اعتبارات استانی زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات استانی خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۴۲۴ فقره سرمایه‌گذاری در استان زنجان انجام شده است.

اعتبارات استانی زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

شهرام طهماسبی در رابطه با جذب و جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری موجود یک هزار و 146 فقره با سرمایه‌گذاری 53 هزار میلیارد ریال و اشتغال 42 هزار نفر است.

وی در مورد سرمایه‌گذاری انجام شده از سال 92 تاکنون بر اساس پروانه بهره‌برداری داخلی و خارجی عنوان کرد: تعداد آن‌ها 424 فقره با سرمایه‌گذاری 340 میلیارد ریال و اشتغال 8 هزار و 817 نفر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه آمار اعلامی طبق آخرین ارقام ثبت شده در دفاتر سازمان سرمایه‌گذاری بر اساس مستندات ارائه شده توسط سرمایه‌گذار است، ابراز کرد: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان، سرمایه وارده به طور حتم بیشتر از ارقام ثبت شده است و ثبت آن مستلزم علاقمندی سرمایه‌گذار به ارائه مدارک و مستندات مربوط است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در رابطه با دو طرح تولید محصولات کاغذ بهداشتی شرکت پارس حیات ساغالیک ارونلری و تولید کنساتره آهن شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند گفت: این دو طرح که به ترتیب در سال های 86 و 91 مجوز سرمایه گذاری خارجی اخذ کرده‌اند، در سال‌های 92 تا 95 در مجموع به میزان 30 هزار و 179 دلار سرمایه وارده ثبت شده داشته‌اند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس پروانه بهره‌برداری در سال‌های 92 تا 95 عنوان کرد: تعداد سرمایه‌گذاری داخلی 420 فقره با سرمایه‌گذاری 26 هزار و 595 میلیارد ریال و اشتغال 7 هزار و 42 نفر بوده است.

طهماسبی در مورد سرمایه‌گذاری‌های داخلی عنوان کرد: آنا کیمیا منگنز باسرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 120 نفر و آریا رنگ درخشان با سرمایه‌گذاری 540 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 76 نفر از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های داخلی استان در سال‌های 92 تا 95 بوده‌اند.

وی از نمونه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان به موارد زیر اشاره کرد و افزود: پارس حیات با سرمایه‌گذاری 55 میلیون دلار و آغاز به‌کار طرح جاده راه ابریشم با سرمایه‌گذاری 33 میلیون دلار و اشتغال 120 نفر از نمونه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سه سال گذشته بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد سهم استان‌ها از بودجه سال 96 تصریح کرد: در سال بودجه سال 95، 709 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای زنجان مصوب شده بود که این رقم در بودجه سال 96 به یک هزار و 68 میلیارد ریال رسیده که حاکی از افزایش 50.46 درصدی است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها