در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد؛

ولایتی: تعطیلی فله ای رشته ها هنر نیست / سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی: ۵۰ درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه تعطیلی فله ای رشته ها هنر نیست از ضعف برنامه های فرهنگی در دانشگاه آزاد خبر داد و سرپرست سابق دانشگاه آزاد نیز گفت: دانشگاه آزاد از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما اموال دانشگاه مستند سازی نشده است.

ولایتی: تعطیلی فله ای رشته ها هنر نیست / سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی: ۵۰ درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد

به گزارش خبرفوری ، مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی اکبر ولایتی ، فرهاد رهبر ، علی محمد نوریان و همچنین عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد در سالن شهید مطهری ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد. در تغییرات جدید دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر که به مدت 6 سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده و علی محمد نوریان دبیر کل هیات موسس این دانشگاه شد.

ولایتی: تعطیلی فله ای رشته ها هنر نیست / ما از فرهنگ ایرانی و اسلامی در دانشگاه آزاد نمی گذریم

تعطیلی واحدهای دانشگاه آزاد پاک کردن صورت مساله است علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد که امروز برگزار شد، اظهار کرد: من از نوریان(سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی) تقاضا کردم به مدت سه ماه سرپرستی دانشگاه را قبول کند و اکنون پس از گذشت سه ماه به عنوان مدیر کل هیات موسس انتخاب شد.

وی بیان کرد: رهبر (سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی) فردی متدین است و تنها شخصی است که در طولانی ترین زمان رئیس دانشگاه تهران بود و در آنجا نقشی مهم در ایجاد انسجام دانشگاه تهران ایفا کرد ، کاری که اکنون او در پیش دارد آسان نیست.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: انتصاب رهبر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا با مخالفت هایی روبه رو بود و برخی افراد با او احساس رقابت می کردند؛ امیدواریم با حضور سرپرست جدید به پیشرفت بیشتری برسیم؛ استفاده از ظرفیت ها باید مدیریت شود.

ولایتی تصریح کرد: هیچ واحدی نباید تعطیل شود و تغییر محتوایی انجام شود؛ اگر رشته ای کارایی ندارد رشته دیگری را بیاوریم زیرا تعطیل کردن واحد پاک کردن صورت مساله است .

وی با تاکید بر اینکه برای تقسیم بندی برای خود کفا شدن واحد ها باید برنامه ریزی انجام شود، تصریح کرد: تعطیل کردن فله ای رشته های دانشگاه آزاد هنر نیست زیرا سرمایه گذاری بزرگی در این دانشگاه شده و ۲۰۵ نماینده از دانشگاه آزاد حمایت کردند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: جایگزین کردن دانشگاه آزاد با دانشگاه هایی که پشتیبانی سیاسی دارند، اقدامی اشتباه است.

ولایتی عنوان کرد: موضوع پژوهش مورد توجه و تاکید رهبری است؛ پژوهش باید منجر به تولید، کار و اشتغال شود و تغییر مسیر رشته هایی که تقاضا ندارند باید به سمت رشته های پر کاربرد برود.

وی گفت: برنامه های فرهنگی باید در این دانشگاه تقویت و به معنای واقعی برسد که در حال حاضر این موضوع ضعیف و برخی جایگزینی ها صورت نگرفته است؛ دانشگاه آزاد باید مکمل مسجد و حسینیه باشد و فرهنگ ایرانی اسلامی در دانشگاه تقویت و شکل بگیرد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در پایان گفت: من از ریاست مجلس که اجازه داد قانون سال ۶۷ اجرایی شود تشکر می کنم.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی: ۵۰ درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد / نبود بانک جامع اطلاعاتی در دانشگاه

سرپرست سابق دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما اموال دانشگاه مستند سازی نشده است.

به گزارش خبر فوری ، علی محمد نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه که امروز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه امری پیوسته است و از زحمات جاسبی تشکر می کنم و وی همیشه توصیه کرده که اسمی از من برده نشود تا در پیشگاه خدا بماند.

نوریان عنوان کرد: من در دبیرخانه موسسه در خدمت دانشگاه هستم. مهم ترین اثر دانشگاه تاثیر نهاد های قانون گذار و اجرای آن ها است که همواره حالت شکننده ای دارد.

وی مطرح کرد: تفکر سیستمی برای پویایی بیشتر و تاثیر سازی بیشتر و برون سپاری و خروج از سیستم اداری از جمله برنامه های ما بوده است.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه آزاد از نرم افزارهای روز دنیا استفاده می شود تا نظارت ها به صورت آنلاین باشد و چابک سازی و کوچک سازی در سازمان ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مردم صاحب این دانشگاه هستند و حق بزرگی به گردن ما دارند؛ باید سیستم های روز مالی را پیاده کنیم و نقدینگی را کنترل کنیم .

نوریان افزود: دانشگاه آزاد از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما اموال دانشگاه مستند سازی نشده است.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد تصریح کرد: چرا ما در مقابل وزارت علوم این میزان ناتوان برخورد می کنیم؟ زیرا در دانشگاه بانک اطلاعاتی جامع از اساتید، رشته ها و امکانات خود نداریم؛ به طور مثال رشته ای از واحد علوم تحقیقات حذف شده است که دارای ۱۷ استاد است و ۱۲ سال است که در این واحد تدریس می شود.

وی گفت: سند آمایش آموزش عالی و خطر کاهش شهریه باید برطرف شود چرا که ما هزینه های ثابت بالایی در دانشگاه داریم.

نوریان تصریح کرد: آموزش های ما باید منجر به نوآوری و خلاقیت شود و ارتباط خوبی بین صنعت و پول و سرمایه وجود ندارد.

توزیع رشته محل ها در دانشگاه آزاد باید بر اساس نیاز کشور انجام شود

سرپرست سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه با افزایش سرعت رشد علم در دنیا روبه رو هستیم، بیان کرد: برای افزایش توان علمی باید برنامه ریزی خوبی انجام دهیم؛ توزیع رشته محل ها باید مناسب و بر اساس نیاز کشور و کیفیت آن صورت گیرد.

نوریان گفت: دانشجوی دانشگاه ازاد باید از نظر توان علمی همانند دانشجویان سایر دانشگاه های کشور باشد؛ در گذشته پیشنهادی مبنی بر راه اندازی موسسه ارزیابی از سوی مرحوم هاشمی داشتیم که بر اساس آن کیفیت آموزش دهی به دانشجویان نسبت به سایر دانشگاه های کشور باید بررسی می شد.

وی گفت: چالش دیگر ما این است که در دانشگاه آزاد موضوعات فرهنگی، اجتماعی و باورهای دینی و اخلاقی را تقویت کنیم و صندوق های رفاه دانشجویی را توسعه دهیم .

سرپرست سابق دانشگاه آزاد تاکید کرد: گفتمان اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه ها در اشتغال و اقتصاد مقاومتی و حمایت از ورزش های پهلوانی را باید جزو برنامه های خود قرار دهیم .

نوریان گفت: طراحی سند آمایش عالی در حال انجام است و سهم این دانشگاه را کم کرده و هم اکنون ۳۷ درصد است؛ باید مواظب بود تا این لحاف را از سر دانشگاه آزاد نکشند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها