درخواست محسن رضایی از وزارتخانه‌های اقتصاد و خارجه برای پاسخ به ابهامات FATF

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک مجمع از وزارتخانه‌های اقتصاد و امور خارجه خواستیم به پرسش‌ها و ابهامات اعضا درباره پیوستن به FATF پاسخ دهند.

درخواست محسن رضایی از وزارتخانه‌های اقتصاد و خارجه برای پاسخ به ابهامات FATF

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک مجمع از وزارتخانه‌های اقتصاد و امور خارجه خواستیم به پرسش‌ها و ابهامات اعضا درباره پیوستن به FATF پاسخ دهند.

وی با تاکید بر پاسخگویی مستند به پرسش‌ها و ابهامات باقی مانده برای اعضا در خصوص پیوستن به این معاهده افزود: حتی اگر لازم است با کمک دبیرخانه یا شورای FATF به پرسش‌های اعضا پاسخ دهند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی گفت: به همین علت در جلسه امروز رای گیری نشد و مقرر شد بررسی‌ها ادامه یابد.

رضایی افزود: هر چه زودتر به پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده شود بهتر می‌توانیم این موضوع را در دستور مجمع مطرح کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه امروز گزارش اولیه کمیسیون مشترک هم به صحن مجمع ارائه شد و در جلسه مجمع، این گزارش را شنیدند و تقریباً همه اعضا قبول داشتند که فعلاً باید بررسی‌ها ادامه یابد.

صدر: هنوز پیشرفتی در خصوص لوایح مرتبط با FATF حاصل نشده است

«سید محمد صدر» گفت: بحث در خصوص لوایح مربوط به دو کنوانسیون CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی افزود: مخالفان بر مخالفت خود اصرار دارند و موافقان تصویب لوایح نیز همچنان بر این موضع که تصویب آن به نفع شرایط اقتصادی کشور است پافشاری می‌کنند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی CFT در جلسه بعدی مجمع هم ادامه خواهد داشت.

گروه ویژه اقدام مالی در نشست مهرماه خود برای آخرین بار به ایران مهلت داده است برنامه عمل خود درخصوص اجرای توصیه های این نهاد مالی را عملیاتی کند. برنامه عمل FATF برای ایران مشتمل بر ۴۱ توصیه بوده که ۳۷ مورد ازآن مربوط به بخش‌های اجرایی و ۴ مورد هم مربوط به حوزه تقنینی بوده است. از این تعداد تاکنون ۳۷ توصیه اجرایی و دو مورد از توصیه‌های تقنینی نهایی شده ولی دو لایحه سی اف تی و پالرمو هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف مانده اند.

صبح امروز مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ارسال پیامک‌هایی با مضمون و محتوای مخالفت با این لوایح برای اعضای مجمع خبر داد. اتفاقی که تابستان سال گذشته در جریانب ررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان هم رخ داد. در هر صورت گروه ویژه اقدام مالی تا ۲۶ بهمن ماه به ایران مهلت داده تا توصیه های این نهاد مالی را عملیاتی کند و در غیر این صورت به اعضای خود توصیه خواهد کرد، اقدامات مقابله ای علیه ایران را اجرا کنند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    اقای محسن رصایی شما خودتان فرمانده هشت سال دفاع مقدس بو دیدومیدانیدچراوچگونه جوانان عزیزکشورمان شهیدوجانبازشدنندمگرفرزندان اینسرزمین نبودندکه حالاماگرانیوفساددنیارافراگرفته

  • کاربر ناشناس
    0

    فرمانده هشت سال دفاع مقدس شما قدرشهدای والامقام رامیدانیدتوراخداما ملت شریف ایران خون جوانانمان دادهایم کمککن جانم فدایرهبرعزیزمان ازازدواج جوانان که سنشان بالارفته بادستخالی

  • رضا
    0

    جناب آقای دکتر تصمیمات چندین ساله مهم گذشته کشور را مرور کنید ببینید نتیجه تصمیمات چی شده آیا توانسته وضع مردم و کشور را بهبود بخشد ؟اگر نتوانسته وقت آن نرسیده که در تصمیمات مهم کشور از مردم نظر خواهی کنید

  • محمد
    0

    آخر ما متوجه محسن رضایی نظامی است یا سیاستمدار یا اقتصاد دان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها