یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی:

بار دیگر کرامت مردم هدف قرار داده شد

«مسئله آبان فقط بنزین نبود، مسئله کرامت مردم بود. پرده پوشی های صورت گرفته در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، نیز کرامت مردم را در چشم جهانیان هدف قرار داد و اینک به التهاب، خشم و بهتی باورنکردنی دامن زده است.»

بار دیگر کرامت مردم هدف قرار داده شد

ابوالفضل فاتح روزنامه‌نگارو فعال سیاسی در یادداشتی در پایگاه خبری جماران نوشت:

مسئله آبان فقط بنزین نبود، مسئله ی کرامت مردم بود که در انبوه دروغ ها و پرده پوشی ها نادیده گرفته شده بود و مردم را چنان بر آشفت.

در ترور شهید عزیز قاسم سلیمانی نیز بیش از هز چیز عزت و کرامت مردم بود که از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شد و مردم را به اندوه و خشم و خیزشی عظیم درآورد.

اصل فاجعه و پرده پوشی های صورت گرفته در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، نیز کرامت مردم را در چشم جهانیان هدف قرار داد واینک به التهاب، خشم و بهتی باورنکردنی دامن زده است که تلخی آن سالها در گوشه دل و جان و خاطر مردم لانه خواهد کرد.

این که در چنین سطحی، هم به خود و هم به مردم، آن هم چنین مردم فداکار و فهیم و متمدنی دروغ بگوییم و گمان گنیم چنین خطاهایی قابل پوشاندن است، نشان از آسیب و حفره ای خطرناک و خانمان سوز دارد که ریشه ی اعظم مفاسد و عقب ماندگی ها و از هم پاشیدگی هاست و سالهاست در حوادث تلخ دلسوزان کشور به آن تذکر می دهند و متاسفانه هر بار به تهمت غیر خودی و یا همنوایی با بیگانه رانده می شوند و مسئولیت فجایع بر دوش دیگران انداخته می شود.

باور کنیم، دروغ در تار و پود بسیاری از ما و سیستم هایمان لانه کرده و کرامت خود و مردممان را نشانه رفته است. کرامت همه چیز است. وقتی به کرامت مردم توهین شده باشد، چاره اش آسان نیست.

بارها و بارها گفته شد که دروغ تا ابد یک جریان یک سویه نیست و دو سویه خواهد شد و آنکه به مردم دروغ بگویذ خودش نیز راست نخواهد شنید. به دلایل ترویج دروغ اندیشه کنیم. گر شیوه های نظارتی و نظارت عمومی را به رسمیت می شناختیم، اگر رسانه هایمان را آزاد و موثر می گذاشتیم و انحصار گریبانگیر نمی شد، اگر گمراه سازی سکه رایج نبود و اگر راست گویی مجازات نداشت و راستگویان را به لکنت نمی انداختیم، دروغ و جعل این همه مجال نمی یافت و خودمان در دام آن گرفتار نمی شدیم.

باید تمام عوامل مستقیم و غیر مستقیم این خطا و طراحان این لاپوشانی رسوا هر کدام و در هر سطحی که هستند به سهم خود معرفی و مجازات شوند و راه های پیشگیری و عدم تکرار آن بارها و بارها مرور شود و موضوع به پایین دست ها ختم نشود.

متاسفانه عوارض این خطا و پرده پوشی و بازی با کرامت مردم بسی دامنگیرتر و فراموش نشدنی تر از آن است که امروز تصور می شود و چندین نسل از این فاجعه سخن گفته خواهد شد

و البته مردم شریف و متمدن ایران از دل این فاجعه درسها خواهند آموخت.

در میان مسئولان نیز آیا کسی مانده است که به عمق اندوه این گل های پرپر شده و بزرگی دروغ و اعتماد و اعتبار از دست رفته و آثاراین رسوایی در عرصه ملی و بین المللی، مسئولیت بپذیرد و مرهمی بر این داغ و اندوه و شرم و سرخوردگی ملی باشد؟

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یه ایرانی
    0

    40 ساله مردم ایران بی حرمت و بی کرامت شدند

  • ناشناس
    0

    با سلام و تسلیت به عموم مردم ایران مسئولین محترم ایا زمان ان نرسیده که سیاست خود را در قبال مردم مملکت خودمون تغیر دهید مردم را محرم نظام بدانید ابروی امام و انقلاب را بردید اگر حضور میلیونی مردم را در شهادت سردار سلیمانی دیدید فکر نکنید عملکرد خوب شما بود مردم ایران خوب مسائل روز کشور را زیر نظر دارند شما ها مانند چوپان دروغ گو هستید کاری کردین اگر هم به فرض محال راست هم بگوئید کسی باور نمیکند . حرف وسخنم به رهبری محترم نظام بزرگوار خواهش میکنم در سیاست های خود تجدید نظر کنید مملکت رو به نابود میرود اشتی ملی اعلام بفرمائید عف عمومی اعلام بفرمائید خداوند متعال در قران کریم می فرمایند حیله و مکر توطئه کنندگان را به خودشان بر میگردانیم خواهش میکنم از این بنده کمترین و فرزند کوچک خود برای یک بار هم که شده قبول بفرمائید و اصلاحات اساسی در مسائل سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور اعمال بفرمائید

  • کاربر ناشناس
    0

    خدالعنتت کنه چرا شلوغش میکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها