همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور برق دارند

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور برق دارند

محمود رضا حقی فام ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر درخصوص طرحهای عمرانی شرکت توزیع برق در کشور، افزود:طرحهای عمرانی این شرکت درخصوص توسعه شبکه برق و در بحث برق دار کردن روستاها است.

وی اظهار کرد: این شرکت در کاهش تلفات۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و برق دار کردن هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان انجام داده ایم و مسیر رادامه خواهیم داد.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: دو ماه قبل جشن برق دار کردن روستاهای ۱۰ خانوار را در سطح کشور گرفتیم ودر سطح کشور روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دارند و زیر ۱۰ خانوار از نظر اقتصادی به صرفه نیست ودر روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق ۱۰۰ درصد انجام شده است.

حقی فام افزود: خاموشی‌ها در کشور از سال ۹۱ تا ۹۵ نشان می‌دهد که عملکرد خوبی داشته‌ و حدود ۳۰ درصد خاموشی‌ها کاهش یافته است.

وی ابراز کرد: ۹۰۰ دقیقه خاموشی متوسط درکشور است و این در حالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته این میزان ۲۱ دقیقه و در برخی مناطق نیز تا ۷ دقیقه بوده است.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت:در بحث اقتصاد مقاومتی درصدد این هستیم مه تلفات انرژی به ۱۰ درصد برسد و این سیر را ادامه خواهیم دادو در سالهای آینده به ۸ درصد خواهیم رساند.

حقی فام با بیان اینکه تابستان گرمی را داریم، تصریح کرد:چهارشنبه دو هفته قبل پیک بار مصرف به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگا وات رسید و ۴۰۰ مگا وات خاموشی داشتیم چون تقاضا بالا رفته و تا الان دو هفته می گذرد به انحد نرسیدم و ما ۵۵ هزار مگا وات را کنترل می کنیم و مدیریت مصرف باید مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: نیروگاهها و شبکه ما توان ندارند و شبکه به ۱۰۰ درصد برسد و ترانس فشار قوی دچار شود دچار مشکل شده و باید خاموشی برق را داشته باشیم.

معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر بر تقویت شبکه های توزیع برق اشاره کردو گفت: باید شبکه های توزیع برق مقاوم شود چرا که در حوادثی همچون سیل، برف و گردو خاک به شبکه های برق ضربه وارد نشود چرا که در بروز حوادث شبکه های توزیع دچار استرس می شوند.

حقی فام بر توسعه دولت الکترونیک اشاره کردو گفت: توسعه دولت الکترونیک از برنامه های اولویت دار، این شرکت است و درصدد این هستیم که خدمات الکترونیکی مشترکان را گسترش دهیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها