بحران زباله در زمین چه پیامدهایی دارد؟

در تحقیقات تازه ای گفته می شود که در صورت ادامه روند کنونی، تا سال 2050 حدود 12 میلیارد تن زباله پلاستیکی وارد طبیعت می شود

بحران زباله در زمین چه پیامدهایی دارد؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، بر اساس تحقیقات اخیر، از دهه 50 میلادی که تولید و استفاده از پلاستیک فراگیر شد، انسان ها تا کنون در حدود 8.3 میلیارد تن انواع مواد لاستیکی، پلاستیکی و پلیمری مختلف را تولید کرده اند که از این میان تا کنون 6.3 میلیارد تن ماده پلیمری تبدیل به زباله شده است.

به گفته «رولند گیِر» یکی از نویسندگان مقاله درباره پلاستیک، بحث و دانشیار دانشگاه سانتا باربارا، زباله های موجود برای پوشاندن سطح کشوری مانند آرژانتین کافی بوده و متاسفانه تاکنون هیچ راه حل اساسی و کاربردی نیز برای تجزیه پلاستیک به مواد طبیعی پیشنهاد نشده است.

آقای گیِر می گوید پلاستیک ها تا هزاران سال همراه ما هستند و در این مدت هرچقدر هم که به قطعات کوچک تری تبدیل شوند، باز هم پلاستیک باقی خواهند ماند.

بنا بر پژوهش مورد اشاره، بیشترین پلاستیک تولیدی در دنیا صرف بسته بندی محصولات شده که 40 درصد از کل مواد پلیمری موجود را تشکیل می دهد. نکته مهم اینکه پلاستیک مورد استفاده در بسته بندی کمترین عمر را در میان انواع پلاستیک ها داشته و معمولاً به سرعت تبدیل به زباله خواهد شد.

با تمام این اوصاف، رولند گیِر در حال حاضر مهمترین راه مقابله با انباشت زباله های پلاستیکی را کاهش مصرف عنوان کرده و ابراز امیدواری نموده که با سرمایه گذاری و تلاش کافی، مهم ترین معضل زیست محیطی زمین در آینده نزدیک حل و فصل شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها