خودروها و خانه‌های لاکچری مشمول مالیات می‌شوند

با مصوبه کمیسیون تلفیق خودروهای سواری و وانت دوکابین با قیمت بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

خودروها و خانه‌های لاکچری مشمول مالیات می‌شوند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق خودروهای سواری و وانت دوکابین با قیمت بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق خودروهای سواری و وانت دو کابین که قیمت آنها بیش از یک میلیارد باشد، مشمول دریافت مالیاتی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه خودروهایی که قیمت آنها بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان باشد نیم درصد قیمت آنها به عنوان مالیات اخذ می‌شود و خودروهایی که قیمت آنها بین ۱.۵ تا ۳ میلیارد تومان باشد یک درصد قیمت آنها باید به عنوان مالیات پرداخت بشود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: همچنین طبق این مصوبه خودروهایی که بیش از ۳ میلیارد تومان قیمت داشته باشند، باید معادل ۱.۵ درصد قیمت‌شان به عنوان مالیات پرداخت شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند واحدهای مسکونی که چه خالی و چه در حال استفاده که قیمت آنها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است، یک هزارم قیمت‌ آنها به عنوان مالیات پرداخت شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه واحدهای مسکونی که بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان قیمت دارند باید دو هزارم قیمت آنها به عنوان مالیات پرداخت شود و واحدهای مسکونی که بین ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان قیمت دارند باید سه هزارم قیمت آنها به عنوان مالیات پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: علاوه بر این طبق این مصوبه واحدهای مسکونی که قیمت آنها بیه ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان است باید چهار هزارم قیمت‌شان بابت مالیات پرداخت شود و مالیات خانه‌هایی که قیمت آنها بیش از ۶۰ میلیارد تومان است، پنج هزارم قیمت واحد مسکونی است.

منبع: عصر ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها