قطعه‌سازی داخلی تحت نام برندهای خارجی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه می‌توان قطعه‌سازی را تحت نام برند‌های جهانی انجام داد، گفت: اینگونه تولید منادی تولید ملی نیست و حتی می‌توان مبلغی را به برندهای جهانی به‌منظور استفاده از نام آنها پرداخت کرد.

قطعه‌سازی داخلی تحت نام برندهای خارجی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید جواد حسینی کیا در خصوص توان و ظرفیت داخلی سازی خودروهای وارداتی، اظهار داشت: در قراردادهای جدید منعقد شده با تولیدکنندگان خارجی باید براساس اقتصاد مقاومتی عمل شود و همراه خودرو وارداتی تکنولوژی ساخت‌ آن‌هم وارد کشور شود.

نماینده مردم سنقر و کلیای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعات خودروهایی وارداتی باید در کشور تولید شود، گفت: ظرفیت تولید و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای وارداتی جدید در کشور وجود دارد و قطعه‌سازان داخلی پتانسیل تولید آنها را دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر تولید کنندگان با توجه به ظرفیت‌های موجود به سمت افزایش کیفیت خودرو و داخلی سازی خودروهای وارداتی حرکت کنند آینده روشنی در انتظار آنها است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه مشکل خودروسازی کشور ما دولتی بودن بخشی از آن است، تصریح کرد: به دلیل دولتی بودن بخشی از صنعت خودروسازی کشور حرکت سریع و روز‌افزون این صنعت به‌سمت پیشرفت کند صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه التزام حضور جدی قطعه‌سازان در این صنعت وجود دارد، عنوان کرد: رابطه بین خودرو‌سازان و قطعه‌سازان نیازمند اصلاح است، خودروسازان نباید خود را بالا دست قطعه سازان بدانند و حرکت ‌آنها باید همسو و درکنار یکدیگر باشد در صورت وجود این هماهنگی بین این دو بخش صنعت‌خودرو پیشرفت می‌کند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در صنعت خودروسازی باید یک تغییر نگرشی به‌منظور افزایش سطح کیفی خودروهای داخلی بوجود آید و با توجه به ظرفیت فراوان موجود، داخلی سازی خودروهای وارداتی را فراموش نکنند.

حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه می‌توان قطعه‌سازی را تحت برند، برند‌های جهانی انجام داد و تعاملاتی را به‌منظور این همکاری انجام دهیم، خاطرنشان کرد: این سبک تولید، منافی تولید ملی نیست و حتی می‌توان مبلغی را به برندهای جهانی به‌منظور استفاده از نام آنها پرداخت کرد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها