جذب ۵۰۰۰ پرستار تا پایان سال/ تدوین استانداردهای ارائه خدمات ۶ بیماری در منزل

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب حدود پنج هزار پرستار تا پایان سال برای تقویت چرخه نظام سلامت در کشور خبر داد.

جذب ۵۰۰۰ پرستار تا پایان سال/ تدوین استانداردهای ارائه خدمات ۶ بیماری در منزل

مریم رسولی ظهر امروز در حاشیه افتتاح بخش وی.آی.پی بیمارستان کوثر سمنان با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع مشکل کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: در این راستا، وزیر بهداشت وعده داده است که تا پایان امسال، حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار پرستار جذب برنامه نظام سلامت کشور شوند تا باری از دوش جامعه پرستاری برداشته شود.

وی با اشاره به تدوین استانداردهای ارائه خدمات ۶ بیماری در منزل اظهار کرد: این طرح با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه‌گذاری شده و ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با اجرای این طرح، پوشش‌دهی بیماران با رضایت بیشتر و ترخیص زودهنگام همراه خواهد بود و بیماران ادامه خدمات خود را در منزل دریافت خواهند کرد.

رسولی با بیان اینکه اغلب بیماری‌های مزمن مشمول این طرح هستند، یادآور شد: بیماران بستری در بخش آی.سی.یو معمولاً پرمشکل‌ترین بیماران هستند و تخت‌های بیمارستانی را اشغال می‌کنند و خانواده این بیماران مصر هستند تا این افراد در منزل مستقر شوند و از این‌رو، این بیماران شامل این طرح خواهند شد.

وی افزود: بیماران مبتلا به سی.وی.ای، سی.یو.پی.دی، بیماران مبتلا به سرطان و همچنین بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب شامل این طرح خواهند شد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: همچنین تلاش داریم تا بیماری ایکتر نوزادی را زیرپوشش دربیاوریم تا نوزادان مبتلا به زردی در منزل خدمات فتوتراپی را دریافت کنند.

رسولی همچنین درباره پرداخت معوقات پرستاران گفت: یکی از قول‌های وزیر بهداشت این بوده که تا قبل از روز پرستار تلاش ‌شود دو ماه معوقات پرستاران پرداخت شود.

وی همچنین از اصلاح نظام پرداخت در حوزه پرستاری خبر داد و اظهار کرد: تلاش‌ها در این راستاست تا نظام پرداخت از طرح قاصدک جدا و به شکل دیگری به کمیته‌ای متشکل از صاحب‌نظران پرستاری و... واگذار و این سیستم اصلاح شود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها