خبرفوری بررسی می‌کند؛

داستان ورزشکارانی که رفتن را بر ماندن ترجیح دادند

ظاهرا برخی ورزشکاران ما دیگر حاضر نیستند در سرزمین مادری بمانند .

داستان ورزشکارانی که رفتن را بر ماندن ترجیح دادند

به گزارش خبر فوری ، با انتشار خبر مهاجرت کیمیا علیزاده به هلند ، این چندمین خبرمهاجرت اهالی ورزش به خارج از کشور و بازی در زیر پرچمی غیر از پرچم ایران است که در سال جاری منتشر می‌شود. کیمیا علیزاده قطعا آخرین نفر نیست که به دلیل راضی نبودن از شرایط ورزش حرفه‌ای در کشور حاضر می‌شود مهاجرت کند با همه مشکلاتی که ممکن است داشته باشد ولی به دلیل آینده‌ای که در انتظارتش است حاضر است برای کشور دیگری در میادین جهانی مدال آوری کنند .

کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی و دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان است. وی متولد 19 تیر ۱۳۷۷ در کرج است او در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. وی نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شده و با هجده سال سن، جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ ایران در ادوار المپیک است.

به این بهانه نیم نگاهی داریم به ورزشکارانی به مهاجرت تن دادند.

** سعید مولایی عضو تیم ملی جودو که تابعیت کشور مغولستان را پذیرفت 1398

**محمد حسین ابراهیمی عضو تیم ملی شمشیر بازی ایران که به فرانسه پناهنده شد 1398

** وحید سرلک عضو تیم جودو ایران که به آلمان پناهنده شد. 1389

** محمد رشنونژاد عضو تیم ملی جودو ایران که به هلند پناهنده شد 1396

**مهدی جعفرقلی زاده عضو تیم ملی کاراته به المان پناهنده شد.1394

**کیمیا مرادی عضو تیم ملی شطرنج بانوان که به نروژ پناهنده شد. 1396

** درسا درخشانی عضو سابق تیم ملی شطرنج بانوان که تابعیت کشور انگلستان را پذیرفته است.2017

**سامان بلاغی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که به کشور آلمان پناهنده شد 1395

**آرزو معتمدی - در رشته قایقرانی و در المپیک 2012 سهمیه گرفت - سال 1391 به آمریکا مهاجرت کرد.

**احسان رجبی - ملی‌پوش سنگین‌وزن جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا - سال 1389 به آمریکا پناهنده شد

** سامان طهماسبی - برنده دو مدال برنز جهان و طلای قهرمانی آسیا (برای ایران) و دو نقره و یک برنز جهان در سال 1389 به آذربایجان رفت و برای تیم ملی این کشور به میدان می‌رود.

** صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی و نفر سوم المپیک . برنده مدال نقره بازی‌های اروپایی و سهمیه المپیک 2016 . وی از سال 1395 برای آذربایجان به میدان می‌رود.

**راحله آسمانی - تکواندو کار ایرانی که سهمیه المپیک 2016 را زیر پرچم فدراسیون جهانی کسب کرد. او دارنده مدال بازی‌های آسیایی و 2 طلا، یک نقره و دو برنز مسابقات آزاد تکواندو است - در سال 1391 به بلژیک پناهنده شد.

** میلاد بیگی - سهمیه المپیک 2016 تکواندو را برای کشور آذربایجان به دست آورد - از اواخر سال 93 برای کشور آذربایجان به میدان می‌رود.

**سینا بهرامی - تکواندو کاری که از اواخر سال 93 برای کشور آذربایجان به میدان می‌رود.

**ایمان جمالی - از سال 1395 برای تیم ملی هندبال مجارستان به میدان می‌رود.

**مینا علیزاده - ملی‌پوش قایقرانی در رشته دراگون بوت - سال 1388 در کشور آلمان اعلام پناهندگی کرد.

**پوریا پورابراهیم - ملی‌پوش رشته نجات غریق - در سال 1393 به فرانسه پناهنده شد.

**محمود زاویه - ملی‌پوش رشته نجات غریق - در سال 1393 به فرانسه پناهنده شد.

** شروین پاکدل - ملی‌پوش قایقران -در سال 1395 به پرتغال پناهنده شد.

**سعید فضل‌اولی - عضو تیم ملی قایق‌رانی ایران و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون - در سال 1395 به آلمان پناهنده شد.

** پیام زرین پور ملی‌پوش کشتی فرنگی و قهرمان سال 2000 آسیا که برای تحصیل به آمریکا رفت و مقیم این کشور شد. او در مسابقات دانشگاهی آمریکا هم مسابقه داد.

** علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج ایران که از پرچم ایران خارج شد تا با مهاجرت به فرانسه با پرچم فیده در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود. 1398

** کیمیا علیزاده تکواندو کار ایرانی که از این پس با پرچم هلند به مسابقات جهانی می‌رود. 1398

ظاهرا برخی ورزشکاران ما دیگر حاضر نیستند در سرزمین مادری بمانند وزیر پرچم سه رنگ ایران رقابت کنند. "کمبود شرایط مناسب برای ورزش حرفه‌ای در کشور"، "تبعیض در برخورد مسوولین با رشته‌های مختلف ورزشی"، "نبود امکانات لازم برای شرکت در مسابقات جهانی " وجه مشترک اظهار نظر اکثر آنها پس از مهاجرت ایران است .

نظر شما چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • میثم
    0

    حق دارن کل عمرشو تو اردو کارش و زندگیش همین ورزشه باید بره دست فروشی کنه خرجشو در بیاره یه طلای المپیک چقدر شور و شوق خوشحالی و انگیزه به جامعه و جوانان میده ساعی یا رضازاده حسن یزدانی اینام دارن واسه کشور افتخار کسب می کنن کلی جون رو سوق به ورزش میدن چرا باید برن تو سیاست شواری شهر بشن مشکل کجاست پول تو سیاست ساعی عضو شواری شهر قهرمان چندین المپیک می تونست صدها جون رو اموزش بده تا اونا افتخار کسب کنن خدایا از دست سیاست مداران نادان به تو پناه می برم یه پیشنهاد ساده: معلم ورزشارو از قهرمانا فقط استخدام کنید

  • رسول
    0

    خوب کاری میکنن واسه چی بمونن تو مملکتی که ذره ای ارزش واسشون قائل نیستن

  • رضا
    0

    هر آدم عاقلی وقتی ببیند زیر پرچم وطنش آینده ای ندارد به فکر راه چاره میافتد تا هم خودش را نجات دهد و هم مردم و مسئولین را هشدار دهد تا به فکر ورزشکاران بعدی باشند. اگر در بین مدیران ورزشی ما چند تا حاج قاسم سلیمانی بود بسیاری از این عزیزان با همه مشکلات موجود میماندند و از اینکه دنیای خود را بر سرافرازی و اقتدار کشورشان ترجیح دهند شرمسار میشدند.

  • سعید
    0

    نظر ما اینه که هرکی هرجوری که می تونه میره فقط ما که کاری از دستمون بر نمیاد و هنری نداریم می مونیم

  • نادر
    0

    این کوچ کردن‌ها نتیجه مستقیم سیاست‌های ضد ایرانی دست اند کاران این کشور است که هویت ایرانی را از بین برده‌اند. کشوری درست کرده‌اند که حتا بچه‌های خودشون حاضر نیستند این جا بمونند. وقتی اونا بروند چرا کیمیاها نروند؟؟؟!!! الان تو ایران همه در هر سطحی به فکر رفتن هستند.

  • ورزش
    0

    واقعا کشور را کرده اند از جهندم هم بدتر ،،،،هر کس توان دارد از کشور می رود .وبعد کسی نمی ماند که اسلام حکومت کند

  • رضا
    0

    والله هر ایرانی دوست داره در وطن خودش آزاد باشه و آینده خود و فرزندانش تامین باشه. عدالت اجتماعی و رفاه بدون تبعیض در اختیار همه آحاد ملت مهیا باشد. پول ملی کشورش ارزش داشته باشد یا پاسپورت کشورش در دنیا دارای اعتبار. رانت و ژن برتر و سهمیه و... وجود نداشته باشه. طبق قانون اساسی بهداشت و آموزش برای همه رایگان باشد. آزادی بیان و بعد از بیان وجود داشته باشد و هزار و یک آرزوی دیگر که در کشور های متمدن یک حق و برای ما آرزو شده. مهاجرت نخبگان و حتی افراد عادی به بهانه زندگی و رفاه و آینده بهتره و باید دید کدام یک از شروطی که ذکر شد برای ایرانی مهیاست.

  • کورش کبیر
    2

    ایران دیگه جای زندگی نیست فقط جای مردن هست.

    نظرات شما -
    • مسولین آیران:
      1

      کدومو بدم؟؟؟!!! هواپیما-قطار -اتوبوس- کیک آلوده- هوای الوده !!!! همشو بدم؟؟؟!!!

  • عاشق وطن
    0

    بنظر من در وطن ماندن وتحمل همه سختیها ومشکلات به پناهندگی به اجنبی و فراهم بودن همه امکانات ارجعیت دارد بعد از اینکه دوره مقام اوری انان تمام شد مانند میوه ای که اب انرا خورده اند تفاکه انرا تف میکنن خواهند شد

    نظرات شما -
    • یکی
      1

      آره!سوار هواپیما بشی و بعد.....!!!!!!!!!!!!!

  • بینام
    0

    نظرمن اینست که مسولان مافقط به فکرجیب خودشان هستندوازقهرمانان یادشان رفته وحمایت نمیکنند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      و به اضافه جیب فرزندان خودشون

  • م
    0

    رفتن این جماعت برای کشور صرفا تهدید نیست فرصت هم هست و موید توانایی ایران و ایرانی در عرصه های مختلف بویژه علمی و ورزشی است مضافا فرصتی برای بالندگی سایرین می باشد..

  • غیرت ملی
    0

    نگران نباشید فردا بهتر از علیزاده ظاهر میشه. همون بهتر که رفتن آدم بی غیرت هر چه تو کشور نباشه بهتره.

    نظرات شما -
    • ناهید
      0

      بی غیرت تویی نان به نرخ روز خور ...مگه کوری اوضاع زندگی مردم رو نمیبینی نه نان دارند نه امید ...کشور دزدیو غارت ....و غیر پاسخگووو

  • امير كريمي
    0

    تنها و تنها يك علت داره اونم ضعف شديد وزير ورزش وزيري ك براي تيم محبوبش حتي كاري ميكنه ك رييس جمهور كشور با اردوغان در اين مورد بي اهميت وارد بشه و تمام هزينه هاي تيم فوتبال محبوبش رو تقبل ميكنه ولي در عوض براي ملي پوشان كشور ك هركدومشون ب تنهايي براي كشور عزيزمون افتخار افريني كردن حتي ذره ايي ارزش قائل نيست بيايد از ي نگاه بي طرف ب موضوع نگاه كنيم اگه ما جاي اين ورزشكارا بوديم با اين همه سختي ايا بي احتراeمي وزارت ورزش رو ميتونستيم تاب بياريم ب نظر من همين امروز بايد وزير ورزش بركنار بشه ك فردا هم ديره

  • خسرو
    0

    علیرغم پیشرفتهای قابل تحسین در زمینه های مختلف و توسعه زیرساخت ها از اتوبانها و راه آهن تولید برق و گاز و برخورداری از آب سالم و بهداشت و غیره بعد از انقلاب و در مجموع در زمره ۱۰ الی ۱۵ کشور در بین ۲۰۰ کشوری که در دنیا وجود دارد قرار داریم با در نظر داشتن دو و سه سال اول انقلاب ‌که درگیر درگیریهای داخلی و بعد هشت سال جنگ تحمیلی و دشمنی آمریکا و بهمراهی کشورهای اروپایی و تحریم و دهها توطئه های جور و ناجور که بجرات میتوان گفت که قدرترین کشورها توان یکسال آنچه که بسر کشورمان آمد را نداشته و ندارند چه برسد در چنین اوضاعی در زمینه های مختلف در مسیر رشد و بالندگی باشند بحق کاری سترگ صورت گرفته که عنایت حق تعالی است و البته امکانات در ‌کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا بیشتر بهر حال این توقع از کسی نیست که نگاه ارزشی به زندگی داشته باشه نه نگاه مادی این مملکت در طی این چهل سال شاهد رفتن نخبگان بگیر تا هنرمندان و ورزشکاران و .‌‌بوده و انشالله خدا پشت و پناهشان و موفق باشند بهرحال هموطن هستند علیرعم این رفتن ها هستند کسانیکه ماتدن وباعث سربلندی انقلاب و کشور شدند ‌

    نظرات شما -
    • نازنین
      0

      نه هیچ پیشرفتی نداشتیم اگر یک بی سوادم میزاشتیم اون بالا 4 تا کوچه اسفالت میشد....مهم این بود که ایران یک کشور قدرتمند و با هم پیمانان قوی باشه و مورد اعتماد دنیا و البته پیشرفته از لحاظ علمی و فناوری و تولید کننده قدرتمند که نیست ...کشوری که پراید ساخته که ارابه مرگه این بالاترین تکنولوژیشه که کپیه نمونه کره ایشم نیست از لحاظ کیفی در دنیا پشیزی اعتبار نداره ...پسرفت پسرفت پسرفت...

    • عسل
      0

      نمردیمو معنی سربلندیم فهمیدیم

  • رییس
    0

    یک مشت عقب مانده و دلال و رانتخور رییس شدن وضع مملکت شده این ....اینده بسیار بدی در انتظار ایران است..

  • مردم
    0

    کسی که موقعیت داره اگر مهاجرت نکنه عمرش رو حروم کرده،

  • کاربر ناشناس
    0

    !!!!کجا

  • شهرام
    0

    وقتی رییس فدراسیون تکواندو کسیه که نهایت سوادش تحصیلات حوزوی باشه و چندین ساله چمبره زده رو فدراسیون از این بهتر نمیشه . آخه اینا رو چه به مسائل پیشرفته دنیای امروز. اینا نهایتا باید در مورد مبطلات وضو دور حوض مسجدا بشینن نظر بدن و بحث کنن . حالا شدن کاخ نشین در صورتی که لیاقتشو‌ ندارن

  • از جان سیر
    0

    عمر قهرمانی کوتاهه شاید ما هم تو همین شرایط قرار میگرفتیم اینکار رو میکردیم .وقتی مردم کوچه و بازار بفکر رفتن هستند اونها چرا نباشن.

  • سید
    0

    سلام به نطر من مجلس باید قانونی راتصویب کند که ورزشکارانی که به خارج پناهنده یا زیر پرچم کشوری میروند موقعی که برمیگردند از امکانات دولتی بهره ای نبرند

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      آخه زرنگ اگه دولت ما امکانات داشت که اونا برا چی برن؟ از بی امکاناتی در رفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها