بیانیه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان در واکنش به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی

خاطیان، عزل و مجازات شوند / کتمان حقیقت تلخ بود

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان اعلام کرد: عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های همه جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی و پذیرش مسئولیت این فاجعه ملی با عزل و مجازات خاطیان ممکن می‌شود.

خاطیان، عزل و مجازات شوند / کتمان حقیقت تلخ بود

هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان به خبر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تلخ بود و‌ جانفرسا و جان ایران عزیز امروز دوباره مجروح شد؛ مجروح زخم هایی پی در پی که بیش از پیش اعتماد و امید مردم را نشانه گرفته است.

ایران هنوز سوگوار شهادت مظلومانه سردار سلیمانی بود که جمعی از هموطنان به دلیل سوء مدیریت در مراسم تشییع سرباز وطن در کرمان جان خود را از دست دادند، افزون بر هموطنانی که در چند روز اخیر قربانی سوانح جاده ای در گوشه و کنار کشور شدند.

هنوز اندوه از دست دادن آنها التیام نیافته بود که خبر آمد همه مسافران هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اکراینی پرواز ۷۵۲ در شبی که پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق مورد حمله سپاه پاسداران قرار گرفت، در اثر سانحه ای دلخراش جان خود را از دست داده اند.

اما آنچه بر این غم ها افزود، فرار از پاسخگویی و بیان حقایق و دلایل اصلی سقوط هواپیما بود.

در حالیکه از زبان مقامات و رسانه های خارجی خبر از فعال شدن سامانه پدافندی کشور و اصابت موشک به عنوان دلیل سقوط این هواپیما مطرح می شد، مقامات و رسانه های رسمی اصرار داشتند که نقص فنی عامل این سانحه بوده است.

متاسفانه آنچه که بر عمق این فاجعه افزود، تاخیر در بیان حقایق و کتمان دلایل اصلی سقوط بود.

این نوع مواجهه با رخداد تلخ جان باختن هموطنان و نوع رفتار رسانه های رسمی و به خصوص صدا و سیما به موجی از بی اعتمادی ها دامن زده است که در عمل مرجعیت اخبار را به رسانه های غیر واگذار کرده است. سؤال این است که چه آسیب و تهدیدی می تواند برای امنیت ملی کشور از این رویه و رفتار جدی تر باشد؟

هیات رییسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان ضمن ابراز تأسف عمیق نسبت به این ضایعه تلخ و تسلیت به بازماندگان و ملت ایران، از مقام های مسئول می خواهد به جای فرافکنی، جبران خسارت های معنوی و مادی به بار آمده را در اولویت قرار دهند و ضمن عذرخواهی از ملت ایران و خانواده های همه جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی و پذیرش مسئولیت این فاجعه ملی با عزل و مجازات عاملان و نیز خاطیانی که سعی در پنهان کاری و فریب افکار عمومی داشتند. پاسخگوی اعتماد از دست رفته شهروندان ایرانی باشند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    شورای جبه اصلاح طلبان خفه شوند شما خائن وطن فروش هستید برید گم شوید ما بیشترین ضربها از شما داریم فساد در این جبه کولاک می کند گم شوید

  • یک ایرانی
    0

    واقعا که منافق واقعی شماید اقایون اصلاح طلب منتظرید از آب گل آلود ماهی بگیرید اقای روحانی استعفا بدهند که هیچ وقت از هیچی خبر ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها