روایت پدر از مرگ دو پسر کولبر در ارتفاعات کردستان / حدود دو سال از حمایت‌های کمیته امداد حذف شده بودم

پدر دو کولبر جان باخته می‌گوید: از طریق جمع آوری کارتون‌های آبادی و فروختن آن ها امرار معاش کرده و فرزندانش را بزرگ کرده است، اما اکنون با سخت تر شدن شرایط، آزاد و فرهاد کولبری را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند.

روایت پدر از مرگ دو پسر کولبر در ارتفاعات کردستان / حدود دو سال از حمایت‌های کمیته امداد حذف شده بودم

"عثمان خسروی" پدر ۴۹ ساله فرهاد و آزاد خسروی که جان خود را برای به دست آوردن نان از طریق کولبری طی چند روز اخیر در ارتفاعات "ته ته" به دلیل گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند می گوید: کم نیستند خانواده هایی که اوضاعشان همچون خانواده ما تعریفی ندارد و فرزندانشان قربانی کولبری شده اند.

وی می گوید: پسر بزرگش توانایی جسمی ضعیفی داشت و لاغر اندام بوده و به هیمن دلیل اولین بار است که برای کولبری راهی کوهستان شده است، اما پسر کوچکترش "فرهاد" که ۱۷ ساله است چند باری است که راه کار کولبری را در پیش گرفته است.

عثمان بنا به روایتی که از سایر کولبران شنیده است،می افزاید: آزاد پسر بزرگترش هنگام سقوط بهمن، راه را بر می گردد و حتی بارش را هم دور انداخته است اما با شدت گرفتن برف و کولاک و به دلیل کم تجربه بودنش، تسلیم بهمن می شود و در پای کوه می ماند و نای ادامه راه را ندارد.

فرهاد برادر کوچکتر که نمی خواهد آزاد را تنها بگذارد، حدود دو ساعت کنارش مانده است و بعد با کمک کولبران دیگری که با قاطر آمده بودند برای آوردن کمک به پایین آمده است، اما در نیمه راه دوباره به پیش برادرش برگشته تا از زنده ماندنش مطمئن شود، اما فرهاد جسد بی جان برادرش را می بیند و نا امید برمی گردد که خودش هم در راه برگشت جانش را از دست می دهد و این گفته کولبرانی است که شاهد ماجرا بوده اند.

جسد بی جان و یخ زده فرهاد بعد از سه روز جستجو توسط صدها نفر از مردم منطقه و اکیپ های هلال احمر، نزدیک جاده اصلی پیدا و تشییع پیکرش با همراهی مردم مریوان برگزار شد.

وضعیت مالی و معیشتی خانواده عثمان که به گفته خودش چشمانش ۳۰ درصد بینایی دارد و در شب به ۱۰ درصد می رسد، نا مناسب است، خانواده آن ها ۶ نفره بود و اکنون با از دست دادن دو پسر، چهار نفره شده اند. مادر خانواده هم حال و روز قابل تعریفی ندارد، اکنون دو پسر برایش مانده که مشغول تحصیل هستند.

عثمان پدر دو کولبر جان باخته و گرفتار در بهمن ارتفاعات "ته ته" که هیچ وقت کولبری نکرده و چشمان ضعیفی دارد، از طریق جمع آوری کارتون های آبادی و فروختن آن ها امرار معاش کرده و فرزندانش را بزرگ کرده است، اما اکنون با سخت تر شدن شرایط،آزاد و فرهاد کولبری را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند.

عثمان که دیگر حاضر نیست دو پسر دیگرش را برای بدست آوردن اندک پول، برای کولبری به کوهستان بفرستد، دعا می کند که با هر شرایطی خدا دو فرزند دیگرش را برایش محفوظ کند.

وی از مسئولان هم در خواست می کند که برای محفوظ ماندن جان مرزنشینانی که مشغول به کولبری هستند، از ادامه آن جلوگیری کنند.

عثمان در پایان با بیان اینکه در گذشته تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده است یادآوری می کند که، حدود دو سال از حمایت های کمیته امداد حذف شده بود، اما طی این چند روز دوباره تحت پوشش قرار گرفته است و گاز خانه هم برایشان وصل شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمد
    0

    مسئولین کجای کارند؟ من هم برای بچه های وطنم اشک ریختم اما چه فایده من می دانم داغ فرزند جوان چقدر سخت است

  • یک دانشجو
    0

    اول مرگ بر امریکای کثیف که مردمو تحریم میکنه بعد مرگ بر مسیول بی وجدانی که بجای خدمت به فکر اختلاسه بعد مرگ بر ثروتمندانی که هیچ گونه کمکی به افراد مستضعف نمیکنن البته این کمک ها بهتره غیر نقدی باشن واقعا متاسفم

  • علی پور
    0

    شریک غم شما هستیم متاسفیم ازاینکه نمیتوانیم مرهمی برزخمهایتان باشیم

  • ر.ض
    0

    قابل توجه مسئولين محترم نظام که حقوق های دولا پهنا مي گيرند. آقايانی که به اندازه جوانان يک محله شهری و يا يک روستای کامل حقوق مي گيريد. شرايط را تا کجا برای جوانان سخت و دشوار کرده ايد. کاش مردم ايران شما را نمي شناختند، کاش اسم شما را نشنيده بوديم.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایافقیری تا مرگ جگرگوشه

  • حسن
    0

    لعنت خدا بر باعث و بانیان این فاجعه که ملت را به گدایی کشانده اند

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کن شرمسار هر دو جهان باشد باعث این همه فقر و فلاکت.

  • مریم
    0

    باعث و بانی فقر مردم هر چه زودتر بمیره ایشاله

  • کیوانی
    0

    حتما باید دوتا جوون از دست بده ، صداش همه جا در بیاد بعد برن سراغش بگن مشکلت چیه دردت چیه براش گاز وصل کنن تحت پوشش بگیرن تا الان که داغش تازه است صداش درنیاد تا بعد دوباره قطعش کنن شرمتان باد مسئولین نا مسئول

  • بنده خدا
    0

    مملکتی که هر روز برای دیگران مرگ و نفرت آرزو می کنه قبل از اینکه دامن آنها را بگیرد. دامن مملکت خودش را می گیره. من هم تسلیت عرض می کنم.

  • دومان
    0

    ظلم پایدار نیست ...!!!!

  • بهشر
    0

    مسئولین در خواب نیستند دنبال دزدی ،وفساد هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    بنظرم ایران دیگر ایران چهل سال پیش نیست ایرانی باید کارتون خواب باشد و از شدت سرما بمیرد. ایرانی باید در کولبری (حمالی) روی کوهها بمیرد. ایرانی باید از توی آشغالها کارتون و نایلون جمع آوری نماید تا بمیرد. ولی نفت و پول ایرانی در کشورهائی مثل سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن، ... کشورها خرج مسائل نظامی و مسائل واهی شود. این است وضعیت هر ایرانی با تاریخ چند هزار ساله عاقل و آن هست وضعیت آمریکائی بیشعور و تازه کشف شده. حالا شما مقایسه کنید که این کجا و آن کجا؟

  • سی
    0

    صدها نفر به دنبال جنازه ............این ویژگی مهم ماست فقط وقتی بمیریم رسانه ای می شویم مرگی به شکل رسانه ای شدن وارزش خبری داشتن آن هم برای مطبوعات وفروش بالا تا کی باید دنبال جنازه ها گشت او صدها نفر که دنبال جنازه بودند اگر درزمان حیات به دنبال اوبودند اکنون جنازه ای نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها