تشییع پیکر کدام چهره ها در ایران خبرساز شد؟ / شگفتی دوباره رسانه های غربی از حضور میلیونی مردم

در هیچ کجای دنیا مانند ایران، مراسم تشییع پیکر، تبدیل به یک حضور نمادین برای زنده نگه داشتن راه کسی نمی شود که به سوی خانه ابدی همراهی می شود. اما در ایران این حضور، متفاوت است.

تشییع پیکر کدام چهره ها در ایران خبرساز شد؟ / شگفتی دوباره رسانه های غربی از حضور میلیونی مردم

در طول تاریخ معاصر ایران، چهره های زیادی نبودند که حضور مردم در مراسم تشییع آنها خبرساز شد. بی تردید مهمترین نماد این حضور میلیونی، تشییع پیکر امام خمینی بود که براساس برآوردها، میلیون ها نفر در آن شرکت کرده بودند.

پس از تشییع پیکر امام، به تعبیر خبرنگار روزنامه لموند فرانسه، تشییع پیکر سردار سلیمانی عظیم ترین حضور مردم در مراسم هایی از این دست بود. به ویژه آنکه این مراسم نه فقط در تهران ، که در کربلا و نجف و مشهد و اهواز و قم و کرمان نیز برگزار شده یا خواهد شد که جمع حضور مردم در همه این مراسم ها، ده ها میلیونی است.

به جز دو مراسم گفته شده، اما چهره های دیگری هم پس از انقلاب بوده اند که تشییع پیکرشان با حضور گسترده مردم همراه بود.

یکی از مهمترین این چهره ها، آیت الله هاشمی رفسنجانی است که حضور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر او، غیرمنتطره بود.

در سالهای نخست انقلاب نیز تشییع پیکر چهره های محبوبی چون شهید بهشتی یا شهیدان رجایی و باهنر، با حضور انبوهی از مردم همراه بود.

با این حال غیرمنتظره ترین حضور در مراسم تشییع مرتضی پاشایی رقم خورد. کسی که برخلاف چهره های سیاسی، پیش بینی نمی شد جمعیت بالایی در مراسم تشییع وی حضور پیدا کند.

به جز اینها، در مراسم ناصر حجازی، تشییع آیت الله منتظری، آیت الله مهدوی کنی، شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم و بسیاری دیگر از مراسم هایی از این دست نیز حضور مردم خبرساز شده بود. حضوری که ظرفیت بالایی برای تداوم راه افرادی که به خاک سپرده می شوند، دارد.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • صادق
    0

    این خبرتون توهین بود ، مقایسه سردار با رفسنجانی و پاشایی و غیره ، سردار با هیچ کدوم اینها قابل مقایسه نیست و نخواهد بود

  • سید.جعفراکبرزاده.
    0

    سردار.زنده.است.چرا.که.به.خانه.اش.یعنی.غلبهای.امت.اسلام.سراسر.دنیا.بازگشته

  • ناشناس
    0

    الله اکبر الله اکبرحاج قاسم چه کردی حضورت افتخار بود عروجت هم افتخارافرین شدی . صد و بیست ملیت خونخواه تو شدند .سیدالشهدای مدافعان حرم با رفتنت چه ابرویی به ما ملت ایران و به ارتش و سپاه دلاورایران دادی . سردار دلها با عروجت مردم در گوشه گوشه این جهان پهناورزجه میزنند و گریانند تو کی بودی که هم در حیات و هم در ممات عزیز و دردانه یک ملت بودی قربان ان انگشتر عقیق دستت تو هم مگر رفته بودی اب برای اقایمان وبچه های اقا سرورمان اقا عباعبدالله بیاوری که نا جوانمردانه و بزدلانه دستت را قطع کردند. حاج قاسم با پرواز تو دنیا عوض شده بازارهای جهانی بهم ریخته شده سیاستمداران با کیاست و سیاست در تمام دنیا بهت زده و سر در گربانند باورشان نمیشود ترس از ان دارنددر غیبت تو داعشیان دو باره قد علم کنند شناورهای تروریسم های امریکایی هزار کیلو متر از مرز وطنت فرار کردند به عقب تروریسم های امریکایی باور ندارند تو رفتی پیش خدا هنوز هم از نام پر افتخارت هراس دارند بنازم این هیبت و شکوه و بزرگی ترا کسانیکه دستور دادند تو از پیش ما بروی الان جرعت بیرون امدن از لانه هایشا ن را ندارندروح تو چقدر ملکوتی هست که با شهادتت انها منفور ملت خودشان شدند مردم امریکا هم برای تو عزا گرفتند به ان بیخرد کج خیال روانی میگویند اگر ایرانی تروریسم است پس کاری که تو کردی نامش چیست ؟من فکر میکنم خدای یگانه خودش خون بناحق ریخته ترا در اسرع وقت از ان روان پریش ترامپ و ان وزیر خا رجه دلقکش میگیردونیاز حاج قاسم راستش را بگو حیرانم چه سری بین تو و خدای این جهان هستی بخش بود که تو تا ابدیت محبوب دلها شدی.

  • arash
    0

    درمورد آیت الله خمینی و سردار سلیمانی و ایضا بهشتی مردم به خاط خود این چهره ها حضور داشتند اما در مورد هاشمی بخش بزرگی از حضور نه برای شخص هاشمی بلکه نوعی تجمع برای اعتراض بود

  • شهریار
    0

    فقط شعار انتقام باید سر داد یا منصور امت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها