گلباران ضریح مطهر حضرت زینب (س)

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه گفت: برنامه‌های اجتماع عظیم مدافعان حرم، تجلیل از پرستاران، رونمایی از دیوار نگاره شهدای مدافع حرم از جمله ویژه برنامه‌های ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها می‌باشد.

گلباران ضریح مطهر حضرت زینب (س)

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در حرم مطهر ایشان خبر داد.

حجت الاسلام ربانی معاون فرهنگی و تبلیغ دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه؛ با اشاره به حضور پرشور زائران حرم حضرت زینب سلام الله علیها در این ایام، تاکید کرد: با توجه به تثبیت امنیت در مناطق و پیش بینی حضور پرشور هزاران زائر در ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در سوریه و تاکیدات آیت الله طباطبایی تولیت مصلی حرم حضرت زینب سلام الله علیها بر این موضوع، تصمیم گرفته شد با ایجاد هفته زینبی تحت شعار ( زینب اراده صمود انتصار ) برنامه‌های مختلف فرهنگی در این هفته پر برکت، برنامه ریزی و اجرا شود.

حجت الاسلام ربانی در تشریح جزئیات برنامه‌های هفته ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ولادت حضرت زینب سلام الله علیها از یکشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۸ هجری شمسی مصادف با ۱۴۴۱/۵/۲ هجری قمری آغاز و با مراسمات و جشن‌های شب و روز ولادت به اوج خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: مراسم جشن شب میلاد حضرت زینب در روز سه شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله طباطبایی نماینده رهبر انقلاب در سوریه و اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام در مصلی حرم مطهر، و همچنین مراسم گلباران ضریح مطهرحضرت زینب توسط زائران در روز ولادت آن حضرت برگزار خواهد شد که علاوه بر آن‌ها با توجه به بازگشایی مسیر زیارت زائران ایرانی و حضور زائران در آن ایام، مراسم ویژه فارسی زبانان در ظهر روز ولادت در مصلی حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به دو ویژه برنامه در حرم حضرت زینب سلام الله علیها، تاکید کرد: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه در ایام ولادت حضرت زینب اقدام به گل آرایی حرم مطهر آن حضرت می‌کند که امسال به صورت ویژه یک تیم از کشور ایران و حرم امام رضا علیه السلام با بیش از ۲۵هزار شاخه گل طبیعی (اهدایی بانیان ایرانی) اقدام به گل آرایی حرم حضرت زینب خواهند کرد و همچنین تعدادی از قنادان استان خراسان رضوی در روز میلاد و در صحن حرم مطهر آن حضرت اقدام به پخت کیک۲۰ هزارنفری با طول ۶۹ متر منقش به تصویر ۱۴۰ نفرازشهدای ایرانی و وزن بیش از یک تن خواهند کرد و در پایان مراسم گلباران ضریح مطهر، از زائران پذیرایی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه‌های اجتماع عظیم مدافعان حرم، تجلیل از پرستاران، رونمایی از دیوار نگاره شهدای مدافع حرم بر روی دیوار ورودی حرم مطهر، توزیع چندین هزار غذای متبرک در بین زائران و مستمندان منطقه زینبیه، برنامه ریزی و سامان دهی مواکب صلواتی در تمام منطقه زینبیه، آذین بندی حرم مطهر حضرت زینب و تنظیف و ریسه بندی منطقه زینبیه، اجرای مسابقات کتابخوانی مجازی، برگزاری ویژه برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و اهداء جوایز به برندگان، برگزاری نمایشگاه عکس حرم مطهر در طول تاریخ، پذیرایی از زائران در تمامی ورودی و خروجی‌های حرم مطهر در ایام ولادت آن حضرت به صورت شبانه روزی از جمله ویژه برنامه‌های ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها می‌باشد.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به برگزاری کنگره حضرت زینب سلام الله علی‌ها در دمشق، ابراز داشت: برگزاری کنگره حضرت زینب سلام الله علیها توسط تولیت حرم با حضور وزیراوقاف سوریه و تمامی علمای شیعه و سنی سوریه در حرم مطهر نیز از ویژه برنامه‌های این ایام می‌باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغ دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سوریه در پایان صحبت‌های خود، از پخش زنده و یا ضبط شده ویژه برنامه‌های تلویزیونی مختلف از شبکه‌های گوناگون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان در ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علی‌ها خبر داد.

او با اشاره به اینکه کاروان حامل ۲۵۰۰ شاخه گل طبیعی ارسالی از ایران به حرم مطهرحضرت زینب سلام الله علیها رسید؛ یادآور شد: کارگاه موقت گل آرایی در مصلی حرم حضرت زینب سلام الله علیها توسط تیم اعزامی از کشورمان ، آغاز به کار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بنده ی گنهکار
    0

    چه کسانی بنام پیامبر و اهل بیت ظلم بزرگ به پیامبر و اهل بیت را روا می دارند؟؟؟!!! --- هر رفتار یا مراسم و مناسک و شعایری که بنام دین و مذهب توسط مردم دین دار مذهبی انجام می گیرد اگر با ملاک و معیارهای الهی موجود در حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی تطابق و هماهنگی و انسجام نداشته باشد من در آوردی است و جزو دین خدا و مکتب قرآنی مذهب اهل بیت پیامبر نیست. چون چنین رفتار و مراسم و مناسک و شعایر از جانب بشر که به حقایق دین الهی دست رسی ندارد ساخته و پرداخته شده اند دخالت بشر در دین خداوند به شمار می آیند ؛ بعلاوه ی این که نزد خداوند پشیزی ارزش ندارند جزو گناهان کبیره نا بخشودنی نیز هستند که بشر را درقیامت به عذاب ابدی و پایان ناپذیر الهی دچار می سازند. بشر با دانش ناچیز خود حق ندارد بجای خداوند ، که به همه حقایق جهان هستی آگاه است ، چیزی را از ذهن کم ظرفیت خویش به دین خداوند و مذهب اهل بیت پیامبر بیافزاید. احادیث و روایاتی که چنین افزوده هایی را تشویق یا تجویز می کنند بعلت تضاد با آیات محکم و مفصل قرآن و اصول استدلال عقلی مخدوش به جعل و دروغ اند و نسبت چنین احادیث و روایاتی به پیامبر و اهل بیت آن حضرت نسبت باطل و بی ارزش است. اصرار بر صحت این نسبت ظلم بزرگ در حق دین خدا و ستم به پیامبر و اهل بیت است و در قیامت پیامبر و اهل بیت از مرتکبان این ظلم بحکم قرآن اعلام بیزاری خواهند کرد.

    نظرات شما -
    • عابر پیاده
      0

      دین شناسان مسئولیت شناس کجایند و چه می کنند؟؟؟!!! --- دریغ از وجود حتی یک دین شناس فهیم که به میدان پایگاه های اطلاع رسانی همگانی مجاز عالمانه و با درایت و شهامت نزول اجلال کند و با پاسخ علمی متین و استوار خود به این شبهات سنگین مردم را عالمانه از سر در گمی و گمراهی و کج روی در دین داری و مذهب داری ، که سرنوشت ساز ترین نیاز خدا پسندانه ی زندگی بشر است ، با روشنگریهای قرآنی و عقلی و باسنت و سیرت معتبر و بی خدشه ی معصومان ، رهایی بخشد. سکوت مرموز همیشگی همه سطوح علمی دین شناسان بر این شبهات علمی سنگین که در زمینه دین داری و مذهب داری در رسانه های همگانی مجاز مطرح می شوند یا نقص بزرگی را در دانش قرآنی و عقلی آنان در زمینه های دین و مذهب ثابت می کند یا اذعان خاموش آنان به حقیقت دچار بودن مردم به گمراهی وکج روی در دین داری و مذهب داری را تاکید می نماید که خود را بنا به علل و منافع و مصلحت اندیشیهایی از پاسخگویی نسبت به آن ناتوان و معذور می بینند. مهم ترین وظیفه ی پیامبر گونه ی مراجع دین و سایر سطوح علمی دین شناسان جلو گیری از گمراهی و کج روی مردم در زمینه های حیاتی و سرنوشت ساز دین داری و مذهب داری است که متاسفانه این سکوت ثابت می کند که این قشر خدا پسندانه میدان دار شایسته ی انجام این وظیفه نیست.

  • بزرگان نیا
    0

    سکوت همیشگی مطلقی که همه ی افراد قشر دین و مذهب شناس را بدنام می کند --- رویکرد خنثا و خاموشی مطلق همواره ی قشر دین و مذهب شناس و اصرار بر نیامدن همیشگی این قشر به میدان پاسخ گویی علمی در مقابل کامنتها و نظرات کاربران پایگاه های اطلاع رسانی مجاز ایران که در برگیرنده ی شبهات علمی - منطقی سنگینی علیه روش رایج دین داری و مذهب داری مردم اند نشانه ی مسئولیت گریزی این قشر است که عمده ی در آمد امرار معاش آن از پول مردم و بیت المال برای دین آموزی و تبلیغ دین است. چنین رویکردی بجز بدنامی برای دین و مذهب و بدنامی برای حرفه ی قشر دین و مذهب شناس و زیر سئوال بردن مسئولیت شناسی تک تک اعضای این قشر و بر انگیختن خشم خداوند چه بازده و پیامد دیگری می تواند داشته باشد؟؟؟!!!

  • بزرگان نیا
    0

    وظیفه دین شناسان و مذهب شناسان دانشمند خلوق چیست؟ --- شبهات علمی روز افزون پیرامون روش منحرف دین داری و مذهب داری مردم که در تضاد با قرآن و عقل انجام می گیرند و روشنگریهای قرآنی وعقلی پیرامون تک تک این انحرافها در جای جای پایگاه های اطلاع رسانی موج می زنند. هر یک از این شبهات و روشنگریها برای مصون نگه داشتن دین داری و مذهب دار ی مردم مؤمن نا آگاه پیوسته به پاسخهای عالمانه ی سریع غیر قابل انکار فی المجلس از جانب دین شناسان و مذهب شناسان دانشمند فرزانه ی خلوق و به توضیح رسا و گویا و عالمانه نیاز مبرم دارند. جای این پاسخهای علمی حتما باید فورا در کنار این شبهات باشد و در تاقچه های پر از خاک کتاب خانه ها و مؤسسه های آن چنانی با نامها پر طمطراق که شاید بویی از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی نبرده اند نیست. دین شناسان و مذهب شناسان پول آموزش و تبلیغ دین و مذهب را از مردم و بیت المال نمی گیرند که کتاب بنویسند تا در تاقچه های کتابخانها و مؤسسه ها خاک بخورند. این دین و مذهب شناسان موظف اند در تمامی محافل و مجالس جوامع خود برای پاسخگویی علمی قرآنی و عقلی مستدل و مستند بی خدشه به شبهات و برای تصحیح پیوسته ی انحرافها و کج رویهای دینی و مذهبی رایج ، همیشه میان مردم حضور خود را به اثبات برسانند ، و با روشنگری قرآنی و عقلی و با سنت و سیرت معصومان که حتما با محکمات مفصل قرآن و اصول استدلال عقلی باید منسجم و هماهنگ باشند همیشه دین داری و مذهب داری مردم را از انحراف و کج روی مصون و محفوظ نگه دارند.

  • ناشناس
    0

    اصرار بر بدنام ساختن مذهب تشیع چه پیامدهای شوم دارد؟ --- اصرار بر جلوگیری و ممانعت از نشر روشنگریهای فراخوان به ضرورت حاکم و ناظر ساختن حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی و اصول استدلال عقلی بر همه ی احادیث و روایات منسوب به معصوم با بهانه ی پوچ مبارزه با وهابی مسلکی در حقیقت اصرار مرموز بر بدنام کردن تشیع اهل بیت پیامبر و اصرار بر زمینه سازی برای متهم ساختن مذهب تشیع به ضدیت با قرآن و عقل است. با اندک تأمل خرد گرا می توان دریافت این اصرار دشمنی آشکار با خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت و دشمنی با قرآن و عقل است و جهان اسلام را نسبت به اصالت مکتب قرآنی مذهب تشیع اهل بیت پیامبر بد بین می کند و این مذهب را خرافه گرا و خرافه گستر نشان می دهد و بزرگ ترین ظلم در حق اهل بیت پیامبر است. هرگز شایسته نیست در دوران حکومت مبارک نظام اسلامی در ایران چنین اصرار دین زدای ضد مذهب اهل بیت توسط دین و مذهب فروشان از خدا بی خبر و از جانب جاهلان و غافلان و منکران ارزش قرآن و عقل ترویج شود و با چنین وضعی این مذهب از جانب و هابیها و تکفیریان به پیروی از جعلیات ضد قرآن و عقل متهم گردد و خرد گرایان دین دوست را به اصالت و سلامت مذهب تشیع ظنین سازد. سکوت بر این اصرار ، دین شناسان خاموش و کتمان کننده ی حقایق محکم و مفصل قرآن در این زمینه را از گرفتار شدن به خشم و نفرین و عذاب شدید الهی و از تباه شدن دین داری و مذهب داری آنان و مردم بحکم قرآن هرگز مصون نخواهد ساخت: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾ و « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا . الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا . أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا . ذَلِكَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُوا وَاتَّخَذُوا آيَاتِي وَرُسُلِي هُزُوًا » ﴿ آیات ۱۰۳ تا ۱۰۶ سوره کهف﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها