هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی آغاز شد

رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، روند برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی آغاز شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات 5هزار و 176 نفر بود امادر روز گذشته تعدادی از آنها انصراف دادند. 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی در این دوره حق رای دارند و می‌توانند از میان شش گروه پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار انتخاب کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی و حضوری افزود: اعلام نتایج انتخابات به فردا موکول شده است. بعد از آن نیز هیات مدیره‌های شهرستان‌ها تشکیل و شورای مرکزی نظام پزشکی را ایجاد می‌کنند و پس از انجام مراحل مربوط به انتخاب رییس کل، تلاش بر آن است که در روز اول شهریور ماه و همزمان با روز پزشک، رییس کل سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی معرفی شود و در مراسمی حکم خود را دریافت کند.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک تجربه جدیدی است و در ساعت اولیه آغاز انتخابات، با ازدحام مراجعه کننده در سراسر کشور روبرو بودیم. امیدواریم در ساعات آتی نیز این ازدحام به مرور کمتر شود و رای‌دهی طبق روال صورت گیرد.

رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: پزشکان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 2000190، کد 12 رقمی دریافت کنند و یک ساعت پس از آن وارد سامانه انتخابات شوند و رای خود را ثبت کنند.

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در حالی در محل پردیس شمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد که از حدود ساعت ۸ صبح تعدادی از اعضای سازمان نظام پزشکی پشت درهای سالن‌های محل اخذ رای منتظر بودند.

طبق اعلام ستاد اجرایی هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی، رای‌گیری تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می‌شود، 250 هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی از شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار حضور دارند.

به گزارش خبرفوری در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی 5176 کاندید از شش گروه اعلام شده، تایید صلاحیت شده‌اند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها