تست منوکسیدکربن در ساختمان شهرستان بروجن رایگان انجام می‌شود

مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستن بروجن از اجرای طرح بازرسی رایگان دودکش ساختمان و تست گازمنوکسیدکربن در این شهرستان توسط کارشناسان آتش‌نشانی خبر داد.

تست منوکسیدکربن در ساختمان شهرستان بروجن رایگان انجام می‌شود

اسماعیل یزدانی مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن روز پنجشنبه با اشاره به اینکه براساس آمار بیشترین علت گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از استنشاق گازمنوکسید کربن در حوادث اخیر، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و مسدود بودن دودکش‌های خروجی ذکر شده است، افزود: در ۱۰ روز گذشته ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گازمنوکسیدکربن در این شهرستان راهی بیمارستان شدند.
وی اظهار داشت: استفاده از آبگرمکن‌های دیواری با لوله‌های آکاردئونی در منازل مسکونی با متراژ پایین، دلیل دیگر وقوع حوادث گازگرفتگی است، که نصب آبگرمکن در محیط منزل و در نزدیکی حمام، باعث افزایش خطر گازگرفتکی می‌شود.
یزدانی، اطمینان از وصل شلینگ انتقال گاز و نصب صحیح دودکش‌ها در بالای ساختمان را از دیگر راه‌های پیشگیری از گازگرفتگی دانست و گفت: باید از دودکش‌های H شکل به عنوان بهترین نوع دودکش‌ها استفاده کرد و این دودکش‌ها باید ۹۰ سانتیمتر بالاتر از پشت بام و در محیطی باز نصب شوند.
یزدانی گفت: به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث گازگرفتکی، کارشناسان آتش‌نشانی بروجن به صورت رایگان و با حضور در منازل مسکونی نسبت به سنجش گازهای استاندارد و ارائه آموزش‌های ایمنی و امدادی اقدام می‌کنند.

وی از مردم شهرستان خواست تا جهت بازرسی کارشناسان آتش‌نشانی از سیستم‌های گرمایشی و تست گازمنوکسید کربن از منازل و محل کار با شماره‌های ۱۲۵ و ۳۴۲۲۴۴۴۴و ۳۴۲۳۶۱۱۳ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

براساس پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در ۸ ماهه سال گذشته ۲ مورد (مرد) بر اثر گازگرفتگی فوت کردند، که این تعداد در سال ۹۶ در استان یک زن و ۳ مرد فوت کردند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها