لحظه‌های وحشت ۱۹ دختر و پسر در گرداب/ دردسرهای تور بدون مجوز

اعضای گروه 19 نفره کوهنوردی دختران و پسران که برای گذراندن آخر هفته به منطقه «چال کندی» دزفول رفته بودند، به دلیل گرفتارشدن در گرداب رودخانه تا یک قدمی مرگ رفتند.

لحظه‌های وحشت ۱۹ دختر و پسر در گرداب/ دردسرهای تور بدون مجوز

اما 13 نفر از آنها با کمک مردم محلی وامدادگران نجات یافتند. اما اجساد دو نفر ازآنها، ساعاتی پس ازحادثه ازآب گرفته شد. عصر دیروز نیز یکی دیگر از آنها نجات یافت. اما از سرنوشت سه نفر دیگرتا عصردیروزخبری به دست نیامد که جست و جو برای یافتن آنها همچنان ازطریق هوا و دریا ادامه دارد.

این گروه گردشگری که روز پنجشنبه 29 تیر در قالب یک تور کوهنوردی به منطقه «چال کندی» دزفول رفته بودند به‌دلیل نداشتن تجهیزات کافی و استفاده از تیوپ در گرداب گرفتارشدند. 13 نفر از اعضای این تیم توسط مردم محلی نجات یافتند و با تلاش تیم‌های امدادی، اجساد یک دختر و پسر جوان نیز درنخستین ساعات وقوع حادثه از آب بیرون کشیده شد. یک نفر از مفقود شدگان نیزعصر دیروز شناسایی و به ساحل انتقال یافت.

دکتر مهرداد کلانتریان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به بستری شدن یکی از حادثه‌دیدگان در بیمارستان دزفول گفت: «۱۳ مصدوم این حادثه به بیمارستان دزفول انتقال یافتند و پس از رسیدگی‌های لازم و دریافت خدمات درمانی مناسب، مرخص شدند. اما فقط یک نفر از مجروحان که مرد 31 ساله‌ای است به دلیل مشکلات قلبی همچنان در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.»وی درباره کشته شدگان نیز گفت: «سارا عظیمی- 25 ساله- و مانی کلانتر هرمزی- 33 ساله- در این حادثه جان خود را از دست دادند که اجساد آنان از آب گرفته شد.»

تداوم جست و جو برای یافتن گمشدگان

مجتبی طحان- مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان- نیز گفت: «پیش از ظهر جمعه یکی از 4 گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی در جریان جست و جوی هوایی شناسایی شد اما وضعیت سه گردشگر مفقود دیگر همچنان نا مشخص است. بالگرد هلال احمرنیز پس از سوختگیری مجدد، بر فراز منطقه به پرواز درآمد تا ردی از سه گمشده دیگر پیدا شود.»
برگزاری تورغیر مجاز

به گزارش ایران، حجت‌الله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز درباره این حادثه گفت: «گردشگران حادثه دیده رودخانه دز با تور مجاز به دزفول سفر نکرده‌اند و این سفر با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت نگرفته است. این گروه در قالب تور از ساعت ۱۶ سوار بر تیوپ‌ها از منطقه «کول خرسان» شروع به حرکت کردند که بعد از طی مسافتی با صخره برخورد کرده و در گرداب گرفتارشدند.».

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها