تحلیلی از دو فیلم‌جنجالی از هواپیمای اوکراینی / یکی از فیلم‌ها ساختگی است؟

یک مستندساز به تحلیل دو فیلم جنجالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت و ابهاماتی را درباره ویدئوی منتشر شده از ساعتی پیش در رسانه‌های غربی، مطرح کرد.

تحلیلی از دو فیلم‌جنجالی از هواپیمای اوکراینی / یکی از فیلم‌ها ساختگی است؟

متن این نوشته به این شرح است:

اگر مرا متهم به خیلی چیزها نمی کنید و عاری از هیجان این پست را مطالعه می کنید می خواهم چند پرسش و مسئله را مطرح کنم .

فیلم اول فیلمی است که نیویورک تایمز منتشر کرده و گفته این فیلم لحظه اصابت موشک ایرانی به هواپیماست.

فیلم دوم هم اولین فیلمی است که از سقوط هواپیما در شبکه های اجتماعی منتشر شد و فکر نکنم کسی در صحت آن تردیدی داشته باشد .

حالا به عنوان یک مستند ساز و یک شهروند می خواهم چند مسئله و پرسش را بی غرض مطرح کنم و توقع دارم که بی غرض بخوانید . اما قبل از آن باید بگویم این مطلب فقط در مورد این ویدیو است و من هیچ احتمال دیگری را رد نمی کنم .

از طرفی اقوام نزدیک دوستان نویسنده بنده در میان کشته شدگان هستند و به عنوان یک هموطن و یک دوست هر گونه حمایتی که لازم باشد برای کشف واقعیت ها از آنان خواهم داشت .

اولین سئوال من این است چه ویژگی هایی در فیلم اول وجود دارد که تایید کننده این واقعیت باشد که فیلم متعلق به ایران است؟

معمولا چنین فیلم هایی قبل از هر چیز میان مردم دست به دست می شوند و بعد از خبرگزاری ها سر در می آورند. آن روز اینترنت قطع نبوده و محدودیتی وجود نداشته . از طرفی چنین فیلمی آنقدر مهم بوده که در عرض چند ساعت در همه جا پخش شود . چرا این فیلم بعد از یک روز به ناگاه از نیویورک تایمز سر در می آورد؟
سئوال بعدی من این است که آن آقا یا خانم از چه چیزی داشته فیلم می گرفته ؟ عبور یک هواپیما در آسمان چه نکته جالبی برای فیلم گرفتن دارد ؟ آن هم در آن تاریکی و آن هم از آن فاصله ؟

چرا در فیلم اول مثل فیلم دوم هیچ دیالوگی وجود ندارد؟ هیچ حرفی از فیلمبردار شنیده نمی شود! حتی یک آوای هیجانی !

چرا هیچ ردی از موشک در آسمان دیده نشد؟ چرا بعد از انفجار فیلم برداری ادامه پیدا نمی کند ؟

تردید دیگر من این است که چطور آن انفجار هواپیما را در هوا تکه تکه نکرده چون در فیلم دوم هواپیما به صورت مایل در حال سقوط است.

و سئوال آخر: شخصی که فیلم دوم را گرفته بی شک به اندازه کافی به نقطه احتمالی اصابت نزدیک بوده . صدای انفجار را در فیلم اول هم شنیدید و دیدید که بسیار شدید است . اگر انفجاری بوده شخصی که فیلم دوم را گرفته حتما باید آن را می شنید . چرا در فیلم هیچ اشاره ای به آن انفجار نمی کند و می گوید هواپیما آتش گرفته و نگفت که منفجر شده ؟ یا نگفت که هواپیما را زدند ؟

اگر به عنوان یک انسان حق دارم پرسش داشته باشم پرسش های من این است و تمام.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • کاربر ناشناس
    0

    ایسعودیهای کثیف فکر نکنیدشیرنیست دم بازی کنید ملت ایران ملیونها شیردرندهدارد

  • آرش
    0

    درود بر شرفت مرد .. درود .. درود

  • بینام
    0

    تمام سوالات خنده دار بود.موشک روسیه کنار هواپیما عکسش همه جا پخش شده فیلم اصابت موشک به هواپیما پخش شد چند روز دیگه اگه جعبه سیاه هم بگه موشک اصابت کرده بازم شما میگین نه نبوده بابا چه رویی داری به خدا

  • سیاه سیاهسوخته
    0

    هواپیمارو اشتباهی زدین حالا هی ماس مالی میکنین ک نزدیم. اگه نزدین جعبه سیاه رو چرا نمیدین. بعد شماها فقط راست میگیرین بقیه همشون دروغ میگن. راستگووووووووها شمایین عزیزان

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مزدور ارتش سایبری، مردم با خون شهید سلیمانی به لطف خدا روشن شدند و گول دروغ پراکنی های امثال تو رو نمی خورند.

  • سیاه سیاهسوخته
    0

    موشک توی فیلمم ک سیاه کردین تا لحظه انفجار

  • علیرضا
    0

    شما پول میگیری که نفهمی...

  • زکیه
    0

    هواپیما در آسمون تاریک همیشه یک لامپ قرمز چشمک زن داره که هممون دیدیم وقتی شب حرکت میکنه.حتی توی اون فیلم که مثلا موشک خورده به هواپیما هیچ لامپ قرمز چشمک زنی مبنی بر وجود هواپیما در اون نقطه از آسمون نمیبینیم

  • ههه
    0

    ایرا ن از این کارای اشتباه زیاد داره مثلا همین موشکهای نقطه زن سپاه یه دایره با قطر هزار کیلومتر رو نقطه میدونه

  • محمد
    0

    خبر فوری عزیز، حواست به ای پی پیام ها باشه، در دام مزدوران سایبری آمریکایی و انگلیسی و اسراییلی و سعودی رو نخوری.

  • مریم
    0

    متاسفانه مردم بیشتر دنبال حایشه ها هستند تا اصل ماجرا کسانی که می گویند هواپیما با موشک سقوط کرده برند بخونند درمورد سوابق این هواپیما که شرکت تولید کنندش که یک شرکت امریکاییه و می خواهند جلو گیری کنند از پاسخ گویی و ضرر این شرکت

  • وحید
    0

    خدا لعنت کنه اینا رو که جون حدود ۱۸۰نفر زو گرفتند این دروغ گو های بی وجدان به جان خودم همین پایگاه عراق رو هم که میگن زدیم یک آمریکایی نمرده وگرنه سپاه به قول خودش تجهیزات و نفرات زیاد داره نمی تونست یک فیلم از خسارات بگیره یا بگه دقیق چی شده فقط واسه اینکه مردم حرفی نزنن چندتا موشک زد اونم حتما به جایی که اصلا بی استفاده بوده و کسی اونجا نبوده!!!! خلاصه واقعا بی وجدان هستید که چند روزه میخواین این فاجعه رو لاپوشانی کنین ولی نشد واقعا جون مردم اهمیت نداره که دنبال فرار بودن وگرنه همون اول اینو میگفتن که ما زدم

  • زکیه
    0

    من دیروز یه نظر دادم و تقریبا مطمئن بودم که این فیلم صحت نداره.چون اصلا باور نمیکردم بشه چنین اشتباهی کرد.همینجا از کسایی که نظر گذاشتن،از خانواده های مسافران هواپیما و از روح همون مسافرای عزیز معذرت میخوام.

  • جارچی
    0

    فیلم دوم از مقر پرتاب موشک برداشته شده« پادگان امام سجاد»ادبیات و اضطراب وو اکنش فرد گوینده ، و دستور به اطلاع رسانی به آتشنشانی شکی بر جا نمیگذارد.

  • یک دوست
    0

    در زمان شلیک موشک هیچ کسی از نیروهای پدافندی فیلمی نگرفته، چون نمی تونه بگیره، مثل اینکه در شرایط جنگی و آماده باش صد در صدی بودیم، اصلا کسی به فکرش نمی‌رسه فیلم بگیره، ولی به قول مستندساز عزیز چرا فیلم اول خیلی نزدیک به حادثه و البته بلافاصله توسط شبکه های ماهواره ای پخش میشه، به قول یکی از مجریان شبکه های ماهواره ای چطور ممکنه یک نفر آماده باشد تا از پرواز هواپیما، آتش گرفتن هواپیما و سقوط هواپیما فیلم بگیره و اصلا استرس و نگرانی نداشته باشه و حتی کلامی هم نداشته باشه!!!؟؟؟

  • یک دوست
    0

    به قول مستند ساز عزیز؛ ۱-فیلم برداری از هواپیما در شب مگر چه چیزی جذابی دارد؟!!!! ۲- چرا در فیلم های گرفته شده هیچ صدایی که نشان از هیجانی باشد وجود ندارد؟! ۳- وقتی موشک به هدفی اصابت کند صدای انفجار به گوش میرسه به قول مستندساز چرا صدای انفجار شنیده نمی شود؟! 4- چرا ردی از موشک دیده نمی شود؟! چون هر موشکی آتش عقبه دارد؟! و حتی در شب هم مشخص هست؟! ۵- و ابهام مهمتر چرا فرانسوی ها اصرار دارند حتما جعبه سیاه را آنها بازخوانی کنند؟! مگر این امکان در داخل کشورمان نیست!!!؟؟؟

  • یک دوست
    0

    در خصوص حمله موشکی سپاه به پایگاه عین اسلاید همین نکته را بگم که دوستان میزان خسارت و تخریب پایگاه را در گزارشات سی ان ان بررسی کنند، همینقدر بگم که اگر تخریبی به همراه نداشت، ترامپی که اعلام کرد در صورت هرگونه اقدامی از سوی ایران ۵۲ نقطه را از جمله مراکز فرهنگی را خواهم زد؛ ولی پس از ۲۰ ساعت از حمله موشکی سپاه نه تنها غلط زیادی نکرد بلکه سه پیشنهاد به ایران داد ۱- همکاری در از میان بردن داعش ۲- نفع مشترک در برقراری صلح ۳- لزوم خروج نیروهای آمریکایی از منطقه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها