قطع اینترنت در هند به خاطر ادامه اعتراضات به قانون مناقشه برانگیز شهروندی

با ادامه تظاهرات در شهرها و مناطق مختلف هند علیه قانون مناقشه برانگیز جدید اعطای شهروندی به اقلیت‌های کشورهای همسایه نیروهای پلیس هند برگزاری تجمع در این شهر از جمله در بخش‌هایی از دهلی نو ممنوع و اینترنت را نیز قطع کردند.

قطع اینترنت در هند به خاطر ادامه اعتراضات به قانون مناقشه برانگیز شهروندی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنش‌ها در هند همچنان بالا است و تدابیر امنیتی شدیدی در واکنش به اعتراضات روزهای اخیر به قانون مناقشه برانگیز مربوط به اعطای شهروندی به اقلیت‌ها برقرار است. همچنین ایالات‌های اوتارپرادش و کارناتاکا که از جمله مناطق محل برگزاری تظاهرات هستند شاهد قطع اینترنت در بخش‌های از خود بوده‌اند و گزارش شده که در تظاهرات این ایالات‌ها دست کم ۳ نفر کشته شدند.

امروز جمعه درگیری‌های جدیدی میان پلیس و تظاهرکنندگان در شهر لاک نو مرکز ایالت اوتارپرداش اتفاق افتاد. این درگیری‌ها بعد از آن بالا گرفتند که پلیس تلاش کرد جلوی یک راهپیمایی چند صد نفری به سمت مکان برنامه ریزی شده برای اعتراضات را متوقف کند و خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که نیروهای امنیتی برای متفرق ساختن معترضات از گاز اشک آور استفاده کرده و آنها را هدف ضربات باتوم قرار دادند.

روز پنجشنبه سه تن در اعتراضات هند کشته شدند و به این ترتیب مجموع کشته‌های اعتراضات در هند به این قانون مناقشه برانگیز به ۹ تن رسیده است. ۶ تن دیگر پیش از آن در ایالت آسام واقع در شمال شرق هند کشته شده بودند.

دولت هند قانونی را مطرح کرده که مدعی است کسب شهروندی را برای اقلیت‌های آزار دیده سه کشور همسایه هند به غیر از مسلمانان تسهیل می‌کند.

این قانون سبب شده که منتقدان نارندا مودی، نخست وزیر هند را متهم به تلاش برای تبدیل کردن هند به یک کشور هندو بکنند.

روز پنجشنبه نیز ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های سراسر هند تظاهرات کردند و چندین مکان شامل شهر لاکنو ، شهر مانگالوره و همینطور ایالت گجرات شاهد خشونت بودند. در شهر مانگالوره نیروهای امنیتی هند ابتدا به گروهی متشکل از ۲۰۰ تظاهر کننده دستور به متفرق شدن دادند اما با بی اعتنایی آنها مواجه شده و به روی جمعیت آتش گشوند.

به گفته قدیرشاه، سخنگوی پلیس این منطقه در این رخداد دست کم دو تن کشته شدند. ۴ تن دیگر نیز در این حادثه زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

گزارش شد که یک معترض دیگر هم به دلیل اصابت گلوله در شهر لاکنو مرکز پرجمعیت ترین ایالت هند کشته شده است.

پلیس آتش گشودن به معترضان در این شهر که میزبان بزرگترین بخش از اقلیت مسلمان هند است رد کرده اما پدر این معترض کشته شده به نشریه تایمز آو ایندیا گفت: پسرش برای خرید به بیرون رفته بود و در جمعیت معترضان گرفتار شده وهدف گلوله قرار گرفت.

در این حال گزارش شد نیروهای پلیس هند صدها تن ا ز معترضان را در دهلی نو و بانگالورو بعد از سرپیچی آنها از فرمان ممنوعیت تجمع دستگیر کردند که شامل یک فعال حقوق بشری و یک تاریخدان مشهور می‌شوند.

انتظار می‌رود در ادامه امروز همچنان در دهلی نو و دیگر شهرهای هند تظاهرات برگزار شود.

مقام‌های هندی در راستای برخورد با این وضعیت قوانین وضعیت اضطراری اعمال کرده و دسترسی به اینترنت را قطع و در بخش های از حساس از کشور فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل کردند.

در ایالت اوتاپرداش با جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری خدمات اینترنت تلفن همراه و پیامک در چند منطقه قطع شده است.

روز پنجشنبه در دهلی نو نیز در برخی مناطق خدمات تلفن همراه موقتا قطع شد.

یک نشریه هندی موسوم به "ایندین اکسپرس" امروز در مقاله‌ای شدید الحن گفت: دولت باید هر آن که می‌تواند برای حفظ صلح در هند که میزبان ۲۰۰ میلیون مسلمان است انجام دهد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • هند
    0

    از جمهوری اسلامی یاد گرفته ...جمهوری اسلامی هم از شوروی یاد گرفته .آن کمونیست .این هم اسلام

  • محسن
    0

    بدآموزی داشته اقا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها