نورقلی‌پور در گفت وگو با خبرفوری:تحریم دلیل اصلی به تعویق افتادن معالجه پسرک معروف حادثه تروریستی مجلس

نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس گفت: امکان معالجه عماد اسماعیل‎نژاد با توجه به عدم دسترسی به دارو موردنیاز این کودک وجود ندارد.

نورقلی‌پور در گفت وگو با خبرفوری:تحریم دلیل اصلی به تعویق افتادن معالجه پسرک معروف حادثه تروریستی مجلس

رامین نورقلی‎پور نماینده مردم بندرگز و ترکمن درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت عماد اسماعیل‎نژاد کودک نجات یافته از حادثه تروریستی که وزارت بهداشت قول رسیدگی به وضعیت وی را داده بود اظهارکرد: بنده از ابتدا با توجه به مراجعات والدین عماد در جریان وضعیت بیماری این کودک قرار داشتم و در مدت حضور در مجلس نیز از طریق مکاتبات با وزارت بهداشت پیگیر این ماجرا بودم.

وی افزود: اما بعد از ماجرای حادثه تروریستی در مجلس و نجات عماد از این حادثه وزیر بهداشت با پیگیری‎های رئیس مجلس دستور داد که به وضعیت این کودک به صورت اضطراری و خارج از نوبت رسیدگی شود.

نماینده مردم ترکمن در مجلس تصریح کرد: پس از رایزنی صورت گرفته پیرامون وضعیت عماد از سوی وزارت بهداشت مشخص شد که وی به آنزیمی برای درمان نیاز دارد که با توجه به اطلاعلاتی که بنده کسب کردم این آنزیم در حال حاضر در محله آزمایشگاهی تنها در آمریکا تولید می‎شود.

نورقلی‎پور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز باتوجه به تحریم‎هایی که علیه کشورمان به خصوص در حوزه بهداشت وجود دارد روند درمانی عماد به تحریم‎ها گره خورده است و باتوجه به عدم دسترسی به این آنزیم امکان معالجه این کودک در شرایط فعلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اخباری را از وجود این آنزیم در آلمان نیز کسب کردیم گفت: وزارت بهداشت هنوز این موضوع را تایید نکرده است .

نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر امکان خرید این آنزیم از آمریکا به دلیل تحریم‎ها وجود ندارد .

نورقلی‌پور درباره کمک مالی مسئولین به خانواده عماد اسماعیل‎نژاد نیز گفت: ما مکاتباتی را برای حل مشکلات مالی خانواده این کودک انجام دادیم و قول‎هایی داده شده است اما پدرعماد در مصاحبه‎های خود از عدم پرداخت مالی خبرداده است که بدون شک ایت موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها