کارگران ۷۰ درصد جمعیت متقاضی مسکن را شامل می‌شوند/ گام بلندی جهت خانه‌دار کردن جامعه کارگری برداشته‌ایم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار گفت: کارگران ۷۰ درصد از اقشار جامعه را شامل می‌شوند که وزارت راه و شهرسازی گام بلندی در این حوزه برداشته است.

کارگران ۷۰ درصد جمعیت متقاضی مسکن را شامل می‌شوند/ گام بلندی جهت خانه‌دار کردن جامعه کارگری برداشته‌ایم

محمودزاده معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ثبت‌نام مسکن ملی دهک‌های ۴ تا ۷ جامعه که اقشار متوسط رو به پایین هستند از ۱۸ آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه داشت و آخرین استانی که ثبت‌نام در آن انجام شد تهران بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون در ۳۱ استان کشور ثبت‌نام صورت گرفته و ۲۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که با ۲۰ هزار نفری که در بافت فرسوده قرار داشتند مجموع ثبت‌نام کنندگان به ۲۶۰ هزار نفر در ۴۰۰ شهر رسیده است.

او با اشاره به اینکه بخش سوم طرح اقدام ملی مسکن در قالب تفاهم‌نامه با شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود گفت: تاکنون تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت دفاع و وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم و برای برخی از اقشار خود تفاهم‌نامه‌های مختلفی را امضا کرده‌ایم.

محمودزاده افزود: در این تفاهم‌نامه‌ها دو وزارتخانه با در اختیار گذاشتن امکانات خود در کنار هم می‌توانند اقشار مختلف جامعه خانه‌دار کنند و وزارت راه و شهرسازی هم با در اختیار گذاشتن اراضی رایگان و ۹۹ ساله گام‌های بلندتری را در خانه‌دار کردن مردم بر می‌دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در این تفاهم‌نامه سعی کرده‌ایم گام وسیعی را در جهت تأمین مسکن اقشار مختلف از جمله کارگران و بازنشستگان برداریم.

در ادامه صادق‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: خوشبختانه اراده خوبی در وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن مقرون به صرفه ایجاد شده است گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توانیم ۷۰ درصد از مسکن مورد نیاز جامعه کارگری و بازنشستگی را تأمین کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کارگران ۷۰ درصد جمعیت متقاضی را برای مسکن شامل می‌شوند که دستگاه‌های مختلف باید پاسخگوی این نیاز باشد.

صادق‌زاده اظهار کرد: بار‌ها دغدغه مسکن کارگران مطرح شده که خوشبختانه این بار اقدامات وزارت راه و شهرسازی توانست این نیاز جامعه کارگری را برآورده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها