حمل سلاح برای ایجاد خوف در بین مردم حکم اعدام دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: حمل صلاح درجهت ایجاد خوف،محاربه فی‌الارض و توهین به آمرین معروف و ناهیان از منکر جرم است.

حمل سلاح برای ایجاد خوف در بین مردم حکم اعدام دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری داشنجو ، حجت الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی با اشاره به قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، اظهار داشت: ما در مجلس نهم قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را تصویب کردیم که در آن ابلاغ شده فرماندهان باید برای هر چه بهتر اجرایی شدن این قانون با ائمه محترم جمعه، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مرتبط تشکیل جلسه دهند.

وی با بیان اینکه طبق آنچه مصوب شده باید از نیروهای بسیجی، بودجه و ضوابط مشخص شده استفاده کرد، افزود: قطعا زمانی که این کار انجام نمی شود خسران به وجود می آید.

نوروزی با اشاره به حمل سلاح سرد و ترساندن مردم به وسیله آن، تصریح کرد: حمل سلاح برای اخافه مردم در حکم محاربه و افساد فی الارض محسوب می شود و حکم اعدام دارد.

وی در پایان با تاکید به لزوم بهتر اجرایی کردن این قانون از سوی دولت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر از حمایت قانونی برخوردار بوده، پس توهین به آنها جرم خاص خود را دارد و هر کس که این کار را انجام دهد مجرم شناخته می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها