایی ایران، از دسترسی به آنچه سایر رقبا از آن برخوردارند بی بهره‌بوده، و این صنعت تنها به اتکاء نیروی انسانی متخصص ایرانی و پشتیبانی مسافران و مردم عزیز به رشد خود ادامه داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت مجدد این سانحه به محضر مقام معظم رهبری، بازماندگان این سانحه در ایران و سایر کشور‌ها و عموم ملت شریف، اطمینان می‌دهد که استوارتر و هوشمندانه‌تر از قبل، به نمایندگی از حاکمیت و مردم به انجام وظیفه در این صنعت خواهد پرداخت و با دقت و صداقت نسبت به شناسایی مداوم نقاط ضعف و رفع آن‌ها و تقویت فرصت‌های موجود همت خواهد گمارد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اخبار
    0

    دروغ را با یک دروغ دیگر بگویید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها