چگونه از نارنجی شدن رنگ مو جلوگیری کنیم؟

اغلب خانم ها از نارنجی شدن رنگ موهایشان شکایت دارند در ادامه راهکارهایی معرفی شدند که می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

چگونه از نارنجی شدن رنگ مو جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از بیتوته، رنگ مو های شما ممکن است بعد از چند بار شستن تن نارنجی مایل به قرمز داشته باشد. اما نگران نباشید در اینجا راه حلی به شما ارائه می دهیم که بتوانید مشکل نارنجی شدن رنگ مو های تان را حل کنید.

چه عواملی باعث نارنجی شدن رنگ مو می شود؟

بعد از گذشت 20 الی 30 روز از رنگ کردن مو ، قسمتهایی از موی شما با شسته شدن کم رنگ شده و تن نارنجی زرد بد رنگی پیدا می کند. موی سر ساختار مولوکولی خاص خود را دارد . زمانی که آن را رنگ می کنید کنتراست رنگ ایجاد می شود که رنگ را با روشن تر شدن و تیره تر شدن در بخشهایی زیبا تر می کند. زمانی که رنگ مو با شستن مداوم کم رنگ می شود، عدم تعادل در رنگدانه ها ایجاد شده و رنگدانه های خاکستری و آبی مولوکولها از بین می روند و لایه های زیرین که تن رنگی گرم تری دارند به عبارتی نارنجی و زرد هستند نمایان می شود.

عواملی که باعث نارنجی شدن تن رنگ مو می شوند شامل شامپو با سولفات ، آب اقیانوس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مداوم، محصولات حاوی سیلیکون و پارابن و آب استخر است.

چگونه این مشکل را اصلاح کنیم؟

رنگ موی خود را تیره تر کنید این سریع ترین راه برای اصلاح تن رنگ است.

همچنین می توان بعد از رنگ کردن آن را با شامپو نکنید بلکه بار اول فقط با نرم کننده بشورید تا رنگ در سلولهای مو ماندگار تر شود.

از عسل و نرم کننده برای روشن کردن رنگ ریشه ها استفاده کنید

این روش زمانبر است و مناسب موهای بسیار آسیب دیده است. یک لیوان عسل را با یک لیوان نرم کننده مو مخلوط کنید و روی ریشه موها بمالید و بگذارید برای یک ساعت بماند و بعد آبکشی کنید. این روش در طولانی مدت رنگ نارنجی مو را کم کرده و موهای آسیب دیده را نرم و سلامت می کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟