نوبخت: تحقق یک میلیون شغل را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : در طرحهای اقتصاد مقاومتی تحقق یک میلیون فرصت شغلی با ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده است.

نوبخت: تحقق یک میلیون شغل را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : در طرحهای اقتصاد مقاومتی تحقق یک میلیون فرصت شغلی با ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با تاکید بر اینکه هدف ما در این جلسات دنبال کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است که به رشد اقتصادی و اشتغال منجر شودو باید دید در ۹ جلسه ای که در این مدت در گیلان برگزار شده چقدر به اهداف نزدیک شده ایم .

وی با بیان اینکه سهم گیلان از ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده برای این بخش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است تا طرح های مربوطه اجرا شود.

وی عنوان کرد : براین اساس ۲۵ هزار و ۸۳۹ فرصت شغلی جدید با این منابع در استان باید ایجاد شود که از دو مسیر نخست سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و دوم سرمایه گذاری در طرح های عمرانی این هدف را دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد : در بخش طرح های تولیدی چون عموما این سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام می شود در قالب اعطای تسهیلات اقدام می شود که برای آن باید نظام بانکی کمک کند.

وی تصریح کرد : بر اساس اعلام مسئولان استان هم اکنون ۱۹۶ طرح در عرصه تولید اعم از خدمات، صنعت و کشاورزی در گیلان وجود دارد که اگر حدود ۸۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شود تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی عنوان کرد : بر این مبنا حدود ۹هزار فرصت شغلی از این محل ایجاد می شود وبا این شرط که در صورت پرداخت این تسهیلات حدود ۱۰ هزار از ۲۶ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده ایجاد شود، اقدام می کنیم.

وی ادامه داد :تا کنون برای ۳۲ طرح از این محل ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده اما هدف آن است که تا پایان سال ۱۹۶ بنگاه با تسهیلات ۸۸۵ میلیارد تومانی آماده شود و این امر نیازمند تلاش بیشتری است.

وی اظهار کرد : با وجود آنکه از هدف هنوز فاصله داریم اما عملکرد رضایت بخش است فقط باید سرعت بیشتری یابد تا ۱۹۶ طرح با تسهیلات تعیین شده فعال شوند.

جوانان به امید بیش از شغل نیاز دارند

معاون رئیس جمهوری ادامه داد : امروز با مساله عدم اعتماد اجتماعی مواجهیم که بسیار زیان بار است .

وی با بیان اینکه به ۱۷ میلیون ۷۰۷ خانوار رقمی معادل ۲۴۰۰ میلیارد تومان کمک معیشتی داده ایم ، اظهار کرد: من فکرمی کنم بیش ازشغل، امروز جوانان ما به امید احتیاج دارند.

نوبخت افزود : برای افزایش امید باید فرآیند رقابتی را برای مشاغلی که با این منابع ایجاد می شود مشخص کرد تا هرجوان ایرانی بداند که رقابت ایجاد شده و اسامی مشخص است برنده این رقابت و اینکه کدام واحد و چه افرادی با چه مدارکی برنده شده اند هم روشن باشد تا اعتماد حاکم باشد.

وی ادامه داد : خبرنگاران و اصحاب رسانه به نمایندگی از مردم و نیز معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه این موضوع را دنبال کنند و به مردم هم گزارش دهند تا شفاف سازی شود.

وی گفت : اصحاب رسانه در موضوع طرح های اجرایی در حوزه مدیریت ریزگردها در اهواز و مناطق جنوبی همکاری کردند و بازخورد خوبی هم داشت.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ۲۶ هزار جوان گیلان تا پایان سال شاغل شوند ، افزود : همه در مقابل این مردم در هر جایگاهی هستیم مسئولیم و باید همه تلاش خود را به کار بندیم .

نوبخت در ادامه با اشاره به ۱۸ طرحی که در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده گفت : به نسبت خوب است اما بعید به نظر می رسد با روند کنونی تا انتهای سال به انجام برسد و باید سرعت بیشتری بگیرد.

ایجاد دودستگی در جامعه نقطه هدف و امید دشمنان است

نوبخت با تاکید بر اینکه امروز ایجاد دودستگی در جامعه نقطه هدف و امید دشمنان برای ضربه به این ملت و نظام است ، گفت : هرچه دودستگی ایجاد و بیشتر شود به نفع دشمنان است .

وی اظهار کرد : باید با همه این تحریم ها ، خود را برای سال آینده آماده کنیم و بدانند این ملت در برابر زور و فشار و تحریم سر خم نمی کند و ما مقاوم تر می شویم.

وی با بیان اینکه ایران در چند سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی را داشت ، افزود : اما شروع دوباره تحریم ها و نووسانات قیمت ارز ، شرایط را دشوار کرد و باید برای این شرایط در صورت تداوم برنامه ریزی های دقیق تری شود و بیش از هر چیز مسئولان باید با تدبیر کنار هم باشند و همفکری و همراهی کنند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد : باید برای خروج از رکود سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و شرایط پرداخت ۸۸۵ میلیارد تومان تسهیلات در استان فراهم شود .

وی گفت : بدین منظور هفته آینده همه مدیران عامل بانکهای خصوصی فراخوان می شوند تا همه با هم کنار هم قرار گرفته و طرح ها را پیش ببریم .

وی با تاکید بر اینکه طرح های عمرانی اشتغال زا هستند ، افزود : امروز ایران کارگاه بزرگ است و باید تلاش شود اینه طرح ها و پروژه ها به انجام مطلوب برسد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ریلی رشت آستارا ، گفت :این مسیر تکمیل کریدور شمال و جنوب کشور و مسیری بین المللی است که برای کشورهای دیگر حائز اهمیت و توجه است و به زودی الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان برای پیگیری این مسیر ریلی که کشورهای آسیای میانه را به آبهای آزاد جنوب کشورما متصل می کند ، خواهد آمد.

نوبخت افزود : از سویی در کنار خط ریلی ، بخشی از کارهای ما در اوراسیا باید از طریق کشتیرانی انجام شود و در این رابطه نیز نیازمند فعالیت بیشتر هستیم البته بسیاری از کشورها قبل از نیازهای داخلی به صادرات فکر می کنند که این ایده ال است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها