سعیدی در گفت‌وگو با خبرفوری: در کابینه دوازدهم شاهد حضور زنان در حد وزیر خواهیم بود/ وحید دستجردی را وزیر موفقی می دانم که خود را شریک خطای احمدی نژاد نکرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: نامه ١٥٧ نماينده به رييس جمهور در خصوص حضور وزير زن در كابينه نشان داد که اين يك مطالبه قشري و جنسيتي نيست.

سعیدی در گفت‌وگو با خبرفوری: در کابینه دوازدهم شاهد حضور زنان در حد وزیر خواهیم بود/ وحید دستجردی را وزیر موفقی می دانم که خود را شریک خطای احمدی نژاد نکرد

فاطمه سعیدی در گفت ‎و‎گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری در پاسخ به این سئوال که چقد ضرورت دارد رئیس جمهور برای پاسخ گویی به مطالبات و خواسته های زنان از وزیر زن در کابینه دوازدهم استفاده کند؟ اظهارکرد: باتوجه به نگاه رييس جمهور در به كارگيرى زنان شايسته و توانمند مطمئنيم كه ايشان قصد استفاده از زنان در سطوح مختلف را دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به جلساتي كه با آقاي روحاني داشته ايم به نظر مي رسد اين اراده از سوي رييس جمهوري وجود دارد كه از زنان در جايگاه هاي مختلف استفاده شود.همچنين نامه ١٥٧ نماينده به رييس جمهور در خصوص حضور وزير زن در كابينه نشان داد اين يك مطالبه قشري و جنسيتي نيست ولی با اين حال بايد ملاحظاتي كه رييس جمهور از آنها صحبت مي كند را نیز شنيد اما در مجموع معتقدم امروز فضا و فرصت براي استفاده از زنان در کابینه و آن هم در سطح وزیر فراهم است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در خصوص اینکه کدام وزارتخانه ها می توانند وزیر زن داشته باشند ؟ تاکید کرد: البته نبايد وزارتخانه ها را زنانه و مردانه نگاه كرد. اين كه بگويند فلان وزارتخانه كار سبك تري دارد و مي توان سكان هدايت آن را به يك زن سپرد نه تنها حرف غلطي است بلكه توهين بزرگي به زنان متخصص و اجرايي كشور است، از این رو این تشخیص و انتخاب راه حق رئیس جمهور می دانیم.
سعیدی پاسخ این سئوال را که آیا تجربه حضور خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت زن در دولت قبل را موفق می دانید ؟ این گونه داد که بالاخره خانم وحید دستجردي اولين وزير زن در تاريخ جمهوري اسلامي بود و در سخت ترين شرايط تحريم ها معضلات بزرگي نظير دارو و اقلام بيمارستاني را تجربه كرد و اين جسارت را داشت كه در مقطعي كه متوجه شد برنامه هاي رييس دولت براي ارز دارو بر خلاف منافع ملي است، شريك آن خطاي بزرگ نشد و در مجموع بنده او را وزير موفقي مي دانم.

خبرفوری پیشتر نیز با الهه کولایی درباره این موضوع گفت وگو کرده است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها