اکبری:

ترور سردار سلیمانی، هدیه ترامپ به رژیم صهیونیستی بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: اقدام ترامپ در ترور سردار قاسم سلیمانی و هم رزمانشان هدیه‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی بود.

ترور سردار سلیمانی، هدیه ترامپ به رژیم صهیونیستی بود

حسین اکبری، در گفت و گویی در مورد تهدیدهای اخیر ترامپ علیه ایران از جمله توییت وی مبنی بر این که در صورتی که تهران در راستای انتقام خون سرلشکر قاسم سلیمانی اقدامی انجام دهد، آمریکا 52 مرکز مهم ایران از جمله مراکز فرهنگی را هدف قرار خواهد داد، گفت: به نظر من این اظهارات ترامپ به نوعی ناشی از آسیب پذیر بودن و نگران بودن او است.

وی با بیان این که این اظهارات را می‌توان یک نوع اقدام پیشگیرانه از سوی رئیس جمهور آمریکا دانست، گفت: ترامپ در حال حاضر در عرصه داخلی آمریکا و همچنین منطقه در وضعیت شکنده‌ای قرار دارد چنان که موضوع استیضاح وی در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شده و از دیگر سو او در نزدیک به 4 سال گذشته دستاورد مهمی در عرصه بین المللی نداشته است و به نوعی خود را یک رئیس جمهور ناموفق می‌داند.

اکبری با بیان این که ترامپ برای جبران این شکست‌ها و تقویت موقعیت خود دست به چنین اقدامات و اظهارت تحریک آمیزی می‌زند در حالی که این اقدامات از موضع قدرت نیست، خاطر نشان کرد: با توجه به ضعف و شکنندگی وضعیت ترامپ این موضوع فرصتی را برای اسرائیل ایجاد کرده است تا لابی قوی‌تری در آمریکا داشته باشد و اکنون بسیاری از اقداماتی که از سوی ترامپ انجام می‌شود، برای تامین خواسته‌های اسرائیل است. در واقع بیش از آن که منافع آمریکا تامین شود -چنان که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز اظهار کرده‌اند- ترامپ منافع آمریکا را برای رضایت اسرائیل را زیر پا می‌گذارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اعتقاد بر این که ترور شهید سردار سلیمانی و هم رزمانش از سوی آمریکا هدیه ترامپ به اسرائیل بود، افزود: ترامپ اکنون برای موضوع استیضاح و انتخابات 2020 نیازمند حمایت لابی صهیونیستی است و با این اقدام می‌خواهد آنها را راضی نگهدار دارد.

اکبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام بامداد روز جمعه عراق را نیز به نوعی از دست دادند، گفت: آنها یک فرمانده عراقی را در کشور خود ترور کردند و در واقع در راستای گرفتن یک امتیاز از صهیونیست‌ها حاضر شدند منافع خود در عراق را نیز زیر پا بگذارند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها