وضعیت "مصرف موادمخدر" با طرح جدید مجلس چگونه می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس درباره طرح جدید مجلس درخصوص مدیریت، کنترل و نظارت مصرف مواد مخدر توضیح داد.

وضعیت "مصرف موادمخدر" با طرح جدید مجلس چگونه می‌شود؟

یحیی کمالی‌پور نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای مطرح شده در فضا‌ی مجازی مبنی بر توزیع مواد مخدر از سوی دولت، اظهار داشت: مباحثی در فضای مجازی مطرح شده مبنی بر اینکه مصرف تریاک آزاد شده که خلاف واقع است.

وی افزود: بر اساس طرح مدیریت، کنترل و نظارت مصرف موادمخدر، نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که مصرف مواد مخدر را مدیریت کنند.

کمالی‌پور با اشاره به گزارش سازمان پزشکی قانونی گفت: بر اساس گزارشی که این سازمان اعلام کرده بیشتر مرگ و میر‌های اعلام شده ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است، بنابراین نمایندگان درصدد این هستند که مصرف مواد مخدر را مدیریت کنند و این به معنای آزادشدن مصرف تریاک نیست اما در شبکه‌های مجازی عنوان شده که مصرف آن آزاد شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس ادامه داد: واقعیت این است که افرادی که مبتلا و گرفتار مواد مخدر هستند، باید مدیریت و ساماندهی و از خیابانها جمع‌آوری شوند.

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در کنار مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارند که مصرف مواد مخدر را در کشور مدیریت، کنترل و نظارت کنند، تصریح کرد: یکی از راه‌های مدیریت، کنترل و نظارت بر توزیع آن است که بتوانیم مواد را به صورت مدیریت شده در اختیار معتادان قرار دهیم تا در جامعه فراگیر نشود، اگر چنین اتفاقی بیفتد باعث می‌شود که هر فرد، مغازه‌ و صنفی به دنبال فروش مواد مخدر نرود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، تصریح کرد: موضوع این طرح (مدیریت،کنترل و نظارت مصرف مواد مخدر) که به قانون مبارزه با مواد مخدر که در کمیسیون در حال بررسی است به معنای مباحثی که در فضا‌ی مجازی مطرح می‌شود، نیست.

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن پور
    0

    باید برای 80 میلیون نفر سهمیه ببینند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها