بازگشت بیش از ۹۳ درصد معتادان بهبودیافته به دامن اعتیاد

براتی گفت: امکان بازگشت معتادانی که به صورت اختیاری موادمخدر را کنار گذاشتند ۹۲ تا ۹۳ درصد است.

بازگشت بیش از ۹۳ درصد معتادان بهبودیافته به دامن اعتیاد

فرید براتی مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره آمار معتادانی که به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ بهزیستی مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: ۷۷ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند که در ۱۸ مرکز ماده ۱۶ و ۶۶۰ مرکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند.

براتی بیان کرد: درمان معتادان متجاهر کم اتفاق می‌افتد چراکه عود در اعتیاد زیاد است و تنها در ۳ درصد معتادان معمولا درمان رخ می‌دهد اما تلاش است با فعالیت های پس از ترخیص و حمایت های اجتماعی از آنها این نرخ ۳ درصد را به ۱۰ درصد افزایش دهیم.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در ۶ ماه اول سال در مراکز ماده ۱۵ ، در مراکز اقامتی کوتاه مدت ۳۵۰ هزار مراجع کننده، در ۳۳ مراکز TC (اجتماع درمان مدار) حدود ۲ هزار ۷۰۰ مراجع کننده و در مراکز هزار سرپایی ۱۴۰ مراجع کننده داریم.

وی با بیان اینکه امکان بازگشت معتادانی که به صورت اجباری ترک کردند ۹۷ درصد است، ادامه داد: این آمار در بین معتادانی که به صورت اختیاری موادمخدر را کنار گذاشتند ۹۲ تا ۹۳ درصد است که نشان از پیچیدگی درمان اعتیاد است و نیازمند دریافت خدمات کامل بعد از ترخیص است.

براتی تصریح کرد: پذیرش معتادان توسط خانواده، حمایت مراقبان بعد از ترک از آنها، توانمندسازی، ایجاد اشتغال و درمان اختلالات روانی در افراد کمک می‌کند تأثیر درمان و ماندگاری آن بیشتر شود که سازمان بهزیستی در این حوزه با توجه به منابع محدودی که در اختیار دارد تا حدودی انجام داده اما نیازمند منابع بیشتری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها