آذرمنصوری در گفت‌وگو با خبرفوری: قانون در ماجراهایی مانند آتنا باید تجدید نظر کند

ماجرای قاتل آتنا و قصاص او همچنین ادامه دارد، در اظهار نظری تازه گفته شده است که احتمالا خانواده قاتل باید برای قصاص قاتل نصف دیه را پرداخت کنند. آذر منصوری درباره این مساله توضیح می دهد.

آذرمنصوری در گفت‌وگو با خبرفوری: قانون در ماجراهایی مانند آتنا باید تجدید نظر کند

خبر فوری ، ماجرای آتنا به قدری دردناک بود که اثر خود را تا سالها در اذهان عمومی باقی می گذارد. دخترکی 7 ساله که توسط قاتل زنجیره‌ای اسماعیل. ر کشته شد. پزشکی قانونی همچنین آثار تجاوز روی بدن آتنا را تایید کرده است.

بعد از گذشت حدود یک ماه از قتل این کودک و ادامه بررسی این پرونده توسط مجاری قانونی، باید دید که قانون نصف دیه برای قصاص قاتل آتنا را چگونه اجرا می کند.

قانون می گوید که برای قصاص قاتل خانواده فردی که کشته شده است باید نصف دیه را بپردازد تا قانون بتواند قاتل را اعدام کند البته این در صورتی است که مرد قاتل باشد.

آذر منصوری فعال سیاسی و فعال حقوق زنان در خصوص این پرونده به خبرنگار اجتماعی خبرفوری می گوید: یک انسان در معرض بیشترین خشونت قرار گرفت و این خشونت منجر به مرگ او شد، ماجرای آتنا تاثیر زیادی روی اجتماع داشت و به نوعی امنیت جامعه را خدشه دار کرد.

وی ادامه می دهد: ما باید قوانینی را پدید بیاوریم تا بتواند جامعه را از اینگونه مشکلات بازدارد و اثرگذاری درخصوص مجددا ایجاد نشدن مصادیق این چنینی را داشته باشد.

آذر منصوری در ادامه می گوید: باتوجه به وضعیت مالی خانواده آتنا اصلانی، قطعا آنها نمی‌توانند نصف دیه یک مرد بالغ را برای قصاص قاتل پرداخت کنند.

این فعال سیاسی و اجتماعی همچنین درباره تجدیدنظر در قوانین این چنینی که قتل در اثر یک تجاوز بوده اشاره می‌کند: درباره مساله آتنا و مسائل این چنینی که پای یک بیمار روانی در میان است که البته این مساله هم احتیاج به آسیب شناسی دارد، صد درصد نیاز به تجدید نظر در قوانین وجود دارد.

وی اعلام می‌کند:این قوانین اگر اصلاح نشود بازدارندگی لازم برای جامعه را نخواهد داشت و غجایع این چنینی باز هم تکرار می‌شود.

ما باید قوانینی را پدید بیاوریم تا بتواند جامعه را از اینگونه مشکلات بازدارد و اثرگذاری درخصوص مجددا ایجاد نشدن مصادیق این چنینی را داشته باشد

آذر منصوری درباره احتمال تجدید نظر در این قانون می گوید: نمایندگان مجلس به این مساله وارد شدند، این فاجعه باید زنگ خطری برای نهاد های قانون گذار کل کشور باشد تا بتوانند به سمت اتخاذ تصمیم جدی تری حرکت کنند.

وی همچنین می گوید: این قانون قابل تغییر است و باید برای تغییر آن قدم برداشت تا فجایع این چنینی تکرار نشود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ژهرا هستم از زاهدان
    0

    سلام.باید قاتل اتنا عدام شود تا درس عبرتی برای بغیه باشد.خانواده اتنا وضع مالیشون خرابه.چطور میتونن دیه اون قاتل رو پرداخت کنن.اون دخترشون رو کشته.از خانواده اتنا نباید دیه گرفته بشه.اگه دیه برداشته بشه دیگه کسی نمیتونه انسانی رو قتل برسونه.ازشما خواهش میکنم قاتل اتنا اعدام بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها