بیکاری ۱۸ استان همچنان دو رقمی / نرخ بیکاری ۵ استان تک رقمی شد

نرخ بیکاری پنج استان از جمله تهران که در پاییز سال گذشته دو رقمی بودند، به استناد داده‌های مرکز آمار ایران در پاییز امسال تک رقمی شد؛ البته همچنان نرخ بیکاری ۱۸ استان دو رقمی است.

بیکاری ۱۸ استان همچنان دو رقمی / نرخ بیکاری ۵ استان تک رقمی شد

بررسی نرخ بیکاری ۳۲ استان کشور در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد نرخ بیکاری در ۲۲ استان کشور در پاییز ۹۷ دو رقمی بود که در پاییز امسال نرخ بیکاری ۱۸ استان دو رقمی است.

بر اساس این آمار، نرخ بیکاری پنج استان که در پاییز سال گذشته دو رقمی بوده است، در پاییز امسال تک رقمی شده است. مقایسه نرخ بیکاری استان‌ها نشان می‌دهد، نرخ بیکاری پنج استان گلستان از ۱۰.۹ درصد به ۹.۶ درصد، خراسان شمالی ۱۰.۸ به ۸.۷ درصد، تهران از ۱۲.۶ به ۹.۴، بوشهر از ۱۱ به ۹.۴ و ایلام از ۱۰.۸ به ۸.۱ درصد کاهش یافته و تک رقمی شده است.

در مقابل نرخ بیکاری یک استان در مقایسه با سال گذشته دو رقمی شده که بر این اساس نرخ بیکاری استان اردبیل از ۸.۷ درصد به ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

استان‌هایی که نرخ بیکاری آنها تک رقمی شده است (منبع: مرکز آمار ایران)

بیکاری ۱۸ استان همچنان دو رقمی / نرخ بیکاری ۵ استان تک رقمی شد

اما همچنان نرخ بیکاری در ۱۸ استان کشور دو رقمی و در ۱۴ استان کشور تک رقمی است. مقایسه آماری آخرین نتایج منتشر شده از وضعیت نیروی کار در استان‌ها توسط مرکز آمار ایران ایران نشان می‌دهد، در بین استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی استان کرمانشاه با نرخ بیکاری ۱۶.۲ درصد همچنان در صدر بیکاری ترین استان کشور و استان قم با نرخ ۱۰ درصدی در پایین‌ترین نرخ بیکاری در بین هجده استان دارای «نرخ بیکاری دو رقمی» قرار دارند.

پس از استان کرمانشاه، استان‌های چهار محال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۶.۱ درصد، خوزستان با نرخ بیکاری ۱۴.۵ درصد، لرستان با نرخ ۱۳.۸ رصد، هرمزگان با نرخ ۱۳.۵ درصد، یزد با نرخ ۱۳.۴ درصد، البرز با نرخ ۱۳ درصد، کردستان با نرخ ۱۲.۹ درصد، سیستان و بلوچستان با نرخ ۱۲ درصد، گیلان با نرخ ۱۱.۸ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با نرخ ۱۱.۷ درصد، کرمان با نرخ ۱۱.۴ درصد، آذربایجان شرقی با نرخ ۱۱.۲ درصد، آذربایجان غربی با نرخ ۱۱.۱ درصد، اصفهان با نرخ ۱۱ درصد، اردبیل با نرخ ۱۰.۶ درصد و قزوین با نرخ ۱۰.۲ درصد استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی در کشور هستند.

استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی

بیکاری ۱۸ استان همچنان دو رقمی / نرخ بیکاری ۵ استان تک رقمی شد

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    خداوکیلی از خودتون دروغ خسته نمیشید؟

  • جعفر طاهریان
    0

    با سلام لطفا تکلیف استان سمنان را هم مشخص کنید که تک رقمی است یا دورقمی !!!!

  • احمدوگ
    0

    پرچم کرمانشاه همیشه بالاست حتی در بیکاری و فقر وبی توجهی مسئولین. فقط برای روزهای سخت و جنگ مورد توجه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها