آینه وسطی که همزمان سه تصویر نشان می‌دهد

شرکت خودروسازی استون مارتین قصد دارد از جدیدترین طراحی آینه وسط خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی کند که قادر است همزمان سه تصویر را به راننده نشان دهد.

آینه وسطی که همزمان سه تصویر نشان می‌دهد

خودروسازان طی چند سال اخیر در حال ادغام و استفاده از دوربین‌ها در خودروهای خود هستند تا دید بیشتر و وسیعتری برای رانندگان فراهم کنند و رانندگان از آنچه در اطرافشان اتفاق می‌افتد، کاملا باخبر شوند.

به عنوان مثال شرکت‌های نیسان و کادیلاک از سال ۲۰۱۵ آینه‌های وسط (که به آینه‌های دید عقب نیز شناخته می‌شوند) مجهز به دوربین را ارائه داده‌اند. اکنون استون مارتین فکر می‌کند هنوز جای کار روی این نوع آینه‌های جدید وجود دارد.

این خودروساز بریتانیایی قصد دارد در نمایشگاه CES که چند روز دیگر آغاز می‌شود، یک آینه وسط ترکیبی را رونمایی کند که تصاویر سه دوربین را در خود جای داده است. این آینه با نام "FDM" یا " Mirror Full Display " با کمک شرکت "جنتکس"(Gentex) که تولید کننده قطعات خودرو مستقر در میشیگان است، توسعه یافته است.

این آینه می‌تواند سه تصویر مختلف ویدیویی را همزمان در خود داشته باشد و به راننده امکان می‌دهد همزمان پشت سر و نقاط کور اطراف خودرو را ببینید.

دو دوربین در آینه‌های بغل خودرو تعبیه شده‌اند و دوربینی که نمای عقب را نمایش می‌دهد نیز روی سقف نصب شده است.

آینه وسطی که همزمان سه تصویر نشان می‌دهد

اگر این آینه دچار نقص عملکرد شود یا راننده در حال رانندگی در شرایط نامناسب آب و هوایی باشد، می‌تواند از نمایشگر خودرو به عنوان یک آینه استفاده کند. همچنین این امکان وجود دارد که از آینه برای نمایش ترکیبی تصویر بازتابی آینه و دوربین‌ها استفاده شود. یعنی اکر راننده ترجیح می‌دهد از تصویر معمولی آینه استفاده کند، می‌تواند به دلخواه خود آن را به شکل سنتی تنظیم کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این آینه این است که جای نمایش تصاویر دوربین‌ها نیز قابل تنظیم است و می‌توان هر سه تصویر را در هر جای دلخواه از آینه قرار داد.

این دو شرکت قصد دارند نمونه‌ای از "FDM" را در خودروی استون مارتین مدل "DBS Superleggera" به نمایش بگذارند.

این خودروساز هنوز نگفته است چه زمانی قصد دارد این فناوری را به خودروهای تولیدی خود منتقل کند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها