یک وبگاه آمریکایی: انفجار یک سلاح هسته‌ای می‌تواند باعث قحطی شود

یک وبگاه خبری در گزارشی اعلام کرد که انفجار یک سلاح هسته‌ای نه تنها باعث تلفات آنی زیادی می‌شود بلکه علاوه بر آن می‌تواند باعث کاهش ریزش باران در جهان و کاهش محصولات کشاورزی نیز شود.

یک وبگاه آمریکایی: انفجار یک سلاح هسته‌ای می‌تواند باعث قحطی شود

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، پایگاه خبری نیو اطلس در گزارشی درباره پیامدهای مخرب یک انفجار هسته‌ای نوشت: بسیاری از پیش‌بینی‌های مربوط به ارزیابی پیامدهای احتمالی یک حمله هسته‌ای یا بر روی مسأله تلفات آنی و یا عواقب تشعشعات رادیواکتیو منتشر شده در پی آن متمرکز است.

یک تیم از دانشگاه لینکلن آمریکا نگاه عمیق‌تری را در مورد اینکه انفجار یک سلاح هسته‌ای می‌تواند چه پیامدهایی در سطح جهانی داشته باشند، کرده‌اند و نتایج این مطالعات اندکی وحشتناک است.

انگیزه این تیم مطالعاتی از جایی آغاز شد که دیگر از دوره جنگ سرد که آمریکا و شوروی با ساخت سلاح هسته‌ای هرچه بیشتر بازدارندگی هسته‌ای خود را حفظ می‌کنند گذشته است.

هم اکنون بسیاری از کشورهای کوچکتر و در عین حال غیرمعقول به تسلیحات هسته‌ای دست یافته‌اند در این شرایط این نگرانی به وجود می‌آید که عواقب یک جنگ هسته‌ای گسترده‌تر می‌تواند چه عواقبی داشته باشد.

حریق ایجاد شده 1300 کیلومتر مربعی در اثر بروز یک سلاح هسته‌ای باعث ورود 5 میلیون متریک تن کربن به اتمسفر می‌شود. این اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد شاید زمستان هسته‌ای که در دوران جنگ سرد بارها احتمال ایجاد آن فراهم شد، اتفاق نیفتد اما می‌توان گفت پاییز هسته‌ای را به دنبال خود دارد.

این مطالعه جدید نشان می‌دهد که در صورت ورود 5 میلیون کربن سیاه به اتمسفر، میزان بارش باران در سطح جهانی کاهش چشمگیری خواهد داشت این می‌تواند باعث کاهش میزان کشاورزی و تولیدات کشاورزی و تولیدات آن شود این تخمین نشان می‌دهد که قحطی غذا بi وجود آمده در آثار این تغییرات آب و هوایی می‌تواند جان حدود 1 میلیارد نفر را بگیرد.

بمب هسته‌ای منفجر شده در هیروشیما با قدرت 15 کیلو تن توانست حریقی را به بزرگی 13 کیلومتر متر مربع ایجاد کند پس بنابراین اگر معیار مورد نظر یک بمب مانند بمب استفاده شده در هیروشیما باشد، حدود 100 عدد از این نوع برای تولید 5 میلیون تن کربن سیاه لازم است.

یکی از بمب‌های هسته‌ای که چین در اختیار دارد به تنهایی می‌تواند یک حریق با تولید این مقدار کربن ایجاد کند، هم اکنون چین دارای 20 عدد از این نوع بمب است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها