۴۰ هزار تن گندم و جو از کشاورزان اسدآبادی خریداری شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال و تاکنون ۴۰ هزار تن گندم و جو از کشاورزان اسدآبادی خریداری شده است.

۴۰ هزار تن گندم و جو از کشاورزان اسدآبادی خریداری شده است

سقراط بیرنگ اظهار داشت: امسال و تاکنون ۴ هزار و ۷۲۰ کیلو جو و ۳۵ هزار تن گندم توسط کشاورزان اسدابادی به مکان های عرضه محصولات کشاورزی تحویل داده شده است.

وی افزود: تاکنون ۳۵ هزار تن گندم از دشت اسدآباد برداشت شده و با برداشت محصولات منطقه کلیایی و چهاردولی این میزان به ۴۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۱۶ هزار تن پیش بینی کشت جو در اسدآباد بوده است، تاکید کرد: از آنجایی که قیمت جو خریداری شده از سوی جهاد کشاورزی با قیمت بازار تفاوتی ندارد، بیشتر کشاورزان، محصول خود را به خریداران محلی فروخته اند.

وی عنوان کرد: عوامل جوی باعث کاهش تولید گندم و جو در اسدآباد شده به طوری که در سال زراعی گذشته ۶۴ هزار تن برداشت صورت گرفته بود که امسال با ۱۵ درصد کاهش کشت مواجه بوده ایم.

بیرنگ درباره مطالبات کشاورزان گفت: ۹۰ درصد مطالبات کشاورزانی که محصول جو خود را تحویل دادند پرداخت شده ولی مطالبات گندم کاران تا پایان برداشت پرداخت می شود.

وی بااشاره به کشت کلزا در این شهرستان عنوان کرد: کشت کلزا نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر افزایش یافته به طوری که سال قبل ۱۸ هکتار و امسال ۲۴۰ هکتار زیر کشت این دانه روغنی قرار خواهد گرفت.

مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد عنوان کرد: باتوجه به استقبال خوب کشاورزان پیش بینی می شود در سال زراعی آینده، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هکتار زیر کشت کلزار برود.

وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزانی که اقدام به کشت کلزا کرده اند، پرداخت شده است، تاکید کرد: کم آب بر بودن این محصول مهمترین مزیت آن محسوب می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها