مفهوم عکس جدید مهران مدیری و رامبد جوان در کنار معاونت سیما چه بود؟

پیام تصاویر مدیری و رامبد جوان در کنار معاونت سیما چه بود؟! عکسهای فضای مجازی را فراموش کردیم و با هم دوست ماندیم!

مفهوم عکس جدید مهران مدیری و رامبد جوان در کنار معاونت سیما چه بود؟

نه عکس حاشیه ساز چند ماه قبل رامبد جوان در کانادا و نه تصاویر برداشته شده توسط یک پاپاراتزی ناشناس در پاریس از مهران مدیری که اخیراً در فضای مجازی منتشر شدند، هیچکدام چندان برای تلویزیون مهم نبودند و یا دست کم اهمیتشان را نادیده گرفتند. این پیام اصلی تصاویر منتشر شده از سومین نشست برنامه سازان شبکه نسیم با مرتضی میرباقری معاون سیما بود. بقیه موارد اعم از دفاع میرباقری از دستمزد مدیری و رضا رشیدپور به ترتیب در «دورهمی» و «ویژه برنامه شب یلدا» که اتفاقاً بیشتر از بقیه موارد مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند، به اندازه خطوط اول متن حاضر مهم نبودند.

مدیران تلویزیون امروز با نزول اشکار از برج عاج نشینی مأنوس شان طی این سالها، دریافته اند اندک مخاطبان صدا و سیما از ناحیه همین معدود مجریان و برنامه سازان محبوب یا شاید بتوان گفت نسبتاً محبوب حاصل می شوند. آنان نیک می دانند که نتایج نظر سنجی های درون سازمانی شان که بیشتر مصرف داخلی دارد و چندان قرین به واقعیت نیستند، کارکردی در جذب بیننده ندارند.

تصاویر نامتعارف مدیری در پاریس شاید اگر چند سال پیش منتشر شده بودند، او باید تا مدتها پاسخگوی مدیران صدا و سیما و جاهای دیگری میشد و آنتن را می بوسید و کنار میگذاشت. هر چند که همین الان هم افکار عمومی با کنار یکدیگر قرار دادن آن تصاویر و مزه پراکنی و طعنه های مدیری در برنامه اش، به یک تضاد آزاردهنده رسیده اند و در مواجهه دوباره با صحبتهای او در دورهمی، بی شک اغلب چهره شان درهم خواهد شد. همانطور که شعارها و توصیه های رامبد جوان در «خندوانه» هم بی تردید دیگر مانند قبل به دل علاقه مندان به برنامه اش نخواهد نشست.

البته این سعه صدر مدیران صدا و سیما هرچند ناگزیر بوده باشد، باز هم ارزشمند است. با این حال امید می رود این اغماض و نادیده گرفتن های عمدی و نیز بذل و بخشش های مالی هنگفت، نه فقط ویژه یکی دو نفر مثل مدیری و جوان، بلکه شامل دیگر مغضوبان و مطرودان این رسانه هم بشود. مصونیتی تبعیض آمیز که بسیاری از برنامه سازان و هنرمندان از آن محرومند.

حتماً شما هم ویدئوی ترانه خوانی و رفتارهای تعجب آور و اندوه بار محمود شهریاری را در یک مجلس خصوصی که به تازگی منتشر شده دیده اید. مجری ای که به دلیل غرض ورزی یک یا چند مدیر سالهاست کنار گذاشته شده است. یافتن نام امثال شهریاری که تلویزیون در حق شان جفا و بی مهری کرد، کار دشواری نیست.

ماجرای عادل فردوسی پور، جواد یحیوی، احسان کرمی و خیلی مجریان و برنامه سازان دیگر که به بهانه هایی بسیار کوچکتر از قضیه تصاویر مدیری و جوان به راحتی مشمول حذف یا محدودیت های مدیران صدا و سیما قرار گرفته اند، هنوز از یادمان نرفته است. چهره هایی که بد یا خوب فرزند همین رسانه هستند و می توانند در انبوه برنامه های کنداکتور شبکه های مختلف، جایی برای خود بیابند.

کاش مدیران تلویزیون همه برنامه سازان و فرزندانش را با همان نگاهی ببیند که امثال مدیری و جوان را دید.

منبع: بانی‌فیلم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها