زیرساخت‌ ضعیف داخلی مانع رواج خودروهای برقی/ عدم هزینه‌کرد در ترویج استفاده از خودروهای برقی مساوی افزایش آلودگی‌ زیست‌محیطی

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس گفت: اگر دولت تسهیلات خاصی را در نظر بگیرد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، می‌توان از خودروهای برقی به‌عنوان تاکسی و اتوبوس استفاده کنیم.

زیرساخت‌ ضعیف داخلی مانع رواج خودروهای برقی/ عدم هزینه‌کرد در ترویج استفاده از خودروهای برقی مساوی افزایش آلودگی‌ زیست‌محیطی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید مهدی مقدسی در خصوص ضرورت تولید و واردات خودروهای برقی در کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و آلودگی موجود در کلان ‌شهرهای کشور وجود خودروهای برقی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است و در برخی کشورها حتی به مرحله تولید رسیده‌اند، گفت: در بازدید از شرکت رنو فرانسه مشاهده شد که یک خط‌‌ ‌‌تولید محصولات برقی ایجاد شده است و به دنبال استفاده از باتری‌های قوی در بدنه این خودروها هستند. در شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا باتری‌های قرار گرفته در خودروهای برقی بسیار کوچک شده اما توان آنها ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران در زمینه تولید و استفاده از خودروهای برقی نبود زیرساخت‌ها است، اضافه کرد: برای تردد اینگونه خودروها در کشور همانگونه که جایگاهای سوخت گیری مختلفی در جاده‌ها برای خودروهای بنزینی، گازی و گازوئیلی وجود دارد باید جایگاهای برای شارژ باتری‌های خودروهای برقی در نظر گرفته شود.

مقدسی، افزود: دولت به‌منظور اقدامات تشویقی تولید و استفاده از خودروهای برقی باید این زیر ساخت‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه خودروهای هیبریدی وارداتی به کشور دو سوخته هستند، تصریح کرد: قدرت مانور این خودروهای وارداتی برای استفاده از برق و باتری بسیار محدود است و بعد از طی مسافتی باید از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند اما اگر زیر ساخت استفاده از این خودروها در کشور افزایش یابد گرایش به استفاده از آنها زیاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات خودروهای برقی به کشور تا کنون بسیار محدود بوده، ادامه داد: تمهیداتی توسط ستاد ترافیک وحمل‌ونقل شهردای تهران به منظور آزاد بودن ورود خودروهای برقی به داخل شهرها انجام گرفت تا مشوق استفاده بیشتر از خودروهای برقی باشد.

وی افزود: اگر دولت تسهیلات خاصی را در نظر بگیرد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند می‌توان از خودروهای برقی به‌عنوان تاکسی و اتوبوس استفاده کنیم، اگر در این زمینه هزینه نکنیم هزینه‌های آلودگی هوا در کلان شهرها و آثار مخرب آن را باید تحمل کنیم، واردات صورت گرفته در زمینه خودروهای برقی نسبت به نیاز کلان شهرها بسیار اندک است.

مقدسی، ادامه دارد: یکی از موانع اصلی عدم استفاده از خودروهای برقی نبود زیرساخت‌های لازم است و استفاده از خودروهای برقی برای مصرف‌کننده باید اقتصادی باشد. در پی‌اشتیاق و استقبال مناسب مردم تولیدکنندگان نیز به سمت تولید خودرو برقی حرکت خواهند کرد همچنین عوارض و تعرفه‌های واردات خودروهای برقی به‌منظور افزایش اشتیاق استفاده مردم باید کاهش یابد وبرای تولید کنندگان و مصرف کنندگان این نوع خودروها امتیازات خاصی در نظر گرفته شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها