دست برتر کارگزارانی های شورا در شورای شهر پایتخت / دوگانه نجفی – هاشمی در اداره تهران

درحالی انتخابات نمادین اعضای منتخب شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار برگزار شد که به نظر می رسد کارگزارانی های شورا دست برتر را در این انتخابات داشته است.

دست برتر کارگزارانی های شورا در شورای شهر پایتخت / دوگانه نجفی – هاشمی در اداره تهران

به گزارش خبر فوری ، نتایج این انتخابات از میان 7 گزینه نهایی نشان می دهد که محمدعلی نجفی با ۲۱رای و سیدحسین مرعشی با ۲۰ رای، رای حداکثری اعضای منتخب شورای شهر پنجم تهران را دارند ( اینجا بخوانید). این دو، هر دو از چهره های اصلی جریان کارگزارانی شورا هستند. با این تفاوت که نجفی در میان اصلاح طلبان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

پیش از این 16 کاندیدا به عنوان نامزدهای نهایی شورای شهر پایتخت مطرح شده بودند ( اینجا بخوانید) که حالا با انصراف محسن هاشمی و معصومه ابتکار به عنوان دو نامزد بالقوه، شانس هفت کاندیدای دیگر بیشتر شده است. از جمله آنها الهه کولایی است که در صورت انتخاب، اولین شهردار زن تهران خواهد بود (مصاحبه خبرفوری با الهه کولایی را اینجا بخوانید).

با توجه به این نتایج به نظر می رسد که در انتخابات نهایی شهردار تهران، حسین مرعشی و محمدعلی نجفی باید به عنوان گزینه های نهایی با یکدیگر رقابت کنند اما به دلیل قرابت های نزدیک این دو از نظر سیاسی، این احتمال وجود دارد که یکی به نفع دیگری کنار بکشد. با توجه به اینکه پیش از این نجفی به دلیل بیماری قلبی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا داده بود، این احتمال وجود دارد که مرعشی در نهایت شهردار تهران شود.

با این وجود در شرایط کنونی این احتمال وجود دارد که در نهایت محمدعلی نجفی به عنوان شهردار و محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها