رد‌ پای معاون بازداشت شده دانشگاه البرز در پرونده انبار دارویی دختر وزیر سابق

معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز در حالی توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده که به گفته یک منبع آگاه، یکی از اتهامات وی مربوط به پرونده انبار دارویی شرکت توسعه رساست.

رد‌ پای معاون بازداشت شده دانشگاه البرز در پرونده انبار دارویی دختر وزیر سابق

رای پرونده شرکت دارویی "توسعه رسا" متعلق به شبنم نعمت زاده به گفته قاضی مسعودی مقام به زودی صادر خواهد شد، اما بازداشت روز گذشته معاون سابق دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز که یکی از اتهامات وی در رابطه با این پرونده است ابعاد جدیدی از حمایت برخی افراد صاحب نفوذ در بروز تخلفات گسترده این شرکت دارویی را آشکار خواهد ساخت.

ماجرای حمایت‌ها از انبار دارو‌های تاریخ مصرف گذشته

در تاریخ ۲۶ تیرماه سال گذشته انباری متعلق به دختر وزیر سابق تحت عنوان شرکت «پخش توسعه دارویی رسا» در خلج آباد استان البرز کشف شد.

در همان مقطع به منظور شمارش دارو‌های تاریخ مصرف گذشته و تعیین حجم تخلف، انبار مذکور به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با مسئولیت «س. ج» تحویل داده شد، اما وی بدون شمارش دارو‌ها به استعلام از خود شرکت متخلف بسنده کرد و حجم تخلف را بر اساس اعلام شرکت متخلف حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نهاد قضایی اعلام کرد، گزارشی که بسیار پایین‌تر از حجم واقعی دارو‌ها بوده است.

تحویل خودسرانه انبار دارو‌های تاریخ مصرف گذشته به شرکت متخلف و خروج دارو‌ها از انبار

چندی بعد نیز انبار داروی مذکور بدون دستور مقام قضایی و خودسرانه از سوی سازمان غذا و داروی دانشگاه تحویل شرکت متخلف شده و به این واسطه حجم انبوهی از دارو‌های تاریخ مصرف گذشته از انبار خارج شده است.

متاسفانه دانشگاه پس از در اختیار گرفتن انبار از تعزیرات به کارشناسان مستقر در انبار هر روز صبح دستور می‌داد که پس از حضور نماینده شرکت، محل انبار را ترک و در پایان وقت اداری برای پلمب حضور پیدا کنند، اتفاقی که توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی و منجر به پلمب دوباره انبار مذکور شد.

در این خصوص سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی مهرماه سال گذشته در گفتگو با خبرگزاری فارس از پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر سابق خبر داد و اظهار داشت: هفته قبل قرار بود با دستور سازمان تعزیرات و حضور کارشناسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دارو‌هایی که از انبار دختر وزیر سابق کشف شده بود تفکیک شده و به کارخانه‌ای برای امحا فرستاده شوند.

وی افزود: روز پنجشنبه با مراجعه بازرسان سازمان تعزیرات متأسفانه مشاهده شد این تفکیک دارو بدون حضور نمایندگان و ناظران کارشناس غذا و دارو و صرفاً توسط کارگران شرکت مذکور در حال انجام است.

رایگانی اظهار کرد: با همکاری سازمان تعزیرات و دادستانی البرز به دلیل بروز این تخلف، انبار مجدداً پلمب شد و گزارش تخلف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به دادستانی ارسال شد.

نکته مهم در این پرونده این است که هیچ آمار دقیقی از میزان دارو‌های مکشوفه وجود نداشته و اکنون نیز تعزیرات نمی‌تواند به طور دقیق بگوید چه میزان دارو امحا و چه میزان دارو به طور غیرقانونی از انبار خارج شده است.

کشف کلیشه‌های جعلی رادیولوژی و بروز مشکلات عدیده برای مردم

چندی پیش نیز رسانه‌ها از کشف بیش از ۸۰ هزار کلیشه جعلی و غلط رادیولوژی و سونوگرافی در یکی از بیمارستان‌های کرج خبر دادند که به دلیل بکارگیری پیمانکار فاقد صلاحیت از سوی دانشگاه، منجر به بروز مشکلاتی برای مراجعین شده بود. بنا بر این گزارش، درصد زیادی از رادیولوژی‌ها جواب یکسان و اغلب نرمال داشتند که می‌توانست منجر به بروز آسیب‌های غیرقابل جبران شود.

سیامک جبارنیا از جمله مدیرانی است که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی البرز بدون توجه به سوابق قبلی، ابتدا وی را به عنوان معاون درمان و سپس به عنوان معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی البرز منصوب کرد؛ وی روز گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ماد
    0

    اتفاقا همه فک و فامیلاش هم داروخونه دارند تو کرج بگردین هستند اقوام نعمت و میگم

  • عدالت
    0

    قابل توجه حسن کلید ساز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها