ضرب شست هنرمندان جهانی به ترامپ

هنرمندان تجسمی جهان در پی حماقت ترامپ و ترور سردار سلیمانی، آثاری را خلق کردند. شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا، موجی از واکنش‌ها را از سوی چهره‌های مطرح بین‌المللی به همراه داشت.

ضرب شست هنرمندان جهانی به ترامپ

بعد از واکنش هنرمندان آمریکایی مثل مایکل مور (مستندساز)، استیون کینگ (نویسنده)، رابرت دنیرو (بازیگر)، راب راینر (کارگردان)، آلک بالدوین (بازیگر)، پاتریشا آرکت (بازیگر برنده اسکار)، جان لگیزامو (کمدین) و بسیاری هنرمندان دیگر، سیاستمدار‌های آمریکا هم این حرکت و تهدید‌های توخالی و غیرقانونی ترامپ را محکوم کرده اند، اما در کنار این واکنش‌ها تعدادی از هنرمندان هم با هنر خود به حرکت تروریستی آمریکا اعترا ض کردند.

در این میان بسیاری از کارتونیست‌های مطرح دنیا با انتشار کارتون‌هایی این حرکت و تهدید ترامپ را محکوم و او را از عواقب کارش با خبر ساخته اند. این کارتون‌ها خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دنیا دست به دست شد و واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشت. در ادامه تعدادی از این پوستر‌ها را که کار هنرمندان داخلی و خارجی است، می‌بینیم.

ضرب شست هنرمندان جهانی به ترامپ

کارلوس لاتوف روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست معروف برزیلی که بیشتر کارهایش دارای مضامین ضد سرمایه داری و مخالفت با مداخلات نظامی ایالات متحده است، بعد از حمله موشکی آمریکا به فرودگاه بغداد و ترور سردار سلیمانی کارتون‌هایی را با همین مضمون در صفحات شخصی اش به اشتراک گذاشته است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها