امضای 33 تفاهمنامه نفتی داخلی و خارجی در پسابرجام

شرکت ملی نفت ایران پس از اجرام برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تا پایان خردادماه امسال با 28 شرکت بین المللی و ایرانی دارای صلاحیت، 33 تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

امضای 33 تفاهمنامه نفتی داخلی و خارجی در پسابرجام

به گزارش سایت خبر فوری ، شرکت ملی نفت ایران پس ازامضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تیرماه سال 1394 و لغو تحریم‌ها از دی ماه همان سال، با شرکت‌های داخلی و بین المللی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز مذاکره کرد و تا خردادماه امسال موفق به امضای 33 تفاهم‌نامه نفتی شد.

در این میان، تفاهمنامه با توتال فرانسه، سی.ان.پی.سی.آی چین و پتروپارس ایران به امضای قرارداد در دوازدهم تیرماه امسال منجر شد.

همچنین بیست و ششم تیرماه شرکت ملی نفت ایران، تفاهمنامه ‎خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان را با شرکت‎های پتروپارس و مهندسی تویو (TOYO) ژاپن امضا کرد.

در میان تفاهمنامه‌های امضا شده با کشورهای خارجی، روسیه بیشترین سهم را دارد.

شرکت‌های لوک اویل، زاروبژنفت، تات نفت و گازپروم نفت به ترتیب مطالعه میدان‌های نفتی آب تیمور و منصوری- آبان و پایدار غرب- دهلران و شادگان- چشمه خوش و چنگوله را بر عهده گرفته اند.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، شرکت ملی نفت ایران مکلف شده است تا پایان امسال 10 قرارداد توسعه ای میدان‌های نفت و گاز را به نتیجه برساند که مقدمات این کار در قالب مناقصه و مذاکرات به صورت موازی در دست اقدام است.

ایران برای توسعه صنعت نفت به 200 میلیارددلار سرمایه گذاری نیاز دارد که بخش عمده آن باید از محل منابع خارجی تامین شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها