رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

شورای امنیت ملی و تامین استان، پیرامون علل حادثه کرمان توضیحات شفاف دهند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت ملی و شورای تأمین استان پیرامون علل بروز حادثه به جامعه توضیحات شفافی ارائه کنند.

شورای امنیت ملی و تامین استان، پیرامون علل حادثه کرمان توضیحات شفاف دهند

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رییس جمهور خواستار شفافیت پیرامون علل بروز حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان شد که متن این نامه به شرح زیر است:

«شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان و یاران مخلص ایشان از جمله سردار پورجعفری، که مصادف گشت با ایّام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، را خدمت جنابعالی تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم که همه ما مسئولین در مسیر این شهید والامقام، که ثمره آن برقراری امنیت و آرامش در مرزهای پهناور کشور و جغرافیای جهان اسلام بود، گام برداشته و دیپلماسی عزّت و اقتدار در تعاملات و روابط بین الملل را از مشی این چهره بین المللی جبهه مقاومت، بیاموزیم.

بایسته است از ملّت بزرگ ایران و از ملّت های مسلمان و بیدار کشورهای منطقه و دنیا، به دلیل حضور میلیونی در مراسم های تکریم، تشییع و عزاداری شهید سلیمانی و همرزمانش، تجلیل نموده و در مقابل این همه شکوه و قدرشناسی سر تعظیم فرود آوریم.

سپاس ویژه ای داشته باشیم از مردم عزیز استانهای خوزستان، خراسان، تهران، قم، کرمان و سایر استانها و شهرهایی که با حضور هوشمندانه و میلیونی خود در مراسم تشییع، حماسه ای بزرگ را خلق کردند و تجلّی از اراده و سلوک حاج قاسم، که همانا حفظ وحدت و اتحاد بود را به نمایش گذاشتند.

جناب رئیس جمهور

ملّت بزرگ ایران و مردم همه استان های کشور و خاصه مردم دیار کریمان به حق، بزرگترین و باشکوه ترین حضور خود را در بدرقه سردار دل ها به منصه ظهور رساندند، اما متأسفانه در استان کرمان و موطن حاج قاسم و شهید پورجعفری، مراسم تشییع چند میلیونی مردمی که از سراسر استان و از اقصی نقاط کشور خود را به کرمان رساندند تا در آخرین وداع با پیکر حاج قاسم و همرزمانش حضور داشته باشند، با ضایعه ای دردناک همراه شد که اندوه شهادت حاج قاسم و همرزمانش را بر قلب و جان مان مضاعف کرد.

حماسه حضور مردم استان های مختلف در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش، این یقین و اطمینان را می داد که مراسم تشییع این شهدای والامقام در شهر و دیار خود نیز با همان شکوه و به مراتب باشکوه تر برگزار شود، لذا انتظار می رفت که تدابیر و تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

جناب آقای روحانی

انتظار داریم به منظور تسکین آلام مردم و خانواده های داغدار، شورای امنیت ملی و شورای تأمین استان پیرامون علل بروز حادثه به جامعه توضیحات شفافی ارائه نمایند. همچنین شایسته است نمایندگانی از سوی هیات محترم دولت با حضور در جمع خانواده های معزز جان باختگان و مجروحان، دلجویی بایسته و مؤثر از ایشان را بعمل آوردند و این عزیزان که در مسیر شهدا، جان باختند در زمره شهدا نیز محسوب شوند.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها