چرا مژه و ابرو مانند موهای سر رشد نمی کنند؟

سرعت کند رشد مژه و ابرو می تواند دو پاسخ داشته باشد؛ پاسخ اول: مژه ها موهایی هستند که در حاشیه پلک بالا و پایین قرار دارند. تعداد مژه های پلک بالا بین 100 تا 150 و پلک پایین نصف این میزان است.

چرا مژه و ابرو مانند موهای سر رشد نمی کنند؟

عمر متوسط هر کدام از مژه ها بین 3 تا 5 ماه است و پس از افتادن، مژه جدیدی مجددا در همان محل رشد می کند. از آنجاکه عمر مفید هر مژه بسیار کوتاه است، امکان بلند شدن مژه ها به اندازه رشد موی سر وجود ندارد.

پاسخ دوم: اندام کوچکی درموسوم به فولیکول ها وظیفه تولید مو را برعهده دارند. تمامی یک چرخه سه مرحله ای را سپری می کنند. آناژن (anagen) دوره ای است که مو به صورت فعال درحال رشد است؛ (catagen) مرحله کوتاهی است که سرعت رشد کند می شود؛ تلوژن (telogen) نیز مرحله استراحت است.

این چرخه سه مرحله ای با پایان مرحله تلوژن کامل می شود؛ در این زمان، مو ریخته و موی جدید شروع به رشد می کند.

موهای سر دارای طولانی ترین دوره آناژن هستند که 4 تا 8 سال به طول می انجامد؛ در این دوره طولانی، موها رشد می کنند و مرحله استراحت تنها 2 تا 4 ماه طول می کشد.

دوره رشد مژه ها، ابروها و اغلب موهای روی بدن بسیار کوتاه تر بوده و بین 1 تا 6 ماه به طول می انجامد و مرحله استراحت نیز 2 تا 4 ماه است. به همین دلیل، مژه ها و ابروها اغلب کوتاه تر بوده و تا اندازه مشخصی رشد می کنند.

مدت زمان مرحله رشد، طول حداکثری مو را کنترل می کند؛ براین اساس، هرچه مرحله رشد کوتاه تر باشد، میزان رشد مو نیز کمتر خواهد بود./سینا پرس

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟