انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در فارس

سرپرست پلیس آگاهی استان فارس از انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در فارس خبر داد.

انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در فارس

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ محسن سروقد اظهار داشت: با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده به مدت سه ماه تلاش شد اعضای این باند سرقت خودرو دستگیر شوند که همچنان تحقیقات برای دیگر عوامل ادامه دارد و این در حالی است که تاکنون 6 نفر متهم دستگیر و 11 خودرو کشف و ضبط شده است.

سروقد با بیان اینکه مالکان این خودروها حتی اقدامات تعویض پلاک را نیز انجام داده بودند، افزود: با توجه به اینکه این باند از شگردهای خاص برای سرقت خودرو استفاده می‌کردند، با تلاش مأموران آگاهی استان خودروها کشف و متهمین این باند دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: اکثر خودروهای سرقتی کشف‌شده پژو 405، زانتیا، پارس و سمند بوده و با شیوه سند نمره(تغییر اصالت خودروهای مسروقه و فروش آن‌ها با استفاده از اسناد و مدارک خودروهای تصادفی) آن‌ها را از طریق سایت‌های اینترنتی و خارج از بنگاه معاملات به فروش می‌رساندند.

سروقد اضافه کرد: مأموران تلاش دارند با بررسی‌های بیشتر، مالکان اصلی خودروهای سرقتی را شناسایی و خودروها را به صاحبانشان بازگردانند.

سرپرست پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به دستگیری تعداد دیگری در این پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، چند نفر از خریداران خودروهای تصادفی و سندنمره کار، همچنین خریداران خودروهای مسروقه که از سرقتی بودن آن‌ها اطلاع داشتند شناسایی‌شده و طی چندین عملیات دستگیر و تحقیقات از متهمین جهت شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شهروندان از خریدوفروش خودرو به‌صورت وکالتی و مبایعه‌نامه‌ای و...، پرهیز کنند و صرفاً در مراکز شماره‌گذاری نسبت به انجام معامله اقدام کنند تا خودرو سالم و بدون مشکلی خریداری کرده باشند که در این صورت پلاک و کارت و سند مالکیت به نام مالک جدید صادر و تحویل می‌شود.

سروقد در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراف سارق سابقه‌دار بانک‌های استان اصفهان و شیراز اشاره کرد و گفت: در اعترافات جدید این سارق وی به سرقت یکی دیگر از بانک‌های استان اصفهان اشاره کرد و تاکنون تعداد سرقت‌های مسلح این سارق به 23 فقره بانک رسیده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها