امام جمعه کرمان:مردم را معیار موفقیتم در 37 سال امامت جمعه کرمان می‌دانم

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در 37 سال امامت جمعه کرمان مطیع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هستم، اظهار داشت: اگر توفیقی داشتم و توانستم، کاری در استان انجام دهم به این دلیل بوده است که مردم را معیار موفقیت خودم دانسته و می‌دانم.

امام جمعه کرمان:مردم را معیار موفقیتم در 37 سال امامت جمعه کرمان می‌دانم

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند: «فردی که می‌خواهد در زندگی بی‌نیاز باشد، دلش عاری از بدی‌ها شود و دینش سالم بماند، این فرد باید در پیشگاه خداوند تضرع کند که خداوند عقلش را کامل کند».

وی بیان داشت: عقل، بزرگترین نعمت الهی است و خداوند بعد از آنکه عقل را خلق کرد، فرمود «موجودی شریف‌تر و ارزنده‌تر از تو خلق نکردم».

امام جمعه کرمان ادامه داد: 30 تیرماه سالروز بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی است و وی مجاهد به معنای صحیح کلمه بود و ظلم‌های بسیاری در حق این عالم جلیل‌القدر شد.

جعفری اضافه کرد: مرحوم مصدق با آیت‌الله کاشانی همراه بود و اگر حمایت آیت‌الله نبود، مصدق هم این توفیق را پیدا نمی‌کرد که نفت را از دست انگلیسی‌ها خارج کند و صنعت ملی نفت به عنوان یک مسأله ملی اعلام شود.

وی ابراز داشت: اشتباه مصدق این بود که بهایی‌ها و توده‌ای‌ها را رها کرد و آنها آزاد مطلق شدند و مساجد را نجس کردند و علیه روحانیت و علما شعار می‌دادند و عوامل مصدق به نحوی عمل کردند که همه دعا می‌کردند، مصدق برود و شاه بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با یادآوری خاطرات خود از دوران مصدق تصریح کرد: طرفداران مصدق این مسائل را به عوامل شاه نسبت می‌دهند، اما من به خاطر دارم که این افراد در کرمان همان عوامل مصدق بودند.

جعفری عنوان کرد: موضع‌گیری و اظهارنظر امام خمینی (ره) مسأله‌ای است که همه ما به آن اعتقاد داریم و امام فرمودند، «مصدق، مسلم نبود».

وی از خشم و عصبانیت به عنوان بسیاری از اتفاقات ناگوار نام برد و افزود: باید خود را تزکیه و اصلاح کنیم و کاری انجام دهیم که بتوانیم خود را در هنگام خشم و عصبانیت کنترل کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در 37 سال امامت جمعه کرمان مطیع حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هستم، اظهار داشت: اگر توفیقی داشتم و توانستم، کاری در استان کرمان انجام دهم به این دلیل بوده است که من مردم را معیار موفقیت خود می‌دانسته و می‌دانم نه جریان‌های سیاسی هرچند آنها هم بخشی از مردم هستند و حرمت‌شان محفوظ است.

جعفری بدون اشاره مستقیم به استعفای خود در روزهای گذشته گفت: همه انسان‌ها یک روزی به مرحله کهولت و بازنشستگی می‌رسند و بنده هم از این اصل مهم و عُقلایی مستثنی نیستم و هیچ‌گونه اکراه و اجباری هم در مورد من در کار نبوده و نیست و از همه افرادی که به من لطف و مرحمت دارند، قدردانی می‌کنم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها